Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، نظامیان ارتش عراق که کنترل دو منقطه تفتیش در استان الانبار را برعهده دارند " مانع بازگشت گروهی از خانواده‌های آواره به مناطق زندگی خود شده‌اند".

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، لما فقیه، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر گفت، مقامات بغداد بارها تصریح کردند که خانواده‌های موجود در مناطقی که از کنترل داعش پس گرفته شده‌اند باید در صورت تمایل به مناطق زندگی خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممانعت از بازگشت این خانواده‌ها به منازل خود غیرقابل قبول است و با دستورهای دولت مرکزی مبنی بر تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه مغایرت دارد.

این سازمان اقدام مذکور ارتش عراق را "مجازات گروهی" خواند.

سازمان مذکور دوم مه ۲۰۱۸ با سه تن از ساکنان اردوگاه مرکزی "خالدیه"؛ یک مرد و دو زن گفت‌وگو کرده و آنها گفتند، برای دریافت مجوز امنیتی جهت بازگشت به منازل خود اوایل ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از گروه متشکل از ۵۱ خانواده ساکن شهرک "البغدادی" که در خالدیه ساکن هستند، نزد مدیر این اردوگاه رفتند.

ساکنان اردوگاه خالدیه از اهالی شهرک البغدادی هستند که به دنبال آغاز درگیری‌ها و حملات هوایی و زمینی بین داعش و دولت در این شهرک از آن فرار کردند، نیروهای امنیتی عراق البغدادی را در ماه فوریه ۲۰۱۵ باز پس گرفتند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، یک زن ۴۳ ساله در این باره گفت: "اتوبوس‌های حامل خانواده‌های مذکور به منقطه تفتیش در العکوبه رسیدند و نظامیانی از تیپ هفتم در ارتش آنها را متوقف کرده و کارت‌های شناسایی آنها را بررسی کردند و پس از بازداشت یک و نیم ساعته گفتند اجازه بازگشت به منازل را نداریم و ما را مجبور به بازگشت به اردوگاه کردند. آنها دلایل این ممانعت را به ما نگفتند".

یکی از شیوخ قبیله "ساعده" که خانواده‌های مذکور منتسب به او هستند گفت: "با وجودی که خانواده‌ها مجوز داشتند اما نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره که کنترل منقطه تفتیش را برعهده دارند مجوز آنها را قبول نکردند".

طبق اسناد و مدارکی که دیده‌بان حقوق بشر به دست آورده، اوایل ژوئن گروه دیگری که در آن ۹ اسیر از اهالی البغدادی وجود داشت و مجوزهای امنیتی در اختیار داشتند توسط اتوبوس‌های دولتی به این شهرک منتقل شدند. این بار دولت به آنها اجازه داد از منقطه تفتیش العکوبه عبور کنند اما آنها را در این منطقه متوقف و به اردوگاه دیگر در الانبار بردند.

این سازمان ۱۲ ژوئن با حیدر العکیلی، نماینده کمیته مشورتی نخست وزیر عراق مکاتبه کرده و از او درباره دلایل ممانعت از بازگشت خانواده‌های البغدادی و تدابیری که برای بازگشت آنها در حال انجام است، پرسید.

العکیلی نیز در پیامی در پاسخ گفت، گروهی از ۱۸ خانواده ۲۷ ماه آوریل به دلیل عدم تکمیل مجوزهای امنیتی بازگردانده شدند اما سوم ژوئن به ۱۱ خانواده اجازه داده شد به البغدادی بازگردند.

وی افزود، بیش از ۱۱ خانواده وجود دارد که اجازه بازگشت به آنها داده شده و خانواده‌های دیگر به دلیل عدم تکمیل مجوزهای امنیتی اجازه بازگشت ندارند. یا طبق این پیام مقامات می‌ترسند که به دلیل نسبت برخی از اعضای خانواده آنها با گروه تروریستی داعش از آنها انتقام گرفته شود.

طبق اعلام این سازمان العکیلی تصریح کرده، خانواده‌های البغدادی به دلیل اینکه برخی از خانواده‌هایشان از نیروهای داعش بودند، مجازات گروهی می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر از مقامات عراق خواست برای بازگشت خانواده‌های داوطلب به مناطقی که عملیات نظامی در آنها انجام نمی‌شود، تسهیلات فوری ارائه شود. همچنین باید به خانواده‌ها اجازه انتخاب مبنی بر ماندن در اردوگاه‌ها بدون وجود محدودیت یا انتقال به مکانی دیگر داده شود.

این سازمان اعلام کرد، کمیته‌های بازگرداندن آوارگان در الانبار و دیگر  استان‌ها باید روند بازگشت را تسهیل و از خانواده‌های البغدادی در برابر مقامات محلی و مقامات بغداد در بازگشتشان حمایت کنند.

سازمان مذکور از دولت بغداد خواست برای تنبیه همه مسؤولان این موضوع از جمله نیروهای نظامی و امنیتی اقداماتی اتخاذ کنند که به صورت غیرقانونی مانع بازگشت مردم به منازل خود می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت

یک رسانه آلمانی با استناد به یک سری تحقیقات انجام شده از یک شکاف امنیتی جدید و نشت داده‌های محرمانه ارتش آلمان در اینترنت خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تازه در اوایل ماه مارس بود که یک عملیات جاسوسی از ارتش آلمان مقامات این کشور را شوکه کرد. اکنون گزارشی در مورد نشت داده دیگری منتشر شده است که گفته می شود دسترسی به هزاران پست آنلاین را فراهم کرده است.

به این ترتیب ارتش آلمان با یک نقص جدید در حفاظت از داده ها دست و پنجه نرم می کند. گفته می شود که هزاران لینک جلسات ویدیویی با اطلاعات داخلی در مورد نیروها ماه ها به صورت رایگان در اینترنت در دسترس بوده است. نشریه دی سایت آلمان این خبر را با استناد به تحقیقات خود گزارش داد. بر اساس این گزارش، جلسات زیادی که به عنوان محرمانه طبقه بندی شده در این رسوایی در دسترس قرار گرفته و ظاهراً جلسات گذشته نیز حذف نشده است.

نشریه دی سایت آلمان گزارش داد که آسیب پذیری و نشت داده توسط تیمی از کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات از انجمن Netzbegrünung کشف شده و توسط نمونه های خود دی سایت تأیید شد. گفته می شود که بوندسوهر تنها از طریق پرس و جو از این شکاف امنیتی مطلع شده است و اکنون سیستم ویدئو کنفرانس از اینترنت جدا شده است.

نیروی سایبری بوندسوهر (ارتش آلمان) CIR تأیید کرد که این شکاف امنیتی اکنون بسته شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی واحد فضای سایبری و اطلاعات ارتش در این باره گفت در طول هفته یک "آسیب پذیری" وجود داشت، اما در عرض 24 ساعت برطرف شد.

در این گزارش آمده است: این حادثه بر نمونه وبکس بوندسوهر تأثیر گذاشت، که در واقع به ویژه ایمن تلقی می شود و از طریق آن بحث های محرمانه نیز انجام می شود. بر اساس اطلاعات داخلی وبکس ماهانه 45000 جلسه برگزار می کند که به طور متوسط ​​روزانه بیش از 1000 جلسه است.

تازه در اوایل ماه مارس بود که سردبیر شبکه دولتی روسی RT ضبط صوتی کنفرانس Webex افسران بلندپایه بوندسوهر را در گروهی در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد.

در آن زمان خبرهایی فاش شد مبنی بر اینکه یک سرویس اطلاعاتی روسیه کنفرانس تلفنی چهار افسر عالی رتبه نیروی هوایی ارتش آلمان را رهگیری کرده بود. آنها درباره سناریوهای عملیاتی موشک کروز آلمانی در صورت تحویل تاروس به اوکراین صحبت کرده بودند.

در ادامه گزارش آمده است، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا شکاف های امنیتی در وبکس می تواند به این رسوایی شنود منجر شده باشد؟ وزارت دفاع آلمان پیش از این ارتباط تلفنی محافظت نشده یک ژنرال بوندس‌ور در سنگاپور را دلیل آن اعلام کرده بود.

آنها در ماه فوریه از طریق کنفرانس ویدئویی Web-Ex در مورد اینکه ارتش اوکراین چگونه می تواند از موشک های کروز آلمانی تاروس در صورت تصمیم دولت فدرال برای تحویل آنها استفاده کند، صحبت کردند. از جمله، آنها در مورد این سوال بحث کردند که آیا موشک های کروز می توانند پل ساخته شده توسط روسیه به شبه جزیره کریمه اوکراین را که با نقض قوانین بین‌المللی ضمیمه شده است، منهدم کنند.

آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کندآلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد