Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - کمتر تیمی در دنیا به اندازه ایران در جام جهانی، از نبود VAR در تمام ادوار حضورش ضرر کرده است.

5 اشتباه فاحش از داوران جام جهانی، تلخ‌ترین فریم‌های ایران از این مسابقات هستند. فریم‌هایی که اگر VAR وجود داشت شاید شکل نمی‌گرفتند و تبدیل به خاطرات شیرین ایران از جام جهانی می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهربانی داوران با تیم‌های بزرگ جام، باعث شد ایران سال 2006 آخرین شانس‌هایش برای مبارزه با پرتغال را از دست بدهد و سال 2014، به جای پیروزی از آرژانتین شکست بخورد.

امشب ایران در آخرین مسابقه دور گروهی، روبروی پرتغال قرار می‌گیرد و می‌تواند با پیروزی در این مسابقه صعود کند. هنوز در این جام بر خلاف هر 4 جام جهانی قبلی، صحنه‌ای از اشتباهات داوری علیه ایران شکل نگرفته و با بودن VAR، می‌توان امیدوار بود زحمات تیم ملی با اشتباه داوران به باد نرود.

مردود شدن گل سعید عزت اللهی که به اشتباه تصور می‌شد توسط VAR بوده، باعث دلگیری بخشی از مردم از تکنولوژی جدید فیفا شده است. مرور 5 صحنه‌ای که در جام‌های جهانی قبل با اشتباه داور به ضرر ایران تمام شد و کمک داور ویدئویی‌ می‌توانست جلوی آن را بگیرد، نشان می‌دهد این تکنولوژی چقدر به نفع تیم‌هایی با شهرت کمتر مثل ایران خواهد بود و شاید، همین امشب منجی تیم ملی باشد.

جام جهانی 1978 | بازی با هلند

گل اول هلند، از روی نقطه پنالتی زده شد و به نظر درست می‌رسید. با این حال گل سوم آن‌ها که ایران را کاملا ناامید کرد، با اشتباه داور بدست آمد. خطای بازیکنان ایران، پشت محوطه جریمه انجام شد اما آرچندیا فریب مهاجم هلند را خورد و آن را پنالتی گرفت.

جام جهانی 1978 | بازی با پرو

بازی حساسی که می‌توانست حکم صعود ایران را امضا کند، با یک اشتباه بزرگ داور به نفع پرو جلو رفت. پرو با یک گل جلو بود و ایران برای گل مساوی تلاش می‌کرد اما یک پنالتی عجیب برای حریف، تیم ملی را کاملا ناامید کرد. یارگوز آن مسابقه یک پنالتی دیگر هم به نفع پرو گرفت که این یکی درست بود.

جام جهانی 1998 | بازی با آمریکا

مسابقه قرن بین ایران و آمریکا، از همان دقایق ابتدایی می‌توانست برای تیم ملی راحت باشد. خداداد عزیزی با خطای کیسی کلر متوقف شد و ارس مه‌یر داور مسابقه باید یک پنالتی اخراج به نفع ایران می‌گرفت. تصمیمی که بخاطر مصلحت اندیشی مه‌یر گرفته نشد اما در نهایت، ایران توانست آمریکای یازده نفره را هم شکست دهد.

جام جهانی 2006 | بازی با پرتغال

پرتغال با تک گل دکو جلو بود اما ایران، موقعیت‌های خوبی برای بازگشت داشت که مهمترین آن‌ها توسط رسول خطیبی از دست رفت. دقیقه 80 لوئیز فیگو در محوطه جریمه ایران و روی تکل یحیی گل‌محمدی، دایو زد و داور به اشتباه آن را پنالتی گرفت. اشتباه پولات، پایان آرزوهای ایران در جام جهانی بود.

جام جهانی 2014 | بازی با آرژانتین

مهمترین اشتباه داوری علیه ایران در جام‌های جهانی، مقابل آرژانتین بود. تیم ملی با یک نمایش عالی، توانسته بود آرژانتین را کنترل کند و ضد حملات خوبی هم داشت. بهترین موقعیت ایران، فرار دژاگه بود که با خطای زاپالتا متوقف شد اما مازیچ، این صحنه را نادیده گرفت. ایران فرصت برد را از دست داد و با گل مسی در ثانیه‌های پایانی، شکست خورد.

 

22330

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: جام جهانی داخلی اختصاصی تیم ملی جام جهانی 2018 جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت، داوری که در سال 2019 تاریخ‌ساز شد، بدون شک بدترین سال خود را تجربه می کند. این داور زن 40 ساله فرانسوی در لیست داوران منتخب برای قضاوت دو رویداد مهم ورزشی تابستان امسال قرار نگرفته است و در بازی های المپیک پاریس و یورو 2024 آلمان حضور نخواهد داشت.

"بهترین داور زن جهان" در سال‌های 2019، 2020، 2021 و 2022، بر اساس گزارش IFFHS، علیرغم این واقعیت که بالاتر از هر داور زن در سال های اخیر بوده و اولین زنی بود که برای داوری فینال سوپرجام فوتبال اروپا در سال 2019 منصوب شد، از حضور در مهمترین رویدادهای امسال محروم شده است. او در چند ماه پایانی سال 2023 و شروع سال جدید چند اشتباه تاثیرگذار داشته که برایش تاوان سختی داشت.

فراپارت همچنین اولین زنی بود که یک مسابقه را در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت می‌کرد و در دسامبر 2020، اولین زنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا داوری کرد. او همچنین اولین داور زن بود که در جام جهانی 2022 در قطر یک مسابقه فوتبال مردان را قضاوت کرد.

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • سوت سرنوشت