Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی بندرلنگه از بهره برداری ۳ سایت آبشیرین کن در روستاهای این شهرستان در تیرماه جاری خبر داد .

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در گردهمایی شوراهای بخش مرکزی بندرلنگه اظهار داشت: ۳ سایت آبشیرین کن در تیرماه وارد مدار می شود که روزانه بالغ بر ۴۵۰۰ متر مکعب آب شیرین ظرفیت تولید دارد و شامل آبشیرین کن های مجتمع دژگان ، بندر شناس و بندر بستانه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمزه پور گفت: جهت احداث و راه اندازی این آبشرین کن بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوص و بیش از ۱۰۰ میلیارد از محل اعتبارات عمومی و تملک دارایی تا کنون هزینه شده است که هم اکنون به صورت آزمایشی این تاسیسات وارد مدار و حداکثر تا پایان تیر ماه به ظرفیت نهایی تولید و بهره برداری کامل خواهد رسید .

وی همچنین از انتخاب سرمایه گذار جهت احداث یک سایت آشرین کن جدید جهت تولید روزانه بیش از ۱۵۰۰ متر مکعب آب شیرین از طریق آب دریا جهت رفع کمبود آب شرب روستاهای منطقه بندر معلم ، حمیران و توابع خبر دارد .

در پایان این جلسه ناصر شریفی نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی از اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای تامین آب پایدار روستاهای این شهرستان که فاقد هرگونه منبع تامین آب شیرین سطحی و زیر زمینی می باشد از جمله احداث و راه اندازی بیش از ۱۰ سایت آبشرین کن تا کنون و آبرسانی به بیش از ۴۰ روستا از طریق خط محرم تقدیر و تشکر کرد و گفت:اگر تلاش های شبانه روزی و اقدامات جهادی شرکت آب و فاضلاب روستایی نبود در این خشکسالی و بحران بی سابقه کم آبی با تابستان بسیار سختی در تامین آب روستاهای شهرستانهای غرب استان مواجه بودیم .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آب شیرین کن روستایی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۵۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب