Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@09:23:42 GMT

جهانگیری: برخورد با مفسدان اقتصادی جدی و محکم است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۹۴۴۷

جهانگیری: برخورد با مفسدان اقتصادی جدی و محکم است

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی‌ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تأمین کالا‌های اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی مسایل اقتصادی و ارزی کشور با اشاره به شرایط جدید کشور و تنگنا‌ها و محدودیت‌های موجود گفت: مدیریت منابع ارزی کشور در وضعیت کنونی ضروری است و دولت در این خصوص برنامه ریزی جدی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تاکید بر اینکه در تخصیص ارز با نرخ رسمی برای تامین کالا‌های حیاتی و اساسی مورد نیاز مردم کمترین اختلالی ایجاد نخواهد شد، اظهار داشت: مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی‌ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تأمین کالا‌های اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.

جهانگیری با اشاره به گروه بندی و تعیین فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور بر اساس اولویت بندی و گروه بندی کالا‌ها گفت: دستگاه‌های دولتی و نظارتی در خصوص قیمت گذاری، میزان واردات و نظارت بر نحوه تخصیص ارز و توزیع کالا‌های اساسی و حساس برنامه ریزی دقیق و منظمی انجام داده اند و از محل ارز حاصل از فروش نفت و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی و سایر صادرات غیر نفتی، ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و حیاتی تامین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه نخواهیم گذاشت کوچکترین رانت و فساد در این خصوص ایجاد شود، افزود: در شرایط کنونی کشور با کسانی که بخواهند با ایجاد فساد به نظام اقتصادی کشور آسیب وارد کنند محکم و به طور جدی برخورد خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایجاد امنیت و آرامش اقتصادی خواست مردم و همه فعالان اقتصادی است؛ از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران خواست تا با اطلاع رسانی کافی و به هنگام در مورد نحوه تامین ارز و ترخیص کالا شفافیت لازم را برای ممانعت از بروز فساد و جلوگیری از طرح ادعا‌های خلاف علیه اقدامات دولت در خصوص تأمین ارز مورد نیاز کشور بوجود آورند.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و نفت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بانک مرکزی و معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس سازمان بورس و اوراق و بهادار کشور حضور داشتند مصوب شد؛ به کالا‌های گروه اول که شامل کالا‌های اساسی و حیاتی می‌شود حدود 18 میلیارد دلار، به کالا‌های گروه دوم که شامل کالا‌های مصرفی و مواد و تجهیزات مورد نیاز تولید این کالا‌ها حدود 24 میلیارد دلار و برای کالا‌های گروه سوم 6/5 میلیارد دلار ارز پیش بینی شده است که توسط صادر کنندگانی که ارز خود را با نرخ رقابتی و توافقی در بورس عرضه خواهند کرد، تأمین خواهد شد.
همچنین در این جلسه مصوب شد؛ واردات کالا‌های گروه چهارم که نیاز اصلی مردم نیست ممنوع شود و این گروه از کالا‌ها حتی با نرخ غیر رسمی امکان ورود نداشته باشند.

همچنین در این جلسه مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ساز و کار‌های اجرایی و لازم جهت ارائه ارز شرکت‌های صادر کننده محصولات غیرنفتی در بورس تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

در این جلسه وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی موظف شدند درخصوص نحوه تأمین ارز مورد نیاز، میزان واردات و قیمت کالا‌های اساسی به ساز و کار واحدی دست یابد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VMd

منبع: فردا

کلیدواژه: مفسدان اقتصادی ارز جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است

واتس‌اپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلترهای ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.   به گزارش زومیت، بررسی از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.   شایان‌ ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگرهای بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما خبری از ورود اولیه به اکانت از این طریق نبود.   سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرده است که آپدیت جدید به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر گزینه‌ای برای به‌روزرسانی مشاهده نمی‌کنید، فعلاًُ باید منتظر ارائه آن برای دستگاه یا منطقه خود بمانید. شایان‌ذکر است که رایانه‌های مک و ویندوزی همچنان امکان استفاده به‌عنوان دستگاه اصلی متصل به‌حساب کاربری را ندارند؛ در نتیجه قابلیت ورود به اکانت از طریق کد QR هنوز در واتس‌اپ باقی خواهد ماند.   در سال گذشته، تصاویری از قابلیت جدید در واتس‌اپ به بیرون درز کرد که امکان ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده را به کاربران می‌داد. با این حال، ویژگی مذکور هیچ‌وقت به‌شکل رسمی ارائه نشد و هنوز هم باید برای ارسال پیام به فرد جدید، شماره آن را در قالب یک مخاطب ذخیره نمود. اکنون به نظر می‌رسد که متا، یک بخش جداگانه برای وارد کردن شماره جهت ارسال پیام به غیر مخاطبین را درنظر گرفته است و احتمال دارد در به‌روزرسانی‌های آتی، شاهد اضافه شدن آن به لیست امکانات تازه باشیم. ویژگی ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره فعلاً در نسخه آزمایشی 2.24.9.28 اندروید واتس‌اپ مشاهده شده است و مشخص نیست که آیا به‌صورت همزمان برای iOS هم ارائه خواهد شد یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته هم شاهد منصرف شدن تیم توسعه واتس‌اپ از اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی به نسخه اصلی بوده‌ایم و احتمال چنین رخدادی هم وجود دارد. ویژگی دیگری هم تحت عنوان Hidden group در نسخه آزمایشی اندروید دیده شده است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به مخفی کردن گروه‌ها در کامیونیتی‌ها کرد؛ به‌طوری که تنها کاربران دعوت شده به گروه می‌توانند آن را پیدا کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد