Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روز گذشته اهالی بازار موبایل تهران در اعتراض به نوسان ارز و افزایش قیمت دلار مغازه‌های خود را تعطیل کردند و  اعلام کردند از خیلی وقت پیش تصمیم بر بستن مغازه‌ها داشتند اما به دلیل پرداخت اجاره مغازه حاضر به این کار نمی‌شدند تا اینکه این تصمیم عملی شد. وزیر ارتباطات نیز روز گذشته در اقدام نخست در میان بازارایان حاضر شد و با اعلام اینکه با سودجویان برخورد خواهد شد، وعده داد که اسامی واردکنندگان موبایل که ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند را منتشر می‌کند تا مشخص شود چه کسانی سودهای میلیاردی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون وعده دوم عملی شده و اسامی منتشر شده و آنگونه که آذری جهرمی گفته اسامی سودجویان به نهادهای قضایی اعلام خواهد شد و با آنها برخورد می‌شود.

وزارت صنعت واردکنندگان موبایل را برای دریافت ارز دولتی انتخاب کرده است

فارغ از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی، سوال مهمتر این بود که ارز دولتی با چه مکانیسمی در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی کوتاه خود با رویداد۲۴ به ابهام‌های این موضوع پاسخ داده و گفته است: انتخاب شرکت‌ها برای پرداخت ارز دولتی بر اساس انتخاب وزارت صنعت بوده است.
آذری جهرمی می‌گوید: هر شرکتی که از تولیدکننده نمایندگی داشته باشد، یا دارای شبکه توزیع و گارانتی باشد، قادر است مجوز بگیرد. از این جهت معتقدم یکی از گلوگاه‌های رانت در همین نقطه است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اطلاعات برخی از شرکت‌ها حتی در روزنامه رسمی ثبت نشده و هیات مدیره این شرکت‌ها مشخص نیست، مرجع شناخت این شرکت‌ها برای پرداخت ارز چه نهادی است؟ گفت: وزارت صنعت در این مورد تصمیم‌گیرنده است.

نتیجه بررسی به قوه قضاییه ارسال می‌شود

آذری جهرمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رویداد۲۴ مبنی بر اینکه آیا براي این شرکت‌ها جریمه در نظر گرفته خواهد شد؟ توضیح داد: در مرحله نخست شکایات یا تخلفات بررسی خواهد شد و پس از آن خروجی بررسی‌ها به مراجع ذی‌صلاح همچون سازمان تعزیرات و قوه قضاییه ارسال می‌شود. ضمن اینکه این فرآیند در اولویت کاری ماست و سریعا اقدام خواهیم کرد.

دو روز پیش از شلوغی بازار گفتم لیست را منتشر می‌کنم

از وزیر ارتباطات پرسیدیم چرا تا بازار موبایل تهران اعتصاب نکرد، اسامی منتشر نشد؟ آیا زودتر از این نمی‌شد به ماجرا رسیدگی کرد؟ او پاسخ داد: از دو روز پیش از اینکه این ماجرا پیش بیاید، بنده موضع‌گیری کردم و اعلام کردم در کرمان حرف می‌زنم. حتی این موضوع را در توئیتر اعلام کردم.

برخی می‌گویند شلوغی بازار کار واردکنندگان بوده است

او گفت: البته برخی معتقدند شلوغی بازار برای فشار بر ما بود و این اقدام کار خود واردکنندگان بود. شخصا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم، اما آنچه که اطمینان دارم این است لیست در موعد همان مقرر که گفته بودم منتشر شده است.

جلسه کارگروه مدیریت ثبت تلفن همراه تشکیل شد

آذری جهرمی در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات با چه فرآیندی پرونده شركت‌هاي متخلف را سازمان مالياتي ارسال خواهد کرد، گفت: کارگروه مدیریت پروژه ثبت تلفن همراه شامل وزارت‌خانه‌های اطلاعات، صنعت، اقتصاد، ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که با آنها نیز جلسه برگزار کرده‌ایم. در نهایت جمع‌بندی این جلسات به مراجع مربوطه ارسال خواهد شد.
ارقام اعلام شده بر اساس آمار بانک مرکزی است

برخی واردکنندگان موبایل اعلام کرده‌اند همه رقمی که وزارت ارتباطات منتشر کرده‌ را نگرفته‌اند اما آذری جهرمی تاکید می‌کند که این ارقام بر اساس آمار بانک مرکزی است و حتما گرفته‌اند.
ارز دولتی وارد کنندگان موبایل در حساب‌های پتروشیمی کارسازی شده است

دریافت‌کنندگان ارز دولتی می‌گویند پای دلالان در میان بوده است و آنها هستند که میزان دریافت ارز برای واردکنندگان را تغییر می‌دهند و می‌توانند مثلا از 500 هزار یورو به 2 میلیون یورو برسانند. آذری جهرمی در این مورد می‌گوید: اگر در سامانه نیما ارز گرفته باشند، باید با فروشنده که عمدتا پتروشیمی‌ها هستند توافق کنند اما در برخی موارد، پتروشیمی‌ها با اجبار خریداران ارز، رقمی بالاتر از ۴۲۰۰ اخذ و در حساب‌های دیگری کارسازی کرده‌اند که خود این مسئله شائبه فساد دیگری در سیستم ارزی کشور ایجاد کرده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اعتصاب بازار تهران بازار موبایل تهران بازار علاءالدین بازار چارسو محمد جواد آذری جهرمی آذری جهرمی اعتصاب اعتصاب عمومی تجمع پاساژ علاءالدین افزایش قیمت دلار نوسان ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاهمیرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاهمیرزایی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت