Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در همایش نقش قوه قضاییه و رسانه در احیای حقوق عامه که در دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق احیای حقوق عامه در قزوین جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی بود که با اقدام دادستانی میزان مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه از 40درصد به 15 درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی قزوین با اشاره به جلوگیری استان از اجرای دستور العمل شرکت های صاحب نشان برند در قزوین افزود: مصرف سوخت استان قزوین در سال گذشته در 82جایگاه 938میلیون لیتر در سال بود و کل کارمزد پرداخت شده 335میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: در صورت اجرایی شدن شیوه نامه شرکت های زنجیره ای صاحب نشان یا برند در قزوین در زمینه سوخت رسانی دولت باید 750میلیارد ریال در سال کارمزد پرداخت کند که اگر این روند را در سطح کشور حساب کنیم چندین برابر اختلاس سه هزار میلیاردی تخلف صورت خواهد گرفت.

 یکی از نمونه های احیای حقوق عامه پرداخت عوارض در آزادراه ها و دریافت نکردن خدمات بود که با اقدام انجام شده توانستیم یک شرکت زیاده خواه و فرصت طلب را از آزادراه بیرون کرده و آزادراه را تحویل دولت دهیم.

دادستان عمومی قزوین افزود: با این اقدام نزدیک به سه هزار میلیارد ریال از این شرکت پس گرفته شد و 800میلیارد ریال با پیمانکاران برای اصلاح مسیر آزادراه قرارداد منعقد شد.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: برخی از حقوق عامه توسط بعضی قوانین گذشته یا قوانینی که در مرحله تصویب هستند در معرض تضییع قرار دارند که باید قوه مقننه برای اصلاح آنها اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید مجلس شورای اسلامی در کنار نگاه تیزبین قوه قضائیه برخی از مقررات که معارض با حقوق قانونی افراد هستند را اصلاح کند.

این مسوول قضائی عنوان کرد: طی سال های گذشته برخی از مصادیق حقوق عامه در استان با همت بلند دستگاه قضا شناسایی و به آنها ورود پیدا کرد که امیدواریم با همکاری رسانه ها شاهد تداوم احقاق حق و اجرای عدالت در سال جاری باشیم.

دادستان عمومی قزوین بیان کرد: برخی از مصادیق نقض حقوق عامه در قزوین توسط اشخاص حقوقی اعم از خصوصی و دولتی صورت می گرفت که برخی از موضوعات آن پیگیری شد و به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: می توانیم برای احیای حقوق عامه در حوزه های دیگر از قبیل محیط زیست و هوای پاک که حقوق عمومی مردم است نیز اقدام کنیم.

صادقی با بیان اینکه نباید وظیفه دادستان را تنها به وقوع جرم معطوف ساخت، اظهار کرد: وظیفه دادستان است که از تضییع حقوق عامه جلوگیری کند.

حجت الاسلام صادقی اعلام کرد: همچنین اختلاف در پرداخت کارمزد از دیگر مصادیق حقوق عامه است و به همین دلیل از اسفند ماه سال گذشته جلوی اجرای این شیوه نامه را در قزوین گرفتیم.

وی در پایان افزود: باید از متولیان امر پرسید که در صورت اجرای آیین نامه شرکت های صاحب نشان برند این اختلاف کارمزد از کدام منبع تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه انقلاب جرم حقوق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان با اشاره به پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه های سرچشمه، گفت: در این رابطه دو مظنون تحت تعقیب قضایی قرارگرفته‌اند و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی و صدور فوری دستورات قضائی برای پیدا شدن وی، اظهار کرد: صبح امروز و در پی گزارش یکی از دشت‌بانان مبنی بر پیدا شدن خودروی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه، کلانتری ۱۴ سرچشمه مراتب را به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داد.

وی افزود: به محض پیدا شدن خودروی فرد، بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و عوامل گشت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات برای پیدا شدن فرد گمشده آغاز و در نهایت جسد فرد با هلی‌شات در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا شد.

دادستان رفسنجان با اشاره به آغاز تحقیقات اولیه با حضور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه، گفت: تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده ادامه دارد و اظهارنظر نهایی پس از انجام تحقیقات و معاینات پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مظنون تحت پیگرد قضائی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده، موارد به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 747060

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • احصا ۲۵۰ وظیفه برای دادستان‌ها