Web Analytics Made Easy - Statcounter


دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم‌گیری کند و تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای ترامپ قرار نگیرد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از خانه ملت، «فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران با حسین میرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار گفتگوهای پارلمانی را جزئی مهم از روابط کشورها خواند و گفت: با توجه به نقش تسهیل کننده مجالس دو کشور در روابط فیمابین، مجلس شورای اسلامی از تبادل دیدگاه پارلمان ها و تقویت گفتگوهای پارلمانی استقبال می کند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اروپا در موضوع توافق هسته ای گفت: ایران شرایط خود را برای ادامه برجام به طور شفاف و ملموس بیان کرده است و انتظار دارد بسته پیشنهادی اروپا متناسب با وزن توافق هسته ای باشد.

وی افزود: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم‌گیری کند و تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای ترامپ قرار نگیرد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و وضعیت اسفبار انسانی در یمن گفت: در پی اقدام نظامی سعودی و امارات در بندر حدیده، راه ارسال کمک های انسانی سازمان ملل و صلیب سرخ برای مردم یمن مسدود است و ادامه این وضعیت موجب بروز فاجعه انسانی بزرگی خواهد شد.

وی افزود: اظهارات مقامات سعودی در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به یمن کذب محض است و سعودی ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در یمن این ادعاها را مطرح می کنند.

امیرعبداللهیان سیاست دوگانه فرانسه در قبال تروریسم و اجازه فعالیت دادن به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه را سیاستی نادرست خواند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در این دیدار، از تداوم نقض حقوق بشر در بحرین انتقاد کرد و نسبت به وضعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر مسلمانان بحرین و ضرورت رسیدگی درمانی به وی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در پایان با محکوم کردن اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت: این اقدامات موجب ایجاد حاشیه ی امن برای رژیم صهیونیستی نخواهد شد.

وی از فرانسه و جامعه بین الملل درخواست کرد ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی، توجه ویژه ای به وضعیت مردم فلسطین و نوار غزه داشته باشند.

فرانسه و اروپا از انتظارات و شرایط ایران برای ماندن در برجام اطلاع دارند

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به سفر روسای مجالس ملی و سنای فرانسه به تهران و تاکید بر اهمیت تقویت روابط پارلمانی ایران و فرانسه گفت: فرانسه آمادگی تبادل هیات های پارلمانی میان دو کشور و استقبال از رییس مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به دور جدید گفتگوهای ایران و سه کشور اروپایی در خصوص برجام گفت: فرانسه و اروپا از انتظارات و شرایط جمهوری اسلامی ایران برای ماندن در توافق برجام اطلاع دارند و در مذاکرات اخیر این شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرانسوا سنمو افزود: این پیام ایران را به روشنی دریافت کرده ایم که ادامه فروش نفت و تقویت ارتباطات بانکی، دو اولویت اصلی ایران در مذاکرات هستند که مدنظر اروپا و فرانسه قرار دارد.

سفیر فرانسه در تهران افزود: توجه و حساسیت پارلمان ایران را در این خصوص درک می کنیم.

سنمو همچنین گفت: فرانسه هیچ بنایی برای خروج از برجام ندارد و این توافق را به نفع امنیت و ثبات جامعه بین المللی می داند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب انسانی در یمن گفت: ارسال کمک های انسانی به یمن باید تسهیل شود و همه طرف های درگیر برای رسیدن به راه حل سیاسی تلاش کنند.

سنمو در پایان موضع کشورش در خصوص محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس را یادآور شد و گفت: این اقدام آمریکا نقض حقوق بین الملل است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

بر اساس این گزارش، طرفین روند سیاسی در عراق و لبنان را مثبت ارزیابی کردند.

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، همزمان با پیشروی نیرو‌های روسی در میدان جنگ با اوکراین، در عرصه سیاسی نیز جنگ لفظی بین مقامات بلندپایه روسیه و اروپا، بویژه با رهبران فرانسه بالاگرفته است.

 سرگئی لاوروف در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره مقایسه پوتین با هیتلر واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با «روس هراسی به سبک غارنشین‌ها» به دنبال بدست گرفتن رهبری اروپاست.

لاوروف لاوروف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بوسنیایی ATV، به سخنان اخیر مکرون اشاره کرد و گفت رئیس جمهور فرانسه اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است که روسیه تهدید اصلی اروپا و فرانسه است و جاه طلبی‌های آدولف هیتلر و ناپلئون بناپارت به این دلیل است که این کشور‌ها روسیه را یک تهدید می‌دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ماکرون اکنون در حال اتخاذ مواضع شدید ضد روسیه است، اما دلیل این اقدام، تلاش ماکرون برای بدست گرفتن رهبری در اروپا است.
رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه گفت: این نوع از روس‌هراسی که مکرون به شیوه غارنشینی آن را تبلیغ می‌کند، ضروری به نظر نمی‌رسد، مگر آنکه او با سواری گرفتن از این موضوع قصد داشته باشد رهبری اروپا را بدست گیرد.

پیش از این، مکرون در سخنرانی خود درباره آینده اروپا گفته بود، اتحادیه اروپا به یک راهبرد دفاعی مشترک نیاز دارد که عنصر کلیدی آن تسلیحات هسته‌ای فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین احتمال اعزام نیرو به اوکراین در صورت شکست روسیه از خط مقدم و ارائه چنین درخواستی توسط کی‌یف را رد نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارات مکرر سیاستمداران غربی در مورد احتمال مداخله مستقیم در مناقشه اوکراین را روندی بسیار خطرناک توصیف و تاکید کرد: تشدید تنش در بیانیه‌های رسمی مایه نگرانی است.

دیگر خبرها

  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران