Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@09:24:26 GMT

مدیریت اختلالات روانی زنان در پیری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۵۹۷۲۹

مدیریت اختلالات روانی زنان در پیری

رکنا: این راهکارها مانع از ابتلای به افسردگی در میانسالی می شوند

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ریسک ابتلا به افسردگی در زنان تقریبا دو برابر مردان است. احتمال ابتلا به افسردگی در زنان میانسال با توجه به تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی بیشتر است.

توجه به مسائلی همچون خانواده، شغل، بارداری و یائسگی به تنهایی برای زنان یک چالش محسوب شده و در صورت عدم موفقیت در درک و کنترل این مسائل، زمینه افسردگی در زنان فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانشناسان معتقدند که با کنترل شرایط فردی و اجتماعی می‌توان افسردگی زنان را در میانسالی کنترل کرد و شرایط را به گونه‌ای تغییر داد تا جایگاه زنان به عنوان محور خانواده حفظ شود.

اولین راهکار اساسی برای پیشگیری و برون رفت از وضعیت افسردگی، به روز نگه داشتن اطلاعات است. در واقع زنان باید در سنین میانسالی با توجه به آزادی Freedom بیشتر در زمان، به مطالعه بپردازند و از اهمیت جایگاه خود در کنترل خانواده آگاه شوند. در واقع تنها با شناخت اهمیت جایگاه است که زنان به محوریت و اهمیت خود در خانواده پی‌ می‌برند و می‌توانند با مدیریت زمان حتی به امور وضعیت فرزندان نیز رسیدگی کنند.

دومین راهکار مهم برای کنترل افسردگی در سنین میانسالی ورزش Sport کردن است. تحرک یک عامل حیاتی برای به ضربان افتادن زندگی است و از این رو زنان باید به ورزش بپردازند و هرگز نگران بالا رفتن سن نباشند.

سومین مسئله حائز اهمیت در کنترل افسردگی رسیدگی به وضعیت جسمانی در میانسالی است. با توجه به تغییرات هورمونی و پیدایش دوره یائسگی در دوره میانسالی، بهتر است زنان با مراجعه به پزشک Doctor از وضعیت سلامت خود آگاه شوند و با مشورت پزشک، تغییرات مشخصی در رژیم غذایی و نحوه زندگی اعمال کنند.

حفظ ارتباط با دیگران و یافتن دوستان جدید به عنوان چهارمین روش برای کنترل افسردگی در سنین میانسالی است. ارتباط با افرادی که در اطراف شما زندگی می‌کنند بسیار بهتر از گذران زندگی در انزوا است. شما نباید در این سن انتظار رسیدگی از دیگران را داشته باشید، بلکه صرفا کافی است که وقت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و اوقات استراحت و تفریح را با دوستان خود سپری کنید.

اهمیت به درمان به عنوان پنجمین راهکار برای مقابله با افسردگی بیان شده است. زنان هرگز نباید از مراجعه به پزشک و روانپزشک خجالت بکشند. آنها باید از اهمیت سلامت خود به عنوان محور خانواده آگاهی یابند. آنها باید بدانند که صرفا با سلامتی Health زنان است که سلامت خانواده تضمین می‌شود.

آخرین راهکار برای برون‌رفت از وضعیت افسردگی، یافتن هدف در زندگی است. روانشناسان توصیه می‌کنند که تمرینات مدیتیشن در این دوران بهترین روش برای آسودگی افکار است و زنان با مشاوره با دوستان موفق می‌توانند به زندگی خود هدف و شادی هدیه دهند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت موفقیت آزادی Freedom ورزش Sport پزشک Doctor سلامت سلامتی Health افسردگی زنان روانی آزادی برند عکس مرد جوان دختر حوادث قتل زندگی فیلم قاتل اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر روانی (+عکس)

مدتی قبل همسایه‌های این منزل مسکونی از شدت بوی تعفن و آلودگی‌های ایجادشده به‌دلیل تجمع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی، اعتراض خود را به شهرداری اعلام و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند که با دستور دادستان این موضوع پیگیری و مشخص شد میلیاردری که مشکل روانی دارد و یکی از زباله گرد‌های بجنورد به حساب می‌آید، این زباله‌ها را جمع کرده و بدون فروش آن ها، در میان آن‌ها زندگی می‌کند!   به گزارش ایسنا، معاون خدمات شهری شهردار بجنورد در این خصوص اظهار کرد: زمانی که با دستور دادستانی به محل مورد نظر رفتیم، با انبوهی از زباله‌ها روبه رو شدیم که جمع آوری این میزان زباله آن هم در منزل و محل زندگی با هیچ عقل و منطقی همخوانی ندارد.     مجید شادکام، ملک مورد نظر را یک منزل کلنگی اعلام کرد و افزود: تمام نقاط این ملک مخروبه، مملو از زباله بود. هم حیاط هم اتاق ها. این فرد نیز در میان همین زباله‌ها زندگی می‌کرد و به نظر می‌رسد جمع آوری این زباله‌ها به دلیل مشکلات روانی انجام می‌گرفته است.   وی گفت: همه نوع زباله در این ملک پیدا شد، اما نمی‌توان آن را یک ضایعاتی غیر مجاز قلمداد کرد. چراکه صاحب این زباله‌ها که صاحب این ملک مسکونی ارزشمند در یکی از کوچه‌های مرکز شهر بجنورد است، هیچ زباله‌ای را تفکیک نکرده و به فروش نرسانده و در کنار آن‌ها در اتاق و منزلش زندگی می‌کرد!     وی اعلام کرد: در میان این زباله ها، لاشه گربه و سگ هم پیدا شده و حتی صاحب آن‌ها اقدام به خریداری کتاب برای قراردادن آن‌ها در میان زباله‌ها نیز کرده است!   شادکام با اشاره به اینکه شهرداری به دستور دادستانی درحال تخلیه زباله‌های این ملک میلیاردی است، ادامه داد: حجم زباله‌ها به قدری زیاد است که ۸۰ سرویس خاور تاکنون زباله‌ها را جابجا کرده، اما هنوز تمام نشده و پیش بینی می‌کنیم ۱۰ سرویس خاور دیگر مورد نیاز است تا بتوانیم تخلیه آن‌ها را به اتمام برسانیم که به دلیل کوچک بودن محل ورود و خروج با دشواری‌های خاص خودش همراه است.   وی با بیان اینکه شاهد چیز‌های عجیبی در این اتفاق بودیم، گفت: این فرد از اعضای یکی از خانواده‌های صاحب نام بجنورد است که اتفاقا تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور سکونت دارند و درحال حاضر سرپرستی ندارد به همین دلیل به گرمخانه شهرداری بجنورد منتقل شده و پس از بررسی وضعیت وی در ستاد ساماندهی متکدیان، تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.   معاون خدمات شهری شهردار بجنورد همچنین بیان کرد: حدود دوسال پیش نیز همسایه‌های این فرد، شکایت مشابهی را نسبت به این موضوع داشتند که در آن زمان به این موضوع رسیدگی کردیم؛ اما حجم زباله‌ها در آن زمان بسیار کمتر از امسال بود و گمان می‌کردیم این اتفاق دیگر تکرار نشود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر روانی (+عکس)
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • شناسایی و مداخلات زود هنگام در رفع اختلالات گفتار و زبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
  • دلیل بی کیفیت بودن خواب زنان نسبت به مردان مشخص شد