Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق بعدازظهر امروز (دوشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با تبریک به دولت و ملت عراق در برگزاری موفق انتخابات و تامین امنیت کامل آن تاکید کرد: موفقیت‌های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری و بهبود قابل ملاحظه شرایط امنیتی در این کشور زمینه‌های ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری بین تهران و بغداد به عنوان دو شریک راهبردی را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری‌های ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا علی‌رغم ناخشنودی برخی کشورها، بزرگترین تهدید منطقه نابود شود .
وی افزود: بخش مهمی از بحران‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می‌گیرد، لیکن مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به جای اعتماد به قدرت‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند.
شمخانی با اظهار تاسف نسبت به رفتارهای برخی کشورهای منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند و به گاو شیرده آمریکا و شریک راهبردی رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند، افزود: دولت‌های بی تجربه و متوهم این کشورها با وجود کاهش شدید ذخایر ارزی و کسر بودجه سنگین و بی سابقه با اتخاذ رویکردهای نمایشی و مضحک در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فزاینده و خودساخته هستند.
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقی مانده تروریست افزود: سردمداران کاخ سفید حتی از حمله بیشرمانه به نیروهای مسلح عراق و سوریه در مسیر پشتیبانی از جریان تروریسم ابایی ندارند و کشورهایی که گمان می کنند با اعتماد به آمریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تامین کنند عملا به تقویت تروریسم کمک می‌کنند.
شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره و در ایام سخت دیکتاتوری، اشغالگری و دوره تهاجم تروریسم، صادقانه و بی توقع در کنار مردم عراق بوده است تاکید کرد: سیاست غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع از خواست و اراده ملت رشید عراق و فعال سازی مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مشترک در مسیر توسعه و پیشرفت این کشور بویژه پس از پیروزی بر فتنه تروریسم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در فرایندهای سیاسی پس از انتخابات برای ایجاد دولت و ساختارهای جدید حکومتی که در تصمیم نخبگان منتخب آنها تجلی پیدا می کند در کنار اراده ملت عراق خواهد بود و از تصمیم آنها حمایت می‌کند.
شمخانی افزود: طایفه گری بستر اصلی تولید و رشد تروریسم در عراق بوده و برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی با عدم پذیرش واقعیت‌های منبعث از دموکراسی در عراق تلاش داشتند طی 15 سال اخیر موجب تحمیل تروریسم، بی ثباتی و ناامنی به ملت عراق شوند.
فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق از مواضع و حمایت‌های بی دریغ دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی و بر نقش تعیین کننده ایران در پیروزی ملت عراق در برابر تروریسم تاکید کرد.
وی گفت: عراق نسبت به اقدامات مغایر امنیت منطقه ای و اقدامات مخرب برخی کشورها برای ایجاد بی ثباتی و ناامنی در عراق حساس بوده و با هر تلاشی که در مسیر ضربه زدن به انسجام و یکپارچگی کشور باشد قاطعانه مقابله خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به اهداف و منافع مشترک ایران و عراق، تقویت ساز و کارهای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بویژه در زمینه ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و فنی ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است