Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس ـ سفیر کشور اتریش در ایران که برای آشنایی و شناسایی ظرفیتهای اقتصادی با هدف گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بین دو کشور به هرمزگان سفر کرده بود درحاشیه بازدید از بزرگترین بندر تجاری کشور بر لزوم تعمیم همکاری های فی مابین پیرامون مباحث ریل لجستیک تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومیاداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " اشتفان شولتس"  پیش از ظهر روز گذشته سوم تیر ماه در بدو ورود به پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور مورد استقبال مقامات ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت و در بازدیدی دو ساعته از بخش های مختلف بندر شهید رجایی دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اتریش در ایران هدف از سفر یک روزه خود به هرمزگان را آشنایی و شناسایی هرچه بیشتر با حوزه های اقتصادی این استان مهم و استراتژیک برشمرد و اظهار داشت: برانیم تا با احصاء زمینه های مشترک همکاری، فرصت بحث و تبادل نظر طرفین در حوزهای دریایی و بندری، مدیریت آب و اهمیت منابع، کشاورزی ارگانیک، توسعه گردشگری و مباحث لجستیک ریلی فراهم آید.

اشتفان شولتس با اشاره به گام بلند سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه ریل پایه در بنادر ایران افزود: کشور اتریش در بحث ریل و لجستیک ریلی صاحب تجربه و فناوری های نوینی است و این آمادگی وجود دارد که با معرفی شرکتهای و موسسات توانمند به سازمان بنادر و دریانوردی ایران مباحث دانشگاهی و آموزشی را گسترش دهیم .

شولتس با اشاره به جایگاه مهم وسوق الجیشی ایران در حوزه دریایی و بندری بیان داشت: برآنیم تا با آشنایی و شناسایی دقیق مزیت های همکاری در سفر پیش رو هیات بلند پایه ایرانی به اتریش زمینه  انعقاد  تفاهمنامه های همکاری مشترک تهران – وین فراهم گردد.

سفیر اتریش در ایران در بازدید دو ساعته خود از مجتمع بندری شهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه دیدن کرد و بر لزوم انتقال تجربیات دو کشور در حوزه های مختلف با محور قرار دادن دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت تاکید داشت.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی با برخورداری از پایانه های متعدد کانتینری، کالاهای متفرقه و عمومی همچنین بندر نفتی خلیج فارس و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ میلیون تن کالا، بیش از ۵۵ درصد صادارات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را پشتیبانی می کند این حجم مبادلات باعث شده تا گروه های متعدد دیپلماتیک، تجار و سرمایه گذاران از کشورهای اروپایی، آسیایی وآفریقایی به طور مستمر و با هدف بررسی و پایش زمینه های همکاری از این بندر دیدن کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتریش بندر شهید رجایی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان؛ مجتبی معین وزیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در زمینه کارگری رقم خورده این است که در دولت سیزدهم طبق میانگین کشور استان هرمزگان در بحث بازرسی کار و ایمنی کارگران و همچنین در کاهش خطرات جسمی و فوتی‌ها در سال گذشته رتبه یک کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: در طرح طبقه بندی و یکسان سازی حقوق در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر، در کشور ۵۵ درصد مشمول این طرح می‌شوند که در استان هرمزگان ۶۶ درصد کارگران شامل این طرح شده‌اند؛ همچنین در حوزه رسیدگی هیئت حل اختلاف کارگری و کارفرمایی نیز مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی در کل کشور ۳۷ روز است که در استان هرمزگان این آمار به ۱۲ روز کاهش یافته است و هرمزگان در بخش نیز رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: همه ی تلاش ما بر این بوده که به جای دعوت مردم به مشاغل کارگری و کارمندی به سمت کارآفرینی حرکت کنیم و در همین زمینه، در حوزه مشاغل خرد، سال گذشته، ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی صادر شده که از این تعداد حدود ۶ هزار مرکز، فعال هستند و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

در ادامه معین وزیری از برنامه‌های پیش رو در زمینه اشتغال خبر داد و گفت: یک بازارچه مشاغل خانگی در هفته دولت در شهرستان میناب و یک بازارچه هم در شهرستان بندرعباس در ورزشگاه کارگران افتتاح می‌شود و مردم می‌توانند به صورت دائم محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.

کد خبر 6094420

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد