Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدالحق حسنی ظهر امروز در دیداری که با اصحاب رسانه در محل بیت مجاهد نستوه مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی انجام شد، در پاسخ به برخی شبهاتی که نسبت به عمل نکردن به وصیت مرحوم وجود داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه حجت‌الاسلام حسنی در وصیت خویش، دفن در محراب پشت مصلی را داشتند اما طی تماسی که با دفتر رهبری برقرار شد مقرر شد محل تدفین وی، مزار شهدا باشد چرا که مصلی ملک شخصی نیست که بتوانند در آن جا دفن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل دیگری که حاج آقا حسنی در محراب پشت مصلی تدفین نشدند این بود که زیارت قبر این مرحوم برای مردم دشوار می‌شد چرا که مصلی مکانی است که همیشه تحت مراقب است.

فرزند ارشد حجت‌الاسلام حسنی افزود: بنابراین محل دفن ایشان، مزار شهدا انتخاب شد به این دلیل که حاج آقا حسنی پرچمدار شهدا بودند و با این تصمیم‌گیری ایشان را از شهدا دور نکردیم.

وی در خصوص اسلحه‌های حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد: پس از مرحوم شدن حجت‌الاسلام حسنی اسلحه‌های حاج‌ آقا برای استعلام تحویل ارگان حفظ سلاح‌ها داده شد و مقرر شده که پس از اربعین مرحوم به فرزند ارشد که وصی و قیوم بیت نیز است، تحویل دهند که تاکنون خبری از تحویل نیست.

 حسنی در تشریح برنامه های اربعین مجاهد نستوه مرحوم حجت‌الاسلام حسنی اذعان کرد: مراسم اربعین حجت الاسلام حسنی روز 7 تیرماه امسال از ساعت 6 تا 8 عصر در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه برگزار شده و همچنین صبح همان روز ساعت 11 تا 12 جهت نثار فاتحه بر سر مزار حاضر خواهند شد.

وی همچنین در خصوص شبهه قوم گرا بودن حجت الاسلام حسنی خاطر نشان کرد: حاج آقا حسنی قوم گرا نبودند و همیشه سعی داشتند که اتحاد میان اقوام و مذاهب مختلفی را که در استان و ارومیه زندگی می‌کردند به خوبی حفظ کنند و خوشبختانه با تدبیر خوبشان این اتحاد به خوبی حفظ می شد حتی در این میدان اهل سنت همیشه یار و یاور حجت الاسلام حسنی بودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس

 در این مراسم از ۵۰ خانواده شهید جامعه اطلاعاتی استان تجلیل شد.

علی اکبر بوستانی مدیرکل اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات هرمزگان در این مراسم گفت: زندگی و منش مؤمنانه شهدا در تاریخ جاودانه و الگوی مردم است.

 بوستانی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی شد تا یاد و نام شهدایی که همیشه گمنام برای حفظ و صیانت از کشورمان مجاهدت کردند، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت: شهدا چراغ راه جوانان امروز هستند که با از خود گذشتگی، امنیت و اقتدار را برای جامعه به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شهیدان نور هستند و ما به دنبال تربیت نیرو‌های مؤمن و میثاق مجدد با آنان هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی آنان عنوان کرد و گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را باید در برگزاری این یادواره‌ها جستجو کرد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضای سپاه هم در این مراسم گفت: ۸۷ کشور در جنگ تحمیلی مستقیم و غیر مستقیم به صدام کمک کردند و بین اسرای عراقی افرادی از ۱۱ ملیت حضور داشتند.

سردار بلالی افزود: امروز با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت و صیانت از منطقه در دستان نیرو‌های سپاه و ارتش است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد