Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت رحلت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)  همچون سال‌ های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدیّن شهرستان ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم علیه السلام از سراسر کشور در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

این مراسم معنوی در شب رحلت آن حضرت مصادف با پنج شنبه ۷ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری ممتاز آقای محمد حسن موحدی آغاز و در ادامه زیارتنامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت و آقای قاسم نعمتی به ذکر اشعار می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج احمد واعظی به مرثیه سرائی خواهد پرداخت و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پایان بخش این مراسم خواهد بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده پاک امام حسن مجتبی علیه السلام و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت علیهم السلام، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.

 این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdulazim.com پخش خواهد شد.

کد خبر 4330384 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم عبدالعظیم الحسنی ع شهرری مراسم بزرگداشت معرفی کتاب فلسفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر قانعی راد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی نشریات قرآن علوم انسانی نقد کتاب سازمان اوقاف و امور خیریه نشست علمی پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی و معلم و سالگرد شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری ویژه برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار شد. در حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی مراسمی برگزار شد و از معلمان بسیجی حوزه و رابط عقیدتی سیاسی حوزه و نیز از سرمربی حلقه‌های صالحین حوزه با اهدای جایزه تقدیر و قدردانی شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

تجلیل از معلم‌های شهرستان خنج با اهدای گل + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود