Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@09:22:24 GMT

شاخص کل بورس از 115 هزار واحد گذشت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۴۷۸

شاخص کل بورس از 115 هزار واحد گذشت

پول‌نیوز - معامله‌گران بازار سهام در حالی امروز شاهد اقبال دوباره خریداران سهام و افزایش گرایش نقدینگی به سمت بورس تهران همزمان با پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 4 تیر ماه 97 با افزایش 3 هزار و 113 واحدی به قله 115 هزار و 174 واحدی  رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 195 واحدی عدد 19 هزار و 137 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش سه هزار و 515 واحدی به رقم  127 هزار و 174 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش دو هزار و 296 واحدی به رقم 84 هزار و 680 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 6 هزا ر و 175 واحدی عدد  230 هزار و 18 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 29 واحدی روی رقم یک هزار و 317 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 393 واحد ، گسترش نفت و گاز پارسیان با 372 واحد و ملی صنایع مس ایران با 238 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  مخابرات ایران با 45 واحد، ایران خودرو با 41 واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش با 20 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 957 میلیارد و533 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 142 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 176 هزار و 5 نوبت داد و ستد بود.

به این ترتیب مجموع ارزش معاملات امروز بازار سهام با احتساب معاملات بورس و فرابورس از 1000 میلیارد تومان فراتر رفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، قند نیشابور، ریشمک ، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، تولیدی ایران تایر، پتروشیمی شیراز، نیرو ترانس، شیشه و گاز، سیمان شرق، داروسازی روز دارو، بانک خاورمیانه، کاشی الوند، نیرو کلر، گروه صنعتی سپاهان، فرآورده‌های نسوز آذر، معدنی و صنعتی چادرملو، احیا سپاهان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، داده پردازی ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی برکت، آلومینیوم ایران، واسپاری ملت، داده‌پردازی ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، کارخانجات داروپخش، تولید مواد اولیه داروپخش، ریشمک ، قند ارومیه، مالیبل سایپا، ویتانا، ریل پرداز سیر، فنرسازی زر، لابراتوارهای رازک، معادن منگنز ایران، باما ، کارتن ایران، قند شیرین خراسان بازگشایی شد.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۵۰ میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین کمتر از ۴۴ میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد.

در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان کمتر از ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد در بیمه اتکایی امین نیز بیش از ۱۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد، ۱۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری پردیس به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در چرخشگر کمتر از ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از ۱۲ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان و کمتر از ۱۲ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن پردیس به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شدند. ۱۰ میلیون سهم فولاد مبارکه نیز به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود. بیش از ۹ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب به ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان کد به کد شد و بیش از ۸ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش کمتر از ۸.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت دوباره قیمت سهام به ویژه در گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی در کنار معدنی‌ها و تک سهم‌های گروه پالایشی بود که به نظر می‌رسید با افزایش نوسان بازار ارز و سکه و بگیر و ببندها در بازار غیر رسمی، جریان نقدینگی دوباره با قدرت بیشتری مسیر بازار سرمایه را در پیش گرفته است.

بیشترین حجم معاملات سهام امروز در ۳ نماد معاملاتی ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران صورت گرفت که قیمت فروش آنها رابطه متناظری با قیمت ارز دارد. به نظر می‌رسد، با تداوم جریان نقدینگی به سمت بازار سهام و تلاش برای افزایش سهام شناوری در کنار سرعت بخشیدن به برنامه افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌تواند همچنان بازار سهام را به عنوان گزینه برتر سرمایه‌گذاری قرار دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سهام پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳

در سومین روز کاری سال ۱۴۰۳ شاخص کل بورس به روند صعودی خود ادامه نداد و با افت ۴ هزار واحدی رو به رو شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاخص کل بورس در روز سه شنبه با افت 4 هزار واحدی رو به رو شد و 0.2 واحد کاهش یافت. شاخص هم وزن نیز 500 واحدی رشد کرد.

 اگرچه در میانه‌های بازار با بهبود تقاضا همراه شد اما در مجموع شروع و پایان خوبی نداشت‌. در نهایت شاخص کل 4180 واحد کاهش ارتفاع داد و در سطح 2 میلیون و 249 هزار واحد متوقف شد.

بازیگران حقیقی ها امروز 65 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به 4.6 همت رسید.

نمادهای چکاپا و رانفور صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای کرومیت و خساپا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳