Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر دوشنبه در این دیدار که با حضور رحیم هودی، رئیس هیات مدیره، حسین قهرمانی مدیر عامل، علی ثابت، بازرس و نوید جعفری مدیر روابط عمومی خانه تئاتر شیراز برگزار شد.

رحیم هودی پیشکسوت تئاتر با اظهار خوشحالی و امیدواری از حضور یک چهره فرهنگی همانند دکتر گشتاسبی در مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان همانند دوران حضور در دانشگاه که منشا فعالیت های فرهنگی و هنری بیشماری بوده است، باعث رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در شیراز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشتاسبی راد با قدردانی از حضور هنرمندان خانه تئاتر، تشکیل این نهاد صنفی با حضور هنرمندان متخصص  را گامی موثر در جهت بهبود فعالیت های نمایشی فارس دانست و اظهار امیدواری کرد که فعالیت های متقابل خانه تئاتر شیراز و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باعث اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر در شیراز شود.

حسین قهرمانی، مدیر عامل خانه تئاتر نیز در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره با توجه اهداف اصلی آن که توجه به شیراز به عنوان شهری فرهنگی و ادبی می تواند در فرهنگ سازی بهتر و همچنین توجه هرچه بیشتر به جاذبه های گردشگری و فرهنگی شیراز موثر و مفید باشد.

علی ثابت، بازرس خانه تئاتر حضور دکتر گشتاسبی در این سمت را به فال نیک گرفت و افزود: حضور یک چهره علمی و فرهنگی باعث مسرت و شادمانی تمامی اهالی فرهنگ و هنر شیراز خواهد بود که همواره با روی گشاده پذیرای هنرمندان و فرهنگوران بوده است.

در ادامه این نشست طرح برگزاری جشنواره بزرگ تئاتر بهار نمایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خانه تئاتر شیراز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به  عنوان مجری طرح این جشنواره معرفی گردید.

در ادامه جلسه موارد مختلفی ازجمله تشکیل شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از مدیران فرهنگی، اعضای خانه تئاتر و هنرمندان صاحب نظر و همچنین بررسی بخش های مختلف جشنواره اعم از نمایش های صحنه ای، خیابانی، آیینی و سنتی، تعزیه، دانش آموزی، رادیویی و نمایشنامه نویسی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین استفاده از تمام توان هنرمندان در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، بومی، هنری و گردشگری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود که در خاتمه مقرر شد پس از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست گذاری طی جلساتی طرح جامعه و فراخوان این جشنواره تنظیم و منتشر شود.

سپس، نوید جعفری، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر شیراز ضمن قدردانی از توجه مجموعه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به مقوله فرهنگ و هنر و فعالیت هنرمندان تئاتر در خصوص نیاز هنرمندان تئاتربرای  تبلیغات شهری همانند استفاده از بیلبورد و پانل های ویژه تبلیغات، بنر و استند  در سطح شهر و... برای تبلیغات تئاتر پیشنهاداتی را مطرح کرد که با مساعدت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز مقرر شد پس از بررسی طرحی جامعی برای استفاده هنرمندان از فضاهای تبلیغاتی شهرداری بصورت همکاری متقابل تنظیم گردد.

همچنین علی نیری، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی از ایجاد غرفه های گردشگری در مراکز گردشگری پر بازدید خبر داد و افزود: این مراکز آماده همکاری با گروه های نمایشی جهت تبلیغ و عرضه بلیط نمایش ها با هماهنگی خانه تئاتر شیراز خواهند بود.

این در حالیست که فعالیت های نمایشی و آموزش تئاتر در فرهنگسراها به خانه تئاتر شیراز واگذار شد.

آموزش تئاتر در فرهنگ سراهای شیراز یکی دیگر از مواردی بود که دکتر گشتاسبی با اشاره به جلسه ای که با مدیران فرهنگسراها برگزار شده بود به آن اشاره کرد  که طبق هماهنگی های صورت گرفته و همچنین در راستای بهبود سطح آموزش تخصصی و فنی تئاتر برگزاری دوره های نمایشی در فرهنگسراها ، فعالیت های نمایشی و برنامه ریزی آن به خانه تئاتر شیراز واگذار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه و با حضور اعضا لوح سپاس و عضویت افتخاری خانه تئاتر شیراز توسط استاد رحیم هودی به دکتر ابراهیم گشتاسبی راد اهدا شد.

کد خبر 4330361

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه تئاتر شهرداری شیراز شیراز گرگان بوشهر شهرکرد مشهد خبرگزاری مهر شیراز کرمانشاه یاسوج عید سعید فطر خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران