Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ما با شرایط جدیدی مواجه هستیم،‌گفت:‌در بررسی‌های انجام شده شرایط اقتصادی فعلی ما متاثر از عوامل اقتصادی نیست بلکه متاثر از عوامل روانی است و باید بدانیم دشمن تمام قد بر علیه نظام و مردم ما ایستاده و به جد از فضای مجازی و روانی استفاده می‌کند.

ایران آنلاین /رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌عناصر پدیدآورنده شرایط ارزی مورد رصد ما هستند و به زودی اقدامات در این زمینه را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی مؤیدی خرم‌آبادی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره اینکه این ستاد چه اقداماتی را در راستای کنترل و مبارزه با بازار ثانویه یا بازار قاچاق ارز انجام داده است، گفت: آنچه در این حوزه به معنا و مفهوم قاچاق است ستاد به آن ورود پیدا می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ستاد در حال رصد است و عناصری که پدید آورنده این شرایط هستند مورد رصد ستاد قرار دارند.

وی در پاسخ به اینکه این عناصر چه کسانی هستند، گفت: معرفی عناصر از نظر سازمان به مصلحت نیست اما آنچه مسلم است این است که افرادی در حال فعالیت هستند و ما هم ملزم به شناسایی و رصد هستیم و قطعا نتیجه این اقدامات را اعلام می‌کنیم.

* دشمن از فضاسازی روانی در اقتصاد استفاده می‌کند

مؤیدی خرم‌آبادی با بیان اینکه ما با شرایط جدیدی مواجه هستیم،‌گفت:‌در بررسی‌های انجام شده شرایط اقتصادی فعلی ما متاثر از عوامل اقتصادی نیست بلکه متاثر از عوامل روانی است و باید بدانیم دشمن تمام قد بر علیه نظام و مردم ما ایستاده و به جد از فضای مجازی و روانی استفاده می‌کند.

وی اظهار داشت: به نظرم نقش رسانه‌ها در تلطیف کردن این فضا برجسته است و ما از رسانه‌ها انتظار داریم که به این بخش توجه و عنایت خاصی داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه به هر حال تحت تحریم‌ها قرار داریم، گفت: باید در این فضا بسیار هوشمندانه به مقابله بپردازیم.

* برنامه‌های مقابله به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است

مؤیدی خرم‌آبادی اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور از زمانی که مباحث ارزی پیش آمد ستاد بر روی مبارزه با قاچاق در این بخش تمرکز کرده و با دستگاه‌های متولی هماهنگی‌های لازم انجام شده و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در حوزه مذکور تکانه‌های ایجاد شده را کاهش دهیم.

وی گفت:‌برنامه‌ها را به دستگاه‌های مقابله‌ای اعم از تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و گمرک ابلاغ کرده‌ایم و در حال رصد و نظارت هستیم.

* شاهد عملیات روانی سازمان‌یافته هستیم

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لذا در این بخش ما به عنوان یک اولویت جدی کار را دنبال می‌کنیم البته نیازمند همکاری مردم هستیم.

مؤیدی خرم‌آبادی گفت:‌ما شاهد یک سازمان یافتگی در جدار مرز و بیرون مرز به منظور جنگ عملیاتی روانی هستیم در بعضی نقاط در کشورهای همجوار ما تیم‌های مخصوص عملیات روانی بر علیه نظام و بر علیه کشور ما طراحی شده و این روزها در حال ادامه دادن به فعالیت‌های خود هستند و طبیعی است ما متناسب با جنگ عملیات روانی باید به مقابله بپردازیم.

/فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تشریح اقدامات گمرک در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق، این اقدامات را برمبنای حسن تعامل با تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل در امر تجارت خارجی برشمرد و خواستار تداوم و نظم در برگزاری جلسات همگرایانه با حضور نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار همه دستگاه‌ها شد.

وی ادامه داد: کاهش متوسط زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی تا میزان ۵۰ درصد، کاهش صدور بخشنامه‌ها و توافق جدید گمرک با سازمان استاندارد برای تعیین ماهیت کالاها، سبب تسریع، شفافیت و در عین حال نظارت موثرتر خواهند شد. رضوانی‌فر در این جلسه خواستار تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی شد و افزود: متناسب با تکلیف می‌بایست منابع لازم در این زمینه نیز بطور مناسب و منطقی تخصیص داده شود.

رییس کل گمرک ایران تصریح کرد: چنانچه تمامی دستگاه‌ها و ارکان موثر در نظام اقتصادی و تصمیم‌گیری در کشور تلاش کنند تا حجم اصلی عملیات تجارت خارجی کشور را به مسیر قانونی و شفاف هدایت کنند، می‌توان به کاهش محسوس حجم قاچاق امیدوار بود. در این جلسه، علی بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بر ضرورت آسیب شناسی قاچاق و فرآیند تجارت به ویژه در موضوع ترانزیت خارجی تاکید کرد. وی مداخله و یا موازی‌کاری دستگاه‌های همجوار را مسبب اخلال در مسیر مبارزه موثر با پدیده قاچاق دانست و خواستار مدیریت واحد به ویژه در مرز شد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقیما زیر نظر رئیس جمهور به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اظهار امیدواری کرد: با حمایت همه دستگاه‌ها هدف آن ستاد مبنی بر کاهش سالانه ۱۵ درصد از حجم قاچاق کالا محقق می‌شود. در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورات کار سال ۱۴۰۳ این کارگروه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه، اعضا گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند.

کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی به استناد ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای وظایفی که از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده آنان قرار داده شده تشکیل شد.

این کارگروه متشکل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه و سازمان ملی استاندارد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی