Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای نخستین بار در میان بنادر شمال کشور، محموله‌ای ۳ هزار تنی به بندر آستارا کابوتاژ شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین چراغی افزود: هم‌اکنون بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد که در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت نهایی بندر تجاری آستارا و نقش مهم این بندر در منطقه، گفت: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل ۲ و نیم میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا یک و نیم میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش‌بینی‌شده است.

چراغی با قدردانی از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل گمرک آستارا در انجام تشریفات گمرکی نخستین محموله کابوتاژی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تصریح کرد: برای نخستین بار در بنادر شمالی کشور، محموله ۳ هزار تنی «کلینکر» توسط یک کشتی به صورت کابوتاژ از بندر امیرآباد به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بارگیری کرد و لحظاتی پیش در اسکله این بندر پهلو گرفت.

وی بابیان اینکه محموله این کشتی پس از تخلیه، به بارانداز راه‌آهن آستارا منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این محموله از طریق خط آهن آستارا به مقصد گرجستان توسط واگن بارگیری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن آستارا و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مکمل همدیگر هستند، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین ذی‌ربط به ایجاد و توسعه حمل‌ونقل ترکیبی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، «کران بری» یا «کابوتاژ» رویه‌ای است که کالای داخلی از یک گمرک مرزی به گمرک مرزی دیگری در قلمرو گمرکی از راه دریا یا رودخانه مرزی حمل می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر در شمال کشور است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شد.

عملیات احداث بندر تجاری آستارا در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ توسط شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه آغاز شد و فاز نخست آن در فروردین ماه ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی گیلان پس از دریافت گزارشی از انبار نگهداری نوشیدنی‌های قاچاق در یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت ، به محل مورد نظر اعزام و ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر خارجی قاچاق در بازرسی از این انبار کشف کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده قاچاق را ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: صاحب ۳۵ ساله این کالای قاچاق با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی از مردم خواست برای ریشه کن کردن قاچاق کالا با نیرو‌های انتظامی همکاری کنند و هرگونه اخبار در این خصوص را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر