Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کردستان علی‌اکبر گروسی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار پرونده برای بررسی به دستگاه قضا وارد شده است.
گروسی توجه به خروجی برنامه را مهم دانست و گفت: بر مراحل اجرایی هر برنامه نظارت کامل انجام، و نتایج بررسی می‌شود و بر مبنای افقی که می‌بینیم پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی یادآور شد: در سال گذشته آمار ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان ۳۰۰ هزار و ۹۲۲ پرونده بوده که سال قبل ۲۷۰ هزار بوده و شاهد رشد ۱۱.۲۰ درصد بوده‌ایم.
گروسی افزود: پرونده‌های مختومه نیز در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۱.۴۹ درصد رشد داشته است.
گروسی رسیدگی پرونده‌های قدیمی که بیش از دو سال در دادگستری ثبت شده‌اند را از اولویت‌های دادگستری خواند.
وی بیان کرد: در سال ۹۶ پرونده‌های وارده به دادگاه‌های استان کردستان بیش از ۱۶ هزار و ۵۳۶ مورد بوده و ۱۸ هزار و ۸۳۴ پرونده را رسیدگی کردیم.
گروسی افزود: در این حوزه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۶۴.۸۳ درصد رشد مختومه داشته‌ایم.
رئیس‌کل دادگستری کردستان یادآور شد: سعی داریم در زمینه کاهش پرونده‌های دادگاه خانواده تلاش بیشتری صورت گیرد که ۵ هزار و ۹۷۴ پرونده مختومه در این راستا داشتیم و بیش از یک درصد هم رشد داشته است.
گروسی اضافه کرد: همچنین در حوزه ورودی پرونده به دادگاه خانواده سال ۹۶ حدود ۵ هزار و ۷۰۰ پرونده ورودی داشتیم که نسبت به سال ۹۵ تقلیل یافته است.
وی پرونده‌های کیفری را نیز ۲۸ هزار و ۳۹۷ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۳۱ مورد مختومه شدند.
وی به شورای حفاظت از اراضی ملی پرداخت و گفت: این شورا سال گذشته هفت جلسه در استان برگزار کردند و در این شورا به موضوع اراضی ملی و منابع طبیعی پرداخته می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در این شورا یک‌هزار و ۷۶۶ پرونده مورد توجه قرار گرفته و بررسی شده است و یک‌هزار و ۸۷۳ متهم این پرونده بوده‌اند.
گروسی عنوان کرد: در حوزه پرونده‌های اجرای احکام مدنی وارد شده، به دستگاه قضا شاهد رشد صددرصدی بوده‌ایم که بیش از ۷۶ درصد مختومه شدند.
وی مطرح کردن پرونده ۷۸۲ نفر زندانی در کمیسیون‌های عفو را از اقدامات دیگر عنوان شده برشمرد و گفت: توجه به زندانیان از شاخصه‌های قضایی استان است.
وی گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در استان نیز از دیگر فعالیت‌های دادگستری است که این ستاد ۱۸ مصوبه کاری داشته و جلسات متعددی با حضور مدیران صنعتی، بانک‌ها و تجار، برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد امنیت کار و تولید برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پرونده قضایی آمار رسانه نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار طلاق در کردستان