Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@14:27:06 GMT

اروپا تحت تاثیر اقدامات تنش زای ترامپ قرار نگیرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۲۲۵

اروپا تحت تاثیر اقدامات تنش زای ترامپ قرار نگیرد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر فرانسه در تهران گفت: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم گیری نماید و تحت تاثیر اقدامات تنش زای ترامپ قرار نگیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران یکشنبه، 4 تیرماه با حسین میرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبدالهیان در ابتدای این دیدار گفتگوهای پارلمانی را جزئی مهم از روابط کشورها خواند و گفت: با توجه به نقش تسهیل کننده مجالس دو کشور در روابط فیمابین، مجلس شورای اسلامی از تبادل دیدگاه پارلمان ها و تقویت گفتگوهای پارلمانی استقبال می کند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه این دیدار با اشاره به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اروپا در موضوع توافق هسته ای گفت: ایران شرایط خود را برای ادامه برجام به طور شفاف و ملموس بیان کرده است و انتظار دارد بسته پیشنهادی اروپا متناسب با وزن توافق هسته ای باشد.

وی افزود: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم گیری نماید و تحت تاثیر اقدامات تنش زای ترامپ قرار نگیرد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و وضعیت اسف بار انسانی در یمن گفت: در پی اقدام نظامی سعودی و امارات در بندر حدیده راه ارسال کمک های انسانی سازمان ملل و صلیب سرخ برای مردم یمن مسدود است و ادامه این وضعیت موجب بروز فاجعه انسانی بزرگی خواهد شد.

وی افزود: اظهارات مقامات سعودی در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به یمن کذب محض است و سعودی ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در یمن این ادعاها را مطرح می کنند.

امیرعبداللهیان سیاست دوگانه فرانسه در قبال تروریسم و اجازه فعالیت دادن به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه را سیاستی نادرست خواند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در این دیدار از تداوم نقض حقوق بشر در بحرین انتقاد کرد و نسبت به وضعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر مسلمانان بحرین و ضرورت رسیدگی درمانی به وی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در پایان با محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت: این اقدامات موجب ایجاد حاشیه ی امن برای رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

وی از فرانسه و جامعه بین الملل درخواست کرد ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی، توجه ویژه ای به وضعیت مردم فلسطین و نوار غزه داشته باشند.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به سفر روسای مجالس ملی و سنای فرانسه به تهران و تاکید بر اهمیت تقویت روابط پارلمانی ایران و فرانسه گفت: فرانسه آمادگی تبادل هیات های پارلمانی میان دو کشور و استقبال از رییس مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به دور جدید گفتگوهای ایران و سه کشور اروپایی در خصوص برجام گفت: فرانسه و اروپا از انتظارات و شرایط جمهوری اسلامی ایران برای ماندن در توافق برجام اطلاع دارند و در مذاکرات اخیر این شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرانسوا سنمو افزود: این پیام ایران را به روشنی دریافت کرده ایم که ادامه فروش نفت و تقویت ارتباطات بانکی دو اولویت اصلی ایران در مذاکراتند که مدنظر اروپا و فرانسه هستند.

وی افزود: توجه و حساسیت پارلمان ایران را در این خصوص درک می کنیم.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران همچنین گفت: فرانسه هیچ بنایی برای خروج از برجام ندارد و این توافق را به نفع امنیت و ثبات جامعه بین المللی می داند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب انسانی در یمن گفت: ارسال کمک های انسانی به یمن باید تسهیل شود و همه طرف های درگیر برای رسیدن به راه حل سیاسی تلاش کنند.

فرانسوا سنمو در پایان موضع کشورش در خصوص محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس را یادآور شد و گفت: این اقدام آمریکا نقض حقوق بین الملل است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

طرفین روند سیاسی در عراق و لبنان را مثبت ارزیابی کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیست پس از ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی تلاش دارد خود را جمع و جور کند.

ابوعبیده افزود: دشمن همچنان در شن‌های غزه گرفتار شده، هیچ دستاوردی جز شرمساری و شکست نداشته است و از این ورطه برای کشتار و ویرانی بیشتر استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ روز است که دشمن بدون هرگونه هدف، چشم‌انداز و آزادی اسیران خود در شن‌های غزه گرفتار شده است. در دویستمین روز از جنگ غزه مقاومت همچنان مانند کوه استوار است. جهان قدرت مبارزان ما و ضربه‌های دردناک آن‌ها را نه تنها در مقابله با حمله‌های دشمن بلکه هنگام عقب‌نشینی آن‌ها نیز شاهد بود.

ابوعبیده گفت: ما تنها بخش اندکی از ضربه‌های قهرمانانمان به دشمن را به تصویر کشیده و ثبت کردیم. ضربه‌های ما به دشمن ادامه خواهد داشت و شکل‌ها و گونه‌های جدیدی را به خود خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دروغ‌های کابینه دشمن آن است که تلاش دارد برای جهانیان این توهم را ایجاد کند که گردان‌های قسام را نابود کرده و تنها یک گردان در رفح باقی مانده است. این یک دروغ بزرگ است. ما از حقوق ملت خود، پایان جنگ، بازگشت آوارگان، بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نخواهیم آمد.

ابوعبیده ادامه داد: خون‌هایی که ریخته شدند تنها با گرفتن حق طبیعی ما و تحقق شروط مقاومت جبران خواهند شد. کابینه دشمن در دستیابی به توافق مبادله اسیران وقت‌کشی می‌کند و تلاش دارد در تلاش‌های میانجیگران برای دستیابی به آتش‌بس کارشکنی کند.

سخنگوی قسام گفت: سناریوی «رون آراد» شاید در دسترس‌ترین سناریو برای تکرار در مورد اسیران دشمن در غزه باشد. آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود تنها ما را به پایداری روی مواضعمان، حفاظت از حقوق مردممان و کوتاه نیامدن از آن سوق می‌دهد.

وی افزود: ما تمامی اقدامات وتلاش‌های نظامی و مردمی به ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق را ارج می‌نهیم. ما عمق تاثیر واکنش ایران و ضربه‌های آن به دشمن را درک می‌کنیم. حجم و ماهیت واکنش ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

سخنگوی قسام ادامه داد: دوره عربده‌کشی بی حساب و کتاب دشمن تمام شده است. پاسخ همراه با دست‌پاچگی دشمن به اقدامات مقاومت در تمامی جبهه‌ها اهمیت مقاومت را نشان می‌دهد.

ابوعبیده گفت: ما از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را شدت ببخشند. ما از امتمان می‌خواهیم که به اقدامات خود در حمایت از مقاومت شدت ببخشد.

وی افزود: ما به مقاومت شجاع کرانه باختری و تمامی تلاش‌ها در وجب به وجب خاک سربلندمان درود می‌فرستیم. نخستین جبهه مقاومت جبهه کرانه باختری است.

کد خبر 6086894

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است