Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدی در مراسم رونمایی از طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲  اظهار کرد:سخن خود را با کلام مقام معظم رهبری که فرمودند: انشاء الله ما باید ده میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم، آغاز می کنم.

وی افزود:این جمله راهبردی و کلیدی از مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به عنوان راهبرد اصلی همه فعالان و دستگاه های قرآنی مورد نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد:همه دستگاها به سمت اجرا شدن این راهبرد اصلی حرکت کردند و سندی در شورای توسعه فرهنگی قرآنی که بالاترین مرکز تعیین سیاست های برنامه های قرآنی کشور است پس از کوشش فراوان و همکاری همه دستگاه ها به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان یک موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی ترین سطح کشوری قرار گرفت .

وی بیان کرد:بعد از سند، بحث راه اندازی قرار گاه های حفظ و تعیین و تکلیف دستگاه ها نسبت به تحقق ده میلیون حافظ  مطرح شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: در سال های گذشته به نکات خوبی رسیده ایم علی رغم اقدامات پراکنده که همه دستگاه ها داشتند با تمام ظرفیت خود تلاش کردند در اجرایی کردن تربیت ده میلیون نفر کوشش داشته باشند.

وی گفت:قرار است در سال ۹۷ بتوانیم ذیل همین برنامه بشارت ۱۴۵۲  با تمام ظرفیت های صدا و سیما تمام قد در اختیار این طرح باشیم و همه دستگاه ها با ظرفیت عالی بودجه ای و نیروی انسانی برای تحقق این موضوع ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه ما برنامه ریزی فشرده در ماه های گذشته داشتیم، ادامه داد: امروز که مراسم آغاز این طرح را داریم سعی کردیم جزء سی ام قرآن کریم را جزء سوره های ۳۷ گانه  قرآن کریم در این طرح داشته باشیم و در سه گام تلاش می کنیم از آخر جزء سی ام به سمت آغاز آن حرکت کنیم و در گام نخست در تابستان سوره «ناس تا زلزال» و در گام دوم «طارق تا بینه »فصل پاییز وگام سوم سوره «نبا تا بروج» را برای فصل زمستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما سه مرحله آزمون خواهیم داشت و در نهایت آزمونی در هفته اول اسفند ۹۷ برگزار خواهد شد، ادامه داد: پیش بینی ما حداقل مشارکت ۵میلیون نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم است تا بتوانیم با تبلیغات شایسته و گسترده و اهتمام دستگاه ها و آحاد جامعه بتوانیم این عدد را به دو برابر برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت:تلاش شده در این طرح با نهایت ظرفیت و امکانات برای تشویق مردم به این طرح هزینه کنیم، از این رو برنامه های متنوع رسانه ای برای استقبال مردم تولید شده است و آرام آرام در شبکه های مختلف رسانه ای پخش خواهد شد، البته شبکه رادیو قرآن و شبکه قرآن دو راهبر اصلی این طرح خواهند بود همان طور که سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر دستگاه ها هر کدام به نوعی نقش آفرینی خود را خواهند داشت.

وی گفت:بنابراین تلاش ما بر آن است که بتوانیم در سه قالب، مشارکت های عمومی دولتی و مردمی را همراه کنیم و کسانی که علاقمند هستند در این طرح شرکت کنند و مردم می توانند به صورت انفرادی و خانوادگی ،سازمانی و دستگاهی ورود کنند و هر کدام امتیاز ویژه ای دارند .

لازم به ذکر است؛نشست خبری آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ با حضور حجت الاسلام حمید محمدی ، قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن ،احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیو قرآن ، محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن ، حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ، مسیب زاده مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ،حجت الاسلام رحیمی نماینده نیروهای مسلح و بسیج ، حجت الاسلام رستمی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ،حجت الاسلام جیحونی معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین ، صادقی فر سرپرست فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون و رفاه ،حجت الاسلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی ‌وهنری مساجد روز دوشنبه ۴ تیر ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم از طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه خوی و  پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی حضور یافتند و محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند و به روح این شهیدان بزرگوار و شهدای شاخص حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم صهیونیستی هدیه کردند.

شهروند خرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مدارس روستای منصوری + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد