Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:52:39 GMT

اتاق ایران‌شناسی در لاهور راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۰۱۹۵

اتاق ایران‌شناسی در لاهور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عنبرین جاوید، رییس دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، با علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی کشورمان دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش همکاری‌ها و تعاملات فرهنگی گفت‌وگو کرد.

 عنبرین جاوید در سخنانی، با تأکید بر توسعه روابط فرهنگی و علمی بین پاکستان و ایران خواستار راه‌اندازی اتاق ایران‌شناسی جهت تشویق و ارتقاء سطح علمی دانشجویان زبان فارسی در دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی‌فرد نیز در این دیدار، با اشاره به وجود موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور گفت: همکاری‌های دانشگاهی، تعامل و تبادل نخبگان و اساتید دانشگاهی بین دو کشور همسایه، یکی از مهمترین جلوه‌های فعالیت‌های فرهنگی و علمی دو کشور است که نتایج پُر بار آن در نسل‌های بعد تجلی می‌ی‍ابد.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور افزود: با توجه به وظیفه خطیر این نمایندگی فرهنگی در خصوص حمایت و هدایت ۱۲ اتاق ایران‌شناسی و فردوسی‌شناسی در ایالت پنجاب، از راه‌اندازی اتاق ایران‌شناسی در دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ استقبال می‌کنیم.

احمد مرجانی‌نژاد، کارشناس فرهنگی کشورمان در خصوص تعداد دانشجویان، اساتید و مدرسین زبان فارسی دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ سخن گفت.

کد خبر 4330394

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران شناسی پاکستان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی کتاب فلسفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر قانعی راد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی نشریات قرآن علوم انسانی سازمان اوقاف و امور خیریه نقد کتاب نشست علمی پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم