Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@13:10:22 GMT

ارتباط تلگرام با پمپاژ روحیه تسلیم چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۱۶۱۱

ارتباط تلگرام با پمپاژ روحیه تسلیم چیست؟

یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: هنگامیکه فرد در معرض انبوه پیام‌های منفی و اخبار مایوس‌کننده قرار بگیرد پس از مدتی، دچار اختلال "درماندگی آموخته شده" می‌شود و دست از تلاش و فعالیت برداشته و تسلیم می‌شود.

به گزارش مشرق، سید علیرضا آل داود با اشاره به تلاش‌ برخی جریانات برای زنده نگه داشتن پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام اظهار کرد: متاسفانه کارکردهای منفی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در کشور ما بیش از کارکردهای مثبت آنان است و مردم ما به خصوص جوانان و نوجوانان با حضور بی‌ضابطه و بدون مرز در این فضای رها شده به انواع و اقسام اختلال‌های روانشناختی می‌توانند مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام چگونه سلامت روان زنان را نشانه می‌گیرد؟

وی ادامه داد: یکی از این اختلالات "درماندگی آموخته شده" Learned helplessness است که هنگامیکه فرد در معرض انبوه پیام‌های منفی و اخبار مایوس‌کننده قرار بگیرد پس از مدتی، دچار این اختلال شده و دست از تلاش و فعالیت برداشته و تسلیم آن شرایط منفی می‌شود.

آل داود با تاکید بر اینکه در پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل عدم توانایی نظارت و مدیریت بر محتوای آن، دشمنان ایران اسلامی مدام اخبار و پیام‌های مایوس‌کننده و منفی به جامعه تزریق می‌کنند، تصریح کرد: درماندگی آموخته شده معرف منفی‌ترین حالت درک فرد از خود و جامعه است و انبوه اطلاعات منفی و گزاره‌های مایوس‌کننده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های رها شده در کشور مردم ما را به این سمت می‌برد و امروز ما با انسان‌های تسلیم شده در برابر این چنین اخبار و اطلاعاتی روبه‌رو هستیم که آنچنان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که هیچ تلاشی برای بهبودی شرایطشان انجام نمی‌دهند و به سمت افسردگی، اضطراب و پریشانی حرکت می‌کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی، سِرشدگی اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، هویتی و ... را ناشی از این اختلال روانشناختی خواند و اشاره کرد: وقتی افراد تحت تاثیر این میزان پیام منفی قرار می‌گیرند حالت سِر شدگی نسبت به مسائل بیرونی و ملی خود پیدا کرده و براحتی در برابر دشمن تسلیم خواهند شد.

وی سقوط رتبه‌های علمی را نیز مرتبط با این اختلال در دانش‌آموزان و دانشجویان خواند و افزود: با توجه به انتشار اخبار کذب و اطلاعات مایوس‌کننده ناصحیح و ضد تبلیغات فراوان در راستای توانایی‌های جوانان کشور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، اگر دانش آموزان یا دانشجویان به این باور برسند که هیچ کاری از دستشان برنمی آید و جامعه ما هیچ‌گاه پیشرفت نخواهد کرد، آنان دچار درماندگی آموخته شده خواهند شد و در نتیجه از تلاش برای کسب علم دست کشیده و به این باور خواهند رسید که هیچ کاری از ما ساخته نیست و تنها برای اهداف کمی مانند گرفتن مدرک با حداقل نمره قبولی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه جریان نفوذ به دنبال ایجاد این شرایط با حمایت تمام قد از فضای مجازی رها شده، بی‌قانون و بی‌ضابطه در کشور است و تنها راه ضربه زدن جدی به انقلاب را در این فضا به نیابت از غربی‌ها دنبال می‌کند.

آل داود فشارهای اقتصادی به مردم را انتقام جریان نفوذ برای از دست دادن شبکه رای و رسانه اختصاصی‌اش یعنی تلگرام دانست و ادامه داد: این میزان فشار اقتصادی و معیشتی به مردم در جهت فشار به کشور و مردم برای تسلیم در برابر آرمانهایشان و پذیرش خواسته‌های استعماری غربی‌ها نظیر FATF، برجام‌های منطقه‌ای و موشکی همچنین بازگشایی مجدد تلگرام به عنوان ماشین جنگی رسانه‌ای و ابزار عملیات روانی صهیونیست‌ها و منافقین داخل کشور است.

این پژوهشگر فضای مجازی، تنفس مصنوعی به تلگرام با نسخه فارسی را در همین راستا دانست و اظهار کرد: طبق دستور قضایی باید تمام نسخه‌های مرتبط با تلگرام تا یک مدت زمان مشخص مسدودسازی می‌شدند اما شاهدیم جریان نفوذ برای حفظ شبکه فریب و رسانه‌ای خود، بیت‌المال را در اختیار این پیام‌رسان در خدمت دشمنان این مرز و بوم قرار داده است.

آل داود به سکوت مرگبار در مقابل مطالبه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز اشاره کرد و متذکر شد: بیش از 18 سال از دستور راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور می‌گذرد و متاسفانه جریانات حامی فتنه 88 طی این سال‌ها با مسکوت گذاشتن و سنگ‌اندازی در راستای تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، هماهنگ با غربی‌ها، دشمنان مردم و نظام قدم برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: با تمرکز بر شبکه مدافعان تلگرام و فضای مجازی رها شده در کشور به عاملان اصلی و سران فتنه‌های 78 و 88 در کشور می‌رسیم و یکی از دلایلی مهمی که رهبر فرزانه انقلاب بر روی فتنه 88 حساس هستند و مدام به ما تذکر می‌دهند که نگذارید آن فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی فراموش شود به دلایل ادامه حیات این عناصر واداده و خطرناک در کشور و نقشه‌ها و مکرهای جدید آنها منطبق بر ابزارهای روز برای ضربه زدن و براندازی انقلاب اسلامی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی اخبار منفی اینستاگرام تلگرام شبکه های اجتماعی فضای مجازی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری جشنواره سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود، حسین صیامی دبیر اجرایی جشنواره در سالن جلسات اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

 در بخشی از این نشست، مدیر دفتر سرود  درباره بخش جوایز گفت: ما برای هر بخش جوایز مختلفی تعیین کردیم، چیزی که تعیین شده تندیس جشنواره، یک لوح تقدیر و جایزه نقدی خواهد بود.

حامد جلیلی در ادامه گفت: چون این دوره اول است ظرفیت فقط برای ایران بود نگاه ما فراتر از ایران است طبق رصد ما گروه های سرود می توانند فرامرزها کار کنند.

سمیعی درباره ارتباط با دیگر هنرمندان فعال شهرستان ها گفت: این جلسات استانی فرصت خوبی برای شناخت ظرفیت ها است ، این ارتباط در شهرستان ها الان در حال شکل گیری است .

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره مبلغ بودجه جشنواره گفت: ما عادت نداریم درباره بودجه صحبت کنیم گرچه کاملا گروه ها جهادی کار کردند، الان مبلغ دقیق نداریم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره برپایی ادامه دار جشنواره گفت: بله جشنواره قرار است هر سال برگزار شود و انشالا این قسم هنر در مسابقات و جشنواره ها حضور داشته باشند.

سمیعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره ارتباط با بدنه دانشگاهی کشور گفت: ما وقتی صحبت از بحث اکادمیک‌ می کنیم، یعنی این خلاها را احساس کردیم و یک پله جلو هستیم اما این سوال ذوابعاد است و این یکی از ابعاد است، ما از یک سو می توانیم برای مربیان و استعدادهای سرود کلاس های آموزشی طبقه بندی شده بگذاریم و دانشگاه اینجا می تواند کمک کننده باشد تا در یک ارتباط سازنده استعدادها معرفی شوند و این ظرفیت های گروهدهای کر بتوانند مبنای درسی قرار بگیرند و ما این امادگی را اعلام می کنیم که انی همکاری را با دانشگاه ها داشته باشیم.

سمیعی در ادامه در پاسخ به انتقادات به وضعیت سرود کشور گفت: ما همیشه منتقد شرایط و ساختار سرودی که وجود دارد هستم به باور من سرود یک اتفاق موثر است و می تواند بازگو کننده خیلی موارد باشد، اما در یک سردرگمی قرار گرفته است. اگر اینجا صحبت انتقادی نمیکنم به یک دلیل است که جشنواره مرکب حرکت است نه مقصد ، ما اینجا صحبت از اهمیت ابعاد اکادمیک می کنیم چون مشکلات ان را حس می کنیم و میخواهیم جبران کنیم تا این گروه ها را ترمیم کنیم.

جلیبی نیز اظهار داشت: تنها ارگانی الان با ما همکاری می کند مجموعه رسانه‌ای نهضت است و برای همکاری بیشتر با سایر نهادها  هم آماده هستیم.

سمیعی در پایان گفت: ما به یک راهبرد اجماعی در عرصه سرود کشور نیاز داریم و این بهترین اتفاق برای سرود است.

 این خبر در حال تکمیل است....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • ساخت مخزن آبرسانی جویبار ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • آخرین تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • این کشور در اروپا مسئول نظارت بر تلگرام شد!
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • تکمیل پروژه‌های عمرانی بخش سعدآباد تسریع شود
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد