Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیسیون ICT اتاق بازرگانی، جلسه بررسی مشکلات پیرامون تخصیص ارز به فعالان حوزه فناوری اطلاعات با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ و  سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در این جلسه، عبدالرضا بهادری فرد معاون توسعه صنعت و اعتبار بخشی IT سازمان فناوری اطلاعات در مورد گلایه‌های بخش خصوصی از نرخ ارز و عدم تخصیص اعتبارات ابراز داشت: در خصوص ترخیص ارز، بخش‌نامه‌ای به وزارت ارتباطات آمده که با کسب تکلیف از وزارتخانه و با مذاکرات با بانک مرکزی، قرار شد وزارت ارتباطات در این خصوص اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما تخصص لازم برای تشخیص این که چه میزان ارز برای یک فعال حوزه نرم‌افزار مورد نیاز است وجود ندارد.

همچنین در این جلسه محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای فعالان صنعت فاوا به دلیل گرانی ارز ابراز داشت: به نظر می‌رسد افزایش نرخ ارز در کشور و مشکلات به وجود آمده برای تولید، باعث شده تولیدات فاوا کشورهای منطقه نسبت به ما افزایش مضاعفی پیدا کند. از سوی دیگر باتوجه به نامناسب بودن نرخ ارز در حال حاضر صادر کننده حوزه فاوا نمی‌داند باید ارز را با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه کند یا با نرخ‌های بالای ۸هزار تومان که در بازار موجود است.

وی با بیان اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌های داخلی برای صادرکنندگان امکان تولید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عملا وجود ندارد، افزود: در حوزه‌های نمایشگاهی نیز چه در بخش ارزی و چه در بخش ریالی، مشکلاتی به وجود آمده است و متاسفانه وزارت ارتباطات نیز به مشکلات به وجود آمده برای فعالان فاوا که پیرامون ارز به وجود آمده تاکنون وارد نشده است.

کد خبر 4330495 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ارز سازمان فناوری اطلاعات ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی فناوری نانو گوگل موبایل اینترنت امنیت اطلاعات هوشمندسازی روبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات