Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-محمود میرلوحی معتقد است محمود احمدی‌نژاد نظام تقسیمات کشوری را به‌هم ریخت. او در این‌باره می‌گوید که در دولت دوم محمد خاتمی همه تلاش بر این بود که تقسیمات کشوری نظامند بشود؛ بر این اساس بر روی یک طرح جامع تقسیمات کشوری مطالعات جامع انجام شد.

 اعتراض‌ها در کازرون درابتدای امسال  بار دیگر موضوع تقسیمات کشوری را مطرح کرد؛ موضوعی که همیشه محور درگیری بوده و بارها باعث برگزاری تجمع‌های اعتراضی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود میرلوحی که معاون پارلمانی وزارت کشور در دولت اصلاحات و همچنین مدتی استاندار آذربایجان غربی و سمنان بوده؛ معتقد است طرح‌های دولت‌های نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد باعث به وجود آمدن بحران‌های اخیر در تقسیمات کشوری شده است.

او با بیان اینکه «دولت محمود احمدی‌نژاد نظام تقسیمات کشوری را بهم ریخت» به «اعتمادآنلاین» گفت: «در دولت دوم آقای خاتمی همه تلاش بر این بود که تقسیمات کشوری نظام‌مند بشود؛ بر این اساس بر روی یک طرح جامع تقسیمات کشوری مطالعات جامع انجام شد. این مطالعات به این دلیل بود که تقاضاهای گسترده‌ای برای ارتقای منطقه‌ای وجود داشت.»

معاون پارلمانی دولت اصلاحات در همین حال اضافه کرد: «ارتقای منطقه‌ای و جایگاه تقسیماتی متاسفانه وسیله‌ای برای توسعه شده است. به عبارت دیگر اینگونه شده است که توسعه را از منظر تقسیمات می‌بینند. در حالی که اینطور نیست. اگر قرار است جایی توسعه پیدا کند ارتقای جایگاه منطقه‌ای آن نمی‌تواند راه‌حل باشد. البته درست است که گاهی شهر و استان شدن مهم است اما توسعه تنها از این طریق صورت نمی‌گیرد و کافی نیست.»

میرلوحی با یادآوری طرح جامع تقسیمات کشوری در دولت اصلاحات گفت: «اما دولت محمود احمدی‌نژاد که روی کار آمد این طرح را بهم ریخت. برای مثال یک بار یکی از وزرای ایشان به شهری رفته بود و در فرودگاه تصمیم گرفت منطقه‌ای را ارتقا بخشد و این وعده را هم به مردم داد. این روند در 8 سال دولت نهم و دهم ادامه داشت و بدون حساب و کتاب به مردم چنین وعده‌هایی دادند.»

او افزود: «در دولت آقای روحانی این مساله بسیار تعدیل شد و موارد محدودی هست ولی در همین اتفاقاتی که مانند کازرون افتاد باید استانداران و فرمانداران با مردم صحبت و نظر کارشناسی را به آنان بگویند.

منبع: اعتماد آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت