Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان سمنان از انتقال دو زندان درون‌شهری سمنان و دامغان به خارج از شهر به عنوان اولویت اول این اداره کل در سال 97 نام برد.

به گزارش ایسنا، محمود باهنر در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان با اصحاب رسانه از تلاش برای انتقال این دو زندان خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون زندان‌ها باید خارج از شهر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل یک کارگروه از سوی استاندار سمنان برای پیگیری دو پروژه زندان دامغان و سمنان خبر داد و افزود: این کارگروه موظف شده که هر 15 روز یک‌بار گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی این دو پروژه به استاندار ارائه و زمینه را برای انتقال هرچه سریع‌تر زندان‌ها به خارج شهر فراهم کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان با بیان این‌که مسکن و شهرسازی استان مجری احداث این دو پروژه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال 6 میلیارد تومان اعتبار به این دو پروژه تخصیص داده شده و تلاش می‌شود در آینده نزدیک زندانیان از این دو زندان فرسوده تخلیه و به زندان‌های جدید منتقل شوند.

وی از فرسودگی زندان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل نام برد و با اشاره به فرسوده بودن زندان‌های سمنان، دامغان و گرمسار افزود: فرسوده بودن زندان‌ها سبب شده که هزینه نگهداری زندانیان در این زندان‌ها بسیار بالا باشد.

وی هم‌چنین از جمعیت کیفری بالا به عنوان یک چالش پیش روی زندان‌ها نام برد و با گلایه از بودجه پایین این اداره کل ادامه داد: میزان بودجه و اعتبارات این اداره کل هیچ تناسبی با حجم ماموریت‌های ما ندارد و انتظار می‌رود که مسوولان نگاه ویژه‌تری به زندان‌ها و اقدامات تامینی استان داشته باشند.

باهنر از کاهش ورودی زندانیان استان خبر داد و با اشاره به سه جرم با فراوانی بالا در زندان‌های این استان گفت: 52 درصد زندانیان استان سمنان مربوط به جرائم موادمخدر، 26درصد مربوط به سرقت و هشت درصد مربوط به جرائم علیه اشخاص است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان خبر داد و افزود: ارائه این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش بزه‌کاری و کاهش نرخ بازگشت زندانیان دارد.

وی از بهره‌مندی 700 زندانی استان از مزایای اشتغال مولد خبر داد و گفت: تاکنون 71 دوره حرفه‌آموزی در زندان‌های این استان برگزار و 1200 زندانی در کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام انتقال زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز