Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت اقتصادی و معیشتی کنونی مردم با تأکید بر لزوم اهتمام و وحدت سه قوه اظهار داشت: بنده روز گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس موضوع مهمی که در این رابطه مطرح کردم عدم انسجام در قوه مختلف بود که یکی از مشکلات اصلی در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته‌ای هم که رهبری دستور دادند تشکیل شده است تا بر اساس آن هماهنگی بین سه قوه صورت گیرد و این نشان می‌دهد یک ناهماهنگی متأسفانه در بین قوا وجود دارد که در این بین لازم است رؤسای سه قوه در یک ستاد با همدیگر کار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین  مشکل اساسی در اقتصاد را در همه قوا در هم ریختگی و عدم انسجام داشنت و گفت: یعنی در مقابل دشمن خارجی مهمترین عاملی که می‌تواند به مقاومت ما کمک کند تقویت همبستگی است. 

صادقی در ادامه ترمیم گسل‌های سیاسی و اجتماعی که از گذشته مانده است و همچنین فرستادن پالس وحدت و همبستگی را از جمله مواردی برشمرد که می‌تواند به مقاومت ما در مقابل دشمنان کمک کند و ادامه داد: این مباحث نه صرفاً شعارگونه بلکه اقداماتی صورت باید گیرد که نشان دهد ما به دنبال همبستگی هستیم.

وی ادامه داد: این انسجام هم باید در سطح کلان اتفاق بیفتد و هم در خود دولت، متأسفانه ما این انسجام را نمی‌بینیم. وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هم بعضاً هر کدام ساز خود را می‌زنند یعنی وزارت خارجه یک رویکرد موضعی دارد و سایر وزارتخانه‌ها مانند اقتصادی و یا بانک مرکزی هم ساز خود را می‌زند.

«مشکل اساسی در اقتصاد وجود حجم فراوان نقدینگی است، نقدینگی در شرایطی که تولید در آن نباشد در واقع یک سم مهلکی است که به هر سمتی می‌رود و در حوزه‌های مسکن، طلا، سکه و دیگر موارد تأثیر می‌گذارد».

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: از آنجایی که کنترل روی افزایش حجم نقدینگی صورت نگرفته است آن هم به دلیل عدم استقلال بانک مرکزی و همچنین مسائل ریشه‌ای و ساختاری زمانی که بر این اساس هم بخش‌های تولیدی آن گونه که باید و شاید فعال نباشد به یکسری انتظارات دامن می‌زند.

وی افزود: در این شرایط بعضاً به انتظارات نامعقول دامن زده شد به عنوان مثال مردم دنبال سود آنی هستند و حاضر نیستند سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند شاید عدم اعتماد به آینده این مسأله را تشدید می‌کند که سرمایه‌گذار در درازمدت سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

صادقی بر همین اساس اضافه کرد: در عین حال بنده معتقدم ما پتانسیل‌های بسیار بالا برای استقامت و مدیریت این بحران را داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که با این تفاسیر لازم نیست که مشخصاً در درون مجلس شورای اسلامی هم اقدام عاجل و ویژه‌ای صورت گیرد تا افزایش ساعتی قیمت‌ها متوقف شود، گفت: بله همین‌طور است؛ مقرر شد کمیسیون‌های ذیربط با دولت ارتباط بیشتری داشته باشد و دولت هم با آنها ارتباط بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه عنوان کرد: به هر حال باید یک هماهنگی بین دولت و مجلس اتفاق بیفتد چرا که نه خیلی دولت برای جلب و متقاعد کردن و اقناع مجلس در طرح‌ها و لوایحی که دارد تلاش می‌کند و نه مجلس. چنین گرایشی دارد یعنی بیشتر حالت این مسأله هستیم که هر کس به سمت خودش می‌پیچید بنابراین نیاز است این موارد بازسازی شود چرا که یک عدم هماهنگی بین دولت و مجلس در خصوص طرح‌ها و لوایح وجود دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها