Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:03:00 GMT

142 نفر سال گذشته بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کردند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۱۸۶۳

142 نفر سال گذشته بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کردند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به کاهش 23 درصدی مرگ ناشی از مواد مخدر گفت: 142 نفر سال 96 در استان به دلیل مصرف مواد مخدر، روانگردان و محرک ها جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، دکتر آرتین کمالی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات پزشکی قانونی برگزار شد، با تاکید بر اینکه 2 هزار و 429 جسد در پزشکی قانونی استان در سال گذشته معاینه شدند، افزود: تاکنون اطلاعات 600 نفر از مجرمان در بانک ژنتیک ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد تشکیل پرونده ادعای نزاع در سال گذشته را 15 هزار و 795 فقره، تعداد پرونده های ادعای جرح در تصادفات را 10 هزار و 572 مورد و تعداد پرونده مجروحیت ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی کرمانشاه را 651 مورد اعلام کرد.
وی با اشاره به راه اندازی 'دفتر دادپزشک' در آرامستان کرمانشاه، روند اجرای این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به 200 جسد توسط دادپزشک در ماه معاینه می شود و گواهی فوت آنان صادر می شود.
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به کاهش 12 درصدی مراجعات سقط درمانی استان در سال گذشته، گفت: 349 مورد مراجعه مربوط به سقط درمانی به این مرکز انجام شده است.
وی تعداد فوتی ها به دنبال مسمومیت با قرص برنج را 22 مورد و تعداد فوتی ها براثر قتل با سلاح گرم در سال گذشته را 18 مورد عنوان کرد.
کمالی از کمبود وسایل و تجهیزات در شرایط بحرانی به عنوان یکی از مشکلات پزشکی قانونی کرمانشاه یاد کرد و گفت: کمبود این مقوله در زلزله سرپل ذهاب بشدت احساس شد و با وجود کمبودها، نیروهای ما در کوتاه ترین زمان ممکن در مناطق آسیب دیده حاضر شدند و از امکاناتی که برای زوار اربعین در این مناطق ایجاد شده بود، استفاده شد.
وی یادآور شد، لازم است سوله ای برای ارائه خدمات پزشکی قانونی در شرایط بحرانی در نظر گرفته شود، با این وجود نهایت تلاش برای ارائه خدمات بهتر در مناطق زلزله زده انجام شده است.
کمالی افزود: وجود شایعاتی همچون افزایش آمار خودکشی پس از زلزله در مناطق آسیب دیده و یا وجود گورهای دسته جمعی در مناطق زلزله زده صحت ندارد و همه مناطق و روستاها مورد بررسی دقیق ما قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: گواهی فوت برای 495 نفر از جانباختگان زلزله 21 آبان سال گذشته در استان توسط پزشکی قانونی صادر شد.
وی در ادامه گفت: حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای احداث ساختمان مرکز شماره 2 پزشکی قانونی کرمانشاه مصوب شده است.
وی گفت: زمین این پروژه در نظر گرفته شده و برای عملیات اجرایی آماده می باشد.
7460/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پزشكي قانوني هفته قوه قضاييه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهدگفت:در سال گذشته مقدار ۱۶۹ کیلو و ۴۰۷ گرم تریاک، ۴۲۱ کیلو و ۴۵۹ گرم شیشه، ۱۲ کیلو و ۲۳۳ گرم هرویین در اشکال مختلف، ۱۰۱ گرم حشیش و ۱ کیلو و ۴۶۰ گرم مورفین توسط ماموران گمرک دوغارون، ۲۹۰ گرم تریاک توسط کارشناسان گمرک امانات پستی مشهد و ۵ حب قرص ترامادول توسط ماموران گمرک باجگیران کشف شد.

جواد جعفری  افزود: همچنین در سال گذشته مقدار ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر از نوع اسیدسولفوریک نیز توسط ماموران گمرک دوغارون کشف و ضبط شده است.

 ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان کشفیات انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲۳ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم