Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:59:02 GMT

تکمیل ساختمان پزشکی قانونی شاهرود ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۲۹۹

تکمیل ساختمان پزشکی قانونی شاهرود ضروری است

شاهرود- ایرنا- پزشکی قانونی شهرستان شاهرود که به مردم شرق استان سمنان خدمات دهی می کند ساختمان مستقل نداشته و کارهای آن در بخش کوچکی از یک بیمارستان خصوصی انجام می شود.

به گزارش ایرنا ، نیاز به بنای یک ساختمان مستقل برای پزشکی قانونی شاهرود موجب شد تا 10 سال پیش با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شود ، این ساختمان اکنون با 96 درصد پیشرفت فیزیکی چند سال است که در انتظار تکمیل و بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باتکمیل این ساختمان بخش زیادی از پرونده ها که اکنون به مرکز استان ارسال می شود در شاهرود به سرانجام رسیده و مشکلات زیادی را از روی دوش مردم برخواهد داشت.
پارسال هم درهفته گرامیداشت قوه قضاییه ؛ مسوولان دادگستری شاهرود با تاکید بر نیاز شدید به تکمیل این ساختمان از مسوولان امر اتمام آن را خواستار شده بودند.
به گفته کارشناسان ، چهاردرصد باقی مانده از عملیات اجرایی این ساختمان به امور داخلی آن مربوط است .
رئیس پزشکی قانونی شاهرود دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، متولی ساخت این بنا را اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان اعلام کرد و گفت: مشکلات بین این اداره کل و پیمانکار موجب تاخیر پیش آمده است.
مجتبی رحمانیان افزود: مسکن و شهرسازی علت این تآخیر را 'بدخلقی' پیمانکار اعلام می کند که این امر موجب شده این ساختمان که باهزینه بسیار زیادی ساخته شده اکنون بدون استفاده باقی بماند.
وی با اشاره به افزایش تعداد معاینات بالینی در پزشکی قانونی شاهرود، ابراز داشت: پارسال 9 هزار و 300 معاینه در شاهرود انجام شده که نسبت به سال 95 یکهزار و 100 مورد افزایش یافته است.
رحمانیان با بیان اینکه معاینات بالینی مانند نزاع ، تصادفات ، روانپزشکی ، تحمل حبس و کیفر، به صورت اختصاصی با 2 پزشک برای زنان و مردان انجام می شود، اضافه کرد: پس از 13 سال در سال 97 یک پزشک خانم در پزشکی قانونی شاهرود جذب شد که برای انجام معاینات بانوان بسیار مورد نیاز بود.
وی با یادآوری اینکه در دهه گذشته، نزاع رتبه نخست معاینات را به خود اختصاص داده بود، تصریح کرد: امسال نزاع پس از تصادفات در رتبه دوم معاینات قرار گرفت که این دستاورد برنامه های اجرایی دادستانی و دادگستری شاهرود برای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان شاهرود است.
رئیس پزشکی قانونی شاهرود به ارجاع معاینه اجساد به این نهاد نیز اشاره ای داشت و گفت: معاینات اجساد ارجاع شده به پزشکی قانونی شاهرود 208 مورد بوده و نسبت به سال گذشته 40 مورد افزایش یافته که از این تعداد 116 مورد به علت تصادفات و حوادث جان خود را از دست داده بودند و بدون کالبدشکافی جواز دفن صادر شد و 92 مورد هم قتل ها، خودکشی ها ، مرگ های مشکوک و مسمومیت ها بود که منجر به کالبدشکافی شد .
رحمانیان تأکید کرد: با این حال اکنون فضای سالن تشریح و آزمایشگاه پزشکی قانونی شاهرود در فضای بسیار محدود در بیمارستان خاتم (ص) شاهرود مستقر بوده و برای جلوگیری از ارجاع اجساد به مرکز استان برای کالبد شکافی، این کار با محدودیت های بسیار در این بیمارستان انجام می شود.
وی درباره اجرای طرح داد پزشک در سطح شهرستان ها به منظور استاندارد سازی صدور جواز دفن در کشور نیز بیان کرد: در این راستا پارسال 360 موردمعاینه درگذشتگان در شاهرود انجام شده و از طریق سامانه دادپزشک و بدون نیاز به حضور مردم در مراجع قضایی جواز دفن صادر شده است.
رحمانیان به حل مشکل فضای فیزیکی پزشکی قانونی میامی هم اشاره کرد و گفت: با این وجود پزشکی که حاضر به همکاری و جذب در پزشکی قانونی باشد، پیدا نمی شود.
پزشکی قانونی شاهرود حوزه های شاهرود ، بسطام ، میامی ، بیارجمند و مواردی از شهرستان های مجاورمانند جاجرم، رامیان و آزادشهر را خدمات رسانی می کند که آمار بالایی را شامل می شوند.
پارسال 35 هزار و 84 فقره پرونده در دادگستری شاهرود رسیدگی شد که 12 هزار و 803 فقره پرونده در دادگاه‌های شاهرود، 11هزارو 801 پرونده در شوراهای حل اختلاف و 11 هزار و 701 پرونده هم در دادسرای شاهرود بود.
7358/7359/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قوه قضاييه پزشكي قانوني شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این  خوابگاه که برای اسکان  دانشجویان بین الملل دانشگاه استفاده خواهد شدپیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد و به زودی قابل بهره برداری است.

دکتر علیرضا مسلم  افزود: این طرح از مه پارسال با  زیربنای ۳هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شده و  در ۴ طبقه، همکف و طبقه منهای یک شامل بخش‌های مدیریتی، پانسیون همراهی، نمازخانه، سلف سرویس، سالن مطالعه، سالن ورزش و اتاق‌های دانشجویی در حال آماده سازی است.

وی گفت: برای این طرح  اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طبقه همکف خوابگاه سناباد پانسیون‌های همراهی نیز  در مواقع حضور خانواده دانشجویان بین الملل پیش بینی شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۴۰۳ سال جهش تولید با مشارکت مردم نیز دراجرای منویات مقام معظم رهبری و برای ارائه خدمات سلامت به مجاوران و زائران مضجع شریف رضوی (ع) تلاش خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری