Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگویی در ارتباط با آخرین وضعیت بازار تهران با اشاره  به «بسته شدن تعدادی از مغازه‌ها از سوی کسبه در  اعتراض به اوضاع اقتصادی و نرخ دلار» نسبت به عملکرد مراجع مسوول در این ارتباط انتقاد کرد و با بیان این‌که «پشبینی شرایط فعلی بازار را پیش از این کرده بودیم» خاطرنشان کرد: ما مکررا تذکرات لازم را به مسئولین دادیم و گفتیم نمی‌شود با سیاست فعلی وضعیت بازار را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسی که الان جنسی دارد یا نمی فروشد یا اگر فروخت دیگر نمی‌تواند جنسی جای آن بگذارد؛ لذا این وضعیت باعث ناراضایتی کسبه و اصناف شده است. دولتمردان ما صادقانه با مردم صحبت نمی‌کنند . مطالبی می‌گویند که با دو دوتا چهارتار بازار همخوانی ندارد. من فکر می‌کنم لازم است دولتمردان ما به مردم بگویند که در برخی از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اشتباه کرده‌اند. چرا رئیس دولت و تیم اقتصادی نباید اعلام کند که در رابطه با مسائل اقتصادی چند وقت اخیر توفیقی نداشته‌ایم؟

وی افزود: ما مکرر با نمایندگان اصناف و بازاری‌ها طی یک ماه اخیر جلسه داشتیم و تاکید کردیم مسئله امنیت جامعه ، آن هم امنیت بازار اهمیت بالایی دارد. تلاش کردیم تا با منطق و مذاکرات نکات مهم را منتقل کنیم،  اما گفت‌وگو هم تا حدی پاسخگوی شرایط فعلی جامعه است.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان کرد: ما مکررا در جلسات‌مان تاکید کرده‌ایم تا بازاریان مواظب باشند که اعتراض‌ها به شرایط اقتصادی، مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد؛ اما این  نکته که اصناف و بازاریان به شدت از شرایط موجود ناراضی هستند هیچ جای شکی ندارد.

وی سپس گفت: کسبه ونمایندگان اصناف طی چند روز گذشته بارها به ما می‌گفتند که با وجود آن‌که اعتراضات فراوانی به شرایط فعلی دارند اما حاضر به بستن مغازه‌ها نسیتند و نمی‌خواهند عده‌ای از این شرایط به نفع خود سوءاستفاده کنند. آن‌ها تاکید می‌کردند که نمی‌خواهند وضعیت امنیتی بازار را به هم بریزند و مردم را مکدر کنند.

وی در ادامه از نحوه مدیریت اقتصادی طی چهار دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام چند درصد از وضعیت بد اقتصادی را تشکیل داده است، اما بحران اقتصادی و ارزی چندین سال است که گریبانگیر بازار ماست. آقایان می‌آیند و می‌گویند برای مشکلات ایجاد شده راه حل دارند  و می‌توانند به همه سرویس بدهند اما در عمل در ارائه سرویس برابر به همگان ناموفق می‌شوند.

کریمی اصفهانی افزود: کاش به مردم بگویند  که امکانات فعلی پاسخگوی مشکلات نیست. از سوی دیگر فراموش نکنیم مسائل اقتصادی با گرفتن و بستن برطرف نمی شود. من از اول با برخوردی که با صراف‌های صورت گرفت مخالف بودم؛ چرکه پس از آن انتظار افزایش مجدد نرخ ارز هم می‌رفت؛ چراکه آن‌ها کسانی بودند که بازار ارز را معتدل می‌کردند.

وی با اشاره به مطالبه کسبه بازار گفت: مطالبه آن‌ها این است که وضعیت اقتصادی که بازار را متزلزل کرده است بهبود پیدا کند؛ چراکه این تزلزل خسارت سنگینی به مردم وارد کرده است. فقط ثبات اقتصادی است که می‌تواند آرامش را به بازار بازگرداند. به نظر من اعتراض‌ها ادامه‌دار نخواهد بود. تقاضای ما از آن تعداد کسبه‌ای هم که هنوز مغازه‌های‌شان را باز نکرده‌اند این است که مغازه‌های خود را باز کنند. ان‌شالله این اتفاق خواهد افتاد.

وی معتقد است: یا همه تیم اقتصادی باید کنار رود؛  چراکه اگر قرار بود موفق شوند تا الان باید موفق می شدند یا باید چاره‌ای جدید برای وضعیت اقتصادی اندیشیده شود.

 انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بحران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها

  سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز در نشست هیات مقررات‌زدایی گفت: هر سال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی‌تری را ازسوی رهبر معظم انقلاب و دولت برای بهبود محیط کسب و کار دریافت می‌کنیم. سه سال اخیر را می‌توان یک نقطه تحول در این حوزه دانست. هیأت مقررات‌زدایی پیشبرد قانون را بر عهده دارد اما در عمل خود فعالان اقتصادی و تشکل‌ها این چرخه را به پیش می‌برند.وی افزود: اتاق اصناف در کنار دو اتاق دیگر راهبری را انجام می‌دهند. امیدوار هستیم امسال پس از پایان زمان حکمی که در قانون تسهیل صدور مجوز‌ها وجود دارد به خدمت رئیس‌جمهور برسیم و گزارش دهیم که این قانون پیش از پایان دولت به طور کامل اجرا شده است.امیر سیاح، رئیس مرکز مقررات‌زدایی با بیان این‌که بسیاری از اتحادیه‌ها تلاش کردند و ۳۰۰ هزار پروانه کسب را به شناسه یکتا تبدیل کردند، گفت: در حال حاضر در ابتدای کارزار تبدیل دو میلیون مجوز صنفی به شناسه یکتا هستیم. بزرگ‌ترین اصناف کشور پای این کارآمده‌اند. این کار آخرین گام قانون تسهیل صدور مجوز‌ها است.این کارزار از بعد از عید فطر آغاز شده وتا۲۵اردیبهشت باید این کارانجام شود.اتحادیه‌های صنفی میزخدمت برگزارمی‌کنند و آموزش می‌دهند تا در این تاریخ دیگر همه اصناف شناسه یکتا داشته باشند. خدمات حکومتی به‌تدریج برای اصنافی که شناسه یکتا نداشته باشند، حذف خواهد شد.
   
سه ابهام اتاق اصناف در صدور شناسه یکتا
نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به این‌که ما حدود سه میلیون فعال صنفی داریم که بخشی از آنها شناسه یکتا دریافت کردند، گفت: سؤال این است که آیا همه فعالان باید شناسه دریافت کنند یا این‌که از زمانی به بعد، همزمان با صدور پروانه کسب، شناسه یکتا نیز صادر شده است؟ 
سؤال دومی که وجود دارد این است که این شناسه چه مزیتی برای اصناف خواهد داشت؟ بحث دیگری که وجود دارد این است که آیا تفاوتی بین فعالانی که پروانه دارند و افرادی که پروانه ندارند، وجود دارد؟
سیاح در پاسخ به ابهامات مطرح‌شده از سوی اتاق اصناف اظهار کرد: تاکنون افراد با کدملی احراز هویت می‌شدند اما فعالان اقتصادی کد اختصاصی نداشتند. قانون این مسأله را به اسم شناسه یکتا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد. این شناسه کمک می‌کند تا فعالان بتوانند خدمات دولتی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند. برای اصناف و اتحادیه‌ها هم این امکان به وجود می‌آید که افراد بدون پروانه، شناسایی شوند.
وی گفت: شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی الزامی است و در بحث قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز ملاک است؛ بنابراین اگر فردی پروانه نداشته باشد، از دریافت خدمات حکومتی منع می‌شود. 
به طور مثال اگر گاز ارزان دریافت می‌کرده، دیگر چنین امکانی نخواهد داشت. این مسأله سبب می‌شود در نهایت افراد ناچار به دریافت پروانه شوند که نظارت پسینی اتحادیه‌ها را تقویت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • برگزاری تجمع اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی بازار تهران
  • شهیدآوینی اگر بود امروز با صهیونیسم مقابله می‌کرد
  • وضعیت بازار استان فارس دارای ثبات و بدون مشکل است
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...