Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@05:13:06 GMT

عبدالله نوری جایگزین عارف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۴۹۱

عبدالله نوری جایگزین عارف می‌شود؟

ساعت24-غلامحسین کرباسچی گفته است «عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشد اما در این باره باید اعضای پارلمان نظر بدهند. »

  روزنامه اعتماد نوشت: عبدالله نوری از آن معدود سیاستمدارانی است که به گفته خودش شهوت حرف زدن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم می‌گوید و گزیده. سال‌هاست منصب اجرایی ندارد اما سیاست را به خانه‌اش برده و در جلسات منظمی با فعالان سیاسی گفت‌وگو می‌کند. هر چند وقت یکبار هم گروه‌های مختلف سیاسی او را به عنوان پدر معنوی خود به صدر اخبار می‌آورند و سودای بازگرداندنش به سیاست را در ذهن خود می‌پرورند. روزی ادوار تحکیم او را تنها کاندیدای مورد حمایت خود برای ریاست‌جمهوری می‌داند و روزی دیگر نامش مجوزی برای عبور از عارف می‌شود. غلامحسین کرباسچی به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته است «عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشد اما در این باره باید اعضای پارلمان نظر بدهند. » او در خلال این مصاحبه تلویحا احتمال حضور نوری در پارلمان اصلاحات را تایید کرده و البته گفته است که سوابق نوری با محمدضا عارف متفاوت است وکارکردهای سیاسی آنها در جریان اصلاحات قابل قیاس نیست به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام یک از آنها صندلی ریاست پارلمان اصلاحات را از آن خود می‌کند. نوری سال ٨١ با پایان حکمش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نه مسوولیتی پذیرفت، نه برای منصبی منتخب و منتصب شد. او در سکوت سیاسی فرورفت و تنها هر از چندگاهی زمزمه‌هایی از بازگشت دوباره‌اش به گوش رسید که تاکنون محقق نشده است. با این حال شاید این‌بار که محمدرضا عارف امتحان پس داده و ماجرای پارلمان اصلاحات مطرح است ‌ممنوعیت‌های خاتمی به ریاست نوری در این پارلمان یا حتی شورای عالی سیاستگذاری کمک کند. منوط بر اینکه نوری بخواهد از انزوا خارج شود و مسوولیت جریانی و جناحی بپذیرد. بار دیگر صحبت از حضور جدی‌تر و فعال‌تر او در عرصه سیاست به گوش می‌رسد. برخی فعالان سیاسی می‌خواهند او را از جلسات خانگی به متن سیاست بازگردانند اما نوری هنوز در مواجهه با این کنش‌ها هیچ واکنشی ندارد گرچه خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که مذاکرات با او به سطح قابل‌توجهی رسیده است که کرباسچی در مورد جایگزین عارف صحبت می‌کند.
 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند

در حالی که وزیر کشور ،اوایل اسفند۱۴۰۲ اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰۰نامزد در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده اند، روزنامه کیهان هم اکنون د مورد نامزدهای تایید شده جریان اعتدالی و اصلاح طلب، اعتراف جالبی کرده است.   به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟   بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟   کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد: در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا