Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:10:07 GMT

حرکت خودروهای شخصی در خطوط بی.آر.تی ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۲۶۲

حرکت خودروهای شخصی در خطوط بی.آر.تی ثبت می‌شود

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان از ثبت تخلفات ناشی از ترددهای غیرمجاز در خطوط بی. آر .تی خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده تخلف خودروهایی که در مسیر بی.آر.تی حرکت می‌کنند، ثبت خواهد شد.

هادی کریمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات، تخلفات در دوربین‌های تصویری خطوط بی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آر.تی ثبت نمی‌شد، اما با بررسی های انجام شده ظرف چند روز آینده تخلف خودروهایی که در مسیر بی.آر.تی حرکت می‌کنند، ثبت خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی این مرکز در سال جاری استفاده بهینه و افزایش بهره برداری از تمامی تجهیزات موجود است، زیرا برخی از دوربین‌هایی که در سال های گذشته نصب شده بودند ، بنا به دلایل فنی ، قابلیت ثبت تخلف را نداشته، اما تا پایان سال تمامی این دوربین‌ها در سطح شهر به بهره برداری کامل خواهند رسید.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در سال جاری به کارگیری خودرو مکانیزه ثبت تخلف در سطح شهر است به طوری که یک خودرو مجهز به سه دوربین خواهد شد و توسط سامانه نرم افزاری و سخت افزاری که بر روی خودرو نصب می شود، تخلفات ساکن شامل پارک دوبل، توقف خودروها در ایستگاه‌های اتوبوس و توقف در تقاطع‌ها و خیابان‌هایی که حاشیه ‌آنها به تابلو توقف ممنوع مجهز است، ثبت خواهد شد. البته ثبت تخلف خودرو مکانیزه با حضور پلیس راهور انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر ۱۵ منطقه شهر اصفهان این خودروها تردد و تخلفات را ثبت می‌کنند، البته پنج منطقه مرکزی شهری در اولویت قرار دارد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو در این مرکز را کنترل تخلفات ناشی از موتورسیکلت‌ها دانست و افزود: از آن جایی که پلاک موتورسیکلت‌ها به وضوح قابل رویت نیست در نظر داریم با همکاری و هماهنگی سازمان صنعت معدن و تجارت به کارخانه‌های موتورسیکلت سازی ابلاغ شود که قسمت جلوی موتورسیکلت نیز پلاک نصب شود تا بدین وسیله تخلفات موتورسواران توسط دوربین ها به راحتی ثبت شود. متأسفانه بیشترین تلفات در سطح شهر و بالاترین میزان فوتی ها در تصادفات، راکبان موتورسیکلت‌ها هستند.

افزایش ایمنی عابران در تقاطع‌ها

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از فعالیت‌های اصلی مرکز در سال جاری، افزایش ایمنی عابران پیاده در تقاطع‌ها است، زیرا در بسیاری از تقاطع‌ها به ویژه تقاطع های مرکز شهر، تنها کاهش تاخیر و افزایش سرعت وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته و عبور عابران پیاده در تقاطع‌ها دیده نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سایر ارگان‌ها به خصوص پلیس راهور با عبور و مرور ایمن عابران پیاده در ترافیک، شهری انسان محور داشته باشیم.

فرماندهی ۲۰۸ تقاطع در سطح شهر

کریمی با بیان اینکه ۲۰۸ تقاطع در حال حاضر در مرکز کنترل ترافیک فرماندهی می شود، گفت: هم‌چنین در۱۴۰ تقاطع چراغ چشمک زن فعال و ۷۱ تقاطع به سامانه هوشمند ( SCATS) مجهز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۹۱ دوربین زنده نظارت تصویری و ۴۸ سنسور پردازش تصویر در سطح شهر اصفهان فعال است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۴۲ تابلوی متغیر خبری، ۱۵ تابلوی متغیر خبری کوچک، ۱۱۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در شهر نصب شده است، هم چنین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز توسط ۸۴ دوربین انجام می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: ۲۳ سامانه تصویری تخلف تردد در محدوده ترافیکی زوج و فرد خودروها و ۴۲ سامانه نیز تخلف عبور از خطوط بی.آر.تی را ثبت می‌کند.

تعامل مرکز کنترل ترافیک با ارگان های مختلف

وی با اشاره به همکاری و تعامل بیشتر با ارگان هایی نظیر اورژانس، آتش نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور جهت کاهش تخلفات رانندگی اظهارکرد: نمایندگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور هرکدام در مرکز کنترل ترافیک مستقر هستند تا با کنترل لحظه به لحظه از طریق مانیتورهای موجود در مرکز، در سریع ترین زمان ممکن خدمات ارائه دهند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: پیگیر هستیم که در آینده نزدیک یک نیرو هم از اورژانس در مرکز کنترل ترافیک مستقر شود که از این راه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن به مصدومان کمک و یاری برسانیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترافیک شهری خطوط بي آر تي دوربین های ثبت تخلف اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴

تین نیوز

شهردار رشت، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی پروژه های تقاطع غیر همسطح، گفت: با دستور استاندار گیلان و تلاش شبانه روزی پیمانکاران اقدام به اتمام ۱۵ تا ۱۸ ماهه این پروژه ها خواهیم کرد و چهار تقاطع از پنج تقاطع را تا شب عید ۱۴۰۴ به اتمام می رسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحیم شوقی در حاشیه بازدید استاندار گیلان از فرآیند احداث همزمان پنج پروژه تقاطع غیر همسطح شهر رشت از جمله میدان نیروی دریایی، میدان امام حسین(ع)، بلوار آیت الله رودباری، خیابان باهنر و بلوار حمیدیان، با اشاره به آغاز این پروژه ها از حدود پنج ماه گذشته، اظهار کرد: امروز در هر نقطه از شهر رشت یک پروژه در دست اجراست.

شوقی با بیان اینکه علاوه بر تقاطع های غیر همسطح، احداث پارک جنگلی ۴۵۰ هکتاری، سرویس های بهداشتی محلات، مرمت ساختمان ساعت شهرداری و... در حال انجام است، افزود: پروژه های تقاطع غیر همسطح دارای متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد بوده و سرعت قابل قبولی دارد و بعضا از برنامه زمان بندی جلوتر هستند.

وی مهلت احداث تقاطع ها را ۱۸ تا ۲۴ ماهه دانست و تاکید کرد: با دستور استاندار گیلان و تلاش شبانه روزی پیمانکاران اقدام به اتمام ۱۵ تا ۱۸ ماهه این پروژه ها خواهیم کرد و چهار تقاطع از پنج تقاطع را تا شب عید ۱۴۰۴ به اتمام می رسانیم.

شوقی با اشاره به آغاز پروژه لایروبی رودخانه های رشت، عنوان کرد: بارش برف موجب آسیب دیدگی آسفالت معابر شده و لذا تا پایان فصل بهار اقدام به ترمیم آسفالت خواهیم کرد، زیرا کارخانه آسفالت شهرداری پس از دو ماه تعطیلی، مجددا فعال شده و از ظرفیت پیمانکار بخش خصوصی نیز استفاده می کنیم.

وی ۶۰ درصد خدمات شهری را الکترونیکی و هوشمند دانست و عنوان کرد: به زودی فرایند صدور پروانه ساختمانی نیز الکترونیکی خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه بازگشایی معابر جدید را در دستور کار داریم، تصریح کرد: برای بازگشایی محدوده سرگل تا سعدی باید اقدام به خریداری ۱۰۰ ملک می کردیم که فقط ۱۴ ملک باقی مانده و کار تملک تا پایان فصل بهار انجام می شود.

وی با اشاره به نقش پروژه ۴.۲ کیلومتری ژ۵ (محدوده هلال احمر انزلی تا پل پستک و پیربازار) در کاهش ترافیک ورودی رشت، خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱۵۰ متر را بازگشایی کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان