Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:26:29 GMT

فرار از خدمت در صدر جرایم نیروهای مسلح زنجان است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۵۳۱

فرار از خدمت در صدر جرایم نیروهای مسلح زنجان است

زنجان - ایرنا - سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان گفت: بر اساس آمار، فرار از خدمت، ایراد ضرب و جرح و توهین در صدر جرایم نیروهای مسلح زنجان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدحنیفه نظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزارش خلاف واقع، سواستفاده از موقعیت شغلی و ایجاد خسارت به اموال دولتی از دیگر جرایم نیروهای مسلح در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان با اشاره به ضرورت حفظ شان نیروهای مسلح، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون 230 بازدید از زندان های استان داشته ایم و برای زندانیان نیروهای مسلح بند جداگانه ای در نظر گرفته ایم، هر هفته حداقل یکبار از زندان بازدید می شود، تا به امور مربوط به این نیروها رسیدگی شود.
وی یادآور شد: اکثر رسیدگی و صدور احکام در پرونده های این سازمان در سریع ترین زمان ممکن اتفاق می افتد و به طور متوسط زمان رسیدگی به پرونده های به نسبت سنگین حدود یک ماه به طول می انجامد.
سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان تصریح کرد: برای ایجاد وحدت رویه و مشورت درباره پرونده های مختلف قضایی، هر هفته یکبار جلسه قضایی با حضور قضات تشکیل و نتیجه آن برای استفاده سایر استان ها، به سازمان کل اطلاع رسانی می شود.
نظری گفت: این موضوع باعث ارتقای آگاهی حقوقی قضات استان از تجارب پرونده های سایر نقاط کشور و سبب شده تا قاضی در صدور حکم دقت بالاتری داشته باشد.
وی با تبیین اهمیت آگاه سازی نیروهای مسلح از حقوق شهروندی، تاکید کرد: در این زمینه دوره های آموزشی برای 2هزار و 222 نفر از نیروهای پایور 34 با موضوع آگاه سازی برگزار کرده ایم.
سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح زنجان تصریح کرد: برای سربازان خدمت وظیفه نیز 14 دوره در 30 یگان با بیش از یکهزار و 500 نفر شرکت کننده برگزار گردیده است.
نظری با بیان اینکه 50 درصد کادر این سازمان توسط خود سازمان جذب می شود، گفت: مابقی کادر سازمان از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران معرفی می شود.
به گزارش ایرنا، سازمان قضایی نیروهای مسلح بخشی از قوه قضائیه کشور و تنها مرجع قضایی اختصاصی پیش بینی شده در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که از دادسراها و دادگاه های نظامی تشکیل شده است.
براساس اصل 172 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 'برای رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و یا انتظامی اعضای ارتش، ژاندارمری، شهربانی ( نیروی انتظامی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی'، محاکم نظامی مطابق قانون تشکیل می گردد، ولی به جرایم عمومی آنان یا جرایمی که در مقام ضابط دادگستری مرتکب می شوند در محاکم عمومی رسیدگی می شود.
دادستانی ودادگاه های نظامی بخشی از قوه قضائیه کشور و مشمول اصول مربوط به این قوه هستند .
3216/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروهاي مسلح سازمان قضايي ضرب و جرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین

دریافت 11 MB کد خبر 6095524

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی