Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ شهر برلین هفته گذشته میزبان کنفرانس «مسئولیت ادیان در قبال صلح» بود که با حضور نمایندگان ادیان جهانی از چندین کشور آسیایی تشکیل شد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هدف از برگزاری این کنفرانس را تشویق به گفت‌و‌گو میان پیروان ادیان مختلف و ترویج صلح در جهان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قنطره، برای هایکو ماس، همکاری با جوامع مذهبی ارزشمند و ضروری است. از دید او تمام ادیان بزرگ پیام‌آور صلح هستند. البته این دومین‌بار است که وزارت امورخارجه آلمان از نمایندگان مذهبی جهان برای گفت‌وگو درباره «مسئولیت ادیان در قبال صلح» دعوت کرده است. در هر دو این کنفرانس‌ها تأکید شده که در درگیری‌های جهان، نقش نمایندگان ادیان در تقویت جامعه مدنی مهم است.

ادیان و وزرای آلمانی

در همین حال، هایکو ماس، سومین وزیر امور خارجه آلمان است که به این موضوع می‌پردازد. در سال 2015 فرانک والتر اشتاین‌مایر گفت‌وگو با نمایندگان مذهبی جهان را در برنامه کاری خود قرار داد. با این حال، جانشین او زیگمار گابریل در سال 2017 میزبان نمایندگان ادیان جهانی بود.

در روز افتتاحیه کنفرانس سال گذشته، گابریل ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت:«حداقل من هیچ جامعه مذهبی را نمی‌شناسم که ایجاد صلح بین مردم را در کتاب یا سنت و عرف خود قرار نداده باشد.» به گفته گابریل با این وجود، دین در مرکز درگیری‌ها قرار گرفته است. چرا که مذهب، در این سال‌ها مورد سوء‌استفاده گروه‌هایی قرار گرفته که می‌خواهند منافع سیاسی خود را تحقق بخشند.

امسال نیز نوبت هایکو ماس بود اما او به تنهایی این کنفرانس را برگزار نکرد. وزارت‌خانه‌های امور خارجه آلمان و فنلاند این بار با هم میزبان نمایندگان ادیان جهان بودند. تیمو سوئینی، وزیر خارجه فنلاند در کنفرانس امسال توضیح داد که تجربه او نشان می‌دهد تا چه اندازه تلاش رهبران دینی و نقش مذهب برای ترویج صلح در جهان، مهم است. به گفته او جوامع مذهبی بر اساس ارزش‌هایی مانند بخشش و شفابخشی شکل گرفته‌اند که اهمیت زیادی برای تحقق آشتی و عدالت در جهان دارند.

تمرکز بر شرق آسيا

تمرکز کنفرانس امسال بر شرق آسیا بود. به عنوان مثال، حدود 70 مهمان از اندونزی، مالزی، فیلیپین، بنگلادش، پاکستان، میانمار، کره جنوبی، ژاپن و چین به این نشست دعوت شده بودند. نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت، بودیسم، هندوئیسم، آیین شینتو، تائوئیسم، آئین کنفوسیانیسم، زرتشت و... در این مراسم حضور داشتند. جالب است که سهم مهمانان زن در کنفرانس امسال مانند سال 2017 بسیار زیاد بود.

گرچه مذاهب آسمانی به گسترش صلح در جهان کمک ‌می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که در برخی از کشورهای آسیای شرقی، انگیزه‌های مذهبی باعث گسترش درگیری‌ها شده است. برای مثال، درگیری‌های سال گذشته در شمال غرب میانمار میان اقلیت مسلمان روهینگیا و نیروهای دولتی نشان داد که ستیزه‌جویان بودایی چگونه رفتار می‌کنند.

به گفته دفتر وزارت‌خارجه آلمان، ایجاد شبکه‌ای از نمایندگان مذهبی در این منطقه یکی از اهداف کنفرانس بوده است. ماس در این ارتباط گفت:«تأثیر نمایندگان مذهبی در جامعه بسیار زیاد است و آنها مسئولیت مشترکی برای ایجاد صلح دارند.»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا وزارت خارجه آلمان ادیان کنفرانس 70 آسیایی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود

وزیر خارجه آلمان ضمن سفر به منطقه برای برگزاری گفت‌وگو درباره بحران در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست تا حمله زمینی به شهر رفح در نوار غزه را آغاز نکند.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه و پس از دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره گفت: «نباید یک حمله زمینی تمام عیار در رفح رخ دهد. مردم نمی‌توانند به یکباره خودشان را ناپدید کنند».

به نقل خبرگزاری آلمان، بر اساس تخمین ها ۱.۵ میلیون نفر از ۲.۲ میلیون سکنه نوار غزه اکنون در چادرهایی در رفح هستند.

بربوک همچنین با «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگران فلسطین نیز در رام‌الله دیدار کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «ارسال کمک‌های هوایی و دریایی تنها می تواند سهم کوچکی در وضعیت وخیم غزه داشته باشد. آنچه ما نیاز داریم باز کردن مسیر زمینی است. اسرائیل مسئولیت تضمین دسترسی غذا و آب و همچنین مسیرهای فرار امن برای فلسطینی‌هاست».

بربوک همچنین گفت رژیم صهیونیستی تمایز کافی بین اهداف نظامی و غیرنظامی قائل نیست.

به گفته دیپلمات آلمانی، «این عدم تمایز دقیق و همچنین اوضاع وخیم و وحشتناک بشری باعث ایجاد نگرانی بیشتر در نوار غزه می‌شود و اسرای اسرائیلی تا زمانیکه کودکان در غزه از قحطی می‌میرند، آزاد نخواهند شد».

وزیر خارجه آلمان افزود: «ساخت و ساز مستمر شهرک‌های جدید اسرائیل در کرانه باختری همواره شکاف‌های جدید و در نتیجه خطرات امنیتی را باز می‌کند. این به معنای واقعی کلمه مانع راه حل ۲ دولتی و صلح است».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از رویایی نیمه تمام تا شیرینی طلای جهان و تلخی بازماندن از مسابقات آسیایی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • فیلم| بازگشت باشکوه ببعی کنار آقای مجری
  • حواشی تبریک ماه رمضان از سوی آنتونیو رودیگر؛ انگشت توحید یا انگشت داعش؟ + عکس
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود
  • تاک‌شو به سبک «شب خوش»
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • گریه‌های شدید وینیسیوس در کنفرانس خبری جهان را تکان داد + ویدئو