Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:21:49 GMT

صادرات و واردات همدان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۸۵۴۱

صادرات و واردات همدان کاهش یافت

همدان - ایرنا - مدیرکل گمرک همدان گفت: در سه ماهه نخست سالجاری صاردات همدان 74 و واردات 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

جمال خشوعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 53 هزار و 988 کیلوگرم کالا در این مدت صادر شده که 23 میلیون و 556 هزار دلار ارز آوری داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای صادراتی نیز 37 درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل گمرک همدان ارزش واردات کالا در سه ماهه نخست سالجاری را چهار میلیون و 252 هزار دلار بیان کرد و افزود: این رقم نیز با کاهش 72 درصدی مواجه بوده است.
خشوعی، مواد اولیه کارخانه ها و اجزا و قطعات ماشین آلات را عمده کالاهای وارداتی برشمرد که سهم 90 درصدی از واردات همدان به این کالاها اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه کشمش و سفال به ترتیب مهمترین کالاهای صادراتی همدان محسوب می شوند، اضافه کرد: گونی پلاستیکی، سیمان، سیب زمینی، لبنیات، انواع شوری و ترشیجات و ظروف تفلون در رده های بعدی صادرات قرار دارند.
7527/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك همدان كاهش واردات كالا ارزآوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت