Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ با حضور مدیران قرآنی دستگاه‌های مختلف شرکت‌کننده در این طرح در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری آغاز طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ دوشنبه (4 تیرماه) در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت السلام حمید محمدی رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، قره شیخلو رییس سازمان دارالقرآن، احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن، محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن، حجت السلام حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت السلام گنابادی‌نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مسیب‌زاده مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حجت السلام رحیمی نماینده نیروهای مسلح و بسیج، حجت‌الاسلام رستمی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت السلام جیحونی معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین، صادقی‌فر سرپرست فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون و رفاه، حجت السلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ‌وهنری مساجد حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم با حضور مدیران قرآنی سایر دستگاه‌ها از طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ۱۴۵۲ رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حمید محمدی به عنوان اولین سخنران این نشست با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «انشاالله ما باید ده میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم» اظهار داشت: این جمله راهبردی و کلیدی از مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به عنوان راهبرد اصلی همه فعالان و دستگاه‌های قرآنی مورد نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها به سمت اجرایی شدن این راهبرد اصلی حرکت کردند و سندی در شورای توسعه فرهنگی قرآنی که بالاترین مرکز تعیین سیاست‌های برنامه‌های قرآنی کشور است پس از کوشش فراوان و همکاری همه دستگاه‌ها به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان یک موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی ترین سطح کشوری قرار گرفت.

محمدی تاکید کرد: بعد از سند بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ، تعیین و تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق ده میلیون حافظ قرآن کریم مطرح شد.

رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی یادآور شد: در سال‌های گذشته به نکات خوبی رسیده‌ایم علی رغم اقدامات پراکنده که همه دستگاه‌ها داشتند با توان ظرفیت خود تلاش کردند در اجرایی‌سازی امر تربیت ده میلیون کوشش داشته باشند.

وی افزود: قرار شد در سال ۹۷ بتوانیم ذیل همین برنامه بشارت ۱۴۵۲ که ۱۴۵۲ سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته با تمام ظرفیت‌های صدا و سیما تمام قد در اختیار این طرح باشند و همه دستگاه‌ها با ظرفیت عالی بودجه‌ای و نیروی انسانی برای تحقق این موضوع ورود کنند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: ما برنامه‌ریزی فشرده در ماه‌های گذشته داشتیم، امروز که مراسم آغاز این طرح را داریم ما جزء سی‌ام قرآن کریم را سوره‌های ۳۷ گانه جزء سی‌ام قرآن کریم را در این طرح داشته باشیم و در سه گام تلاش می‌کند از آخر جز سی‌ام به سمت آغاز این جزء حرکت کند و در گام نخست در تابستان سوره ناس تا زلزال و در گام دوم طارق تا بین فصل پاییز و گام سوم سوره نبا تا بروج را برای فصل زمستان خواهیم داشت.

رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد : ما سه مرحله آزمونی خواهیم داشت و نهایتا آزمون نهایی در  هفته اول اسفند 97 برگزار خواهد شد، پیش‌بینی ما حداقل مشارکت 5میلیون نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم است اگر بتوانیم با تبلیغات شایسته و گسترده و اهتمام دستگاه‌ها و آحاد جامعه بتوانیم این عدد را به دو برابر برسانیم.

وی با بیان اینکه تلاش شده در این  طرح با نهایت ظرفیت و امکانات برای تشویق مردم کار شود، تصریح کرد: برنامه‌های متنوع رسانه‌ای برای استقبال مردم تولید شده است و آرام آرام در شبکه‌های مختلف رسانه ای پخش خواهد شد، البته شبکه رادیو قرآن و شبکه قرآن دو راهبر اصلی این طرح خواهند بود، همان طور که سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و زارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر دستگاه‌ها هر کدام به نوعی نقش آفرینی خود را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم در سه قالب مشارکت‌ها عمومی، دولتی و مردمی را همراه کنیم و کسانی که علاقمند هستند در این طرح شرکت کنند می‌توانند به صورت انفرادی و خانوادگی، سازمانی و دستگاهی ورود کنند و هر کدام امتیاز ویژه‌ای دارد .

این خبر در حال تکمیل است....

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس آمریکا فوتبال جام جهانی روسیه تیم ملی ایران سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار طرح قرآنی ۱۴۵۲ حجت الاسلام محمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد

ئالا شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سنندج اظهار کرد: مجوز فعالیت پنج مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فروردین امسال صادر شد.

وی بیان کرد: مؤسسه «حدیث» به مدیر مسؤولی پروین علی ویسی، مؤسسه «آیه النبوه» به مدیر مسؤولی نرگس هوشمند، مؤسسه «مکتب القرآن» به مدیر مسؤولی محمد شکری، مؤسسه «فرقان» به مدیر مسؤولی سرور امامی و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نور ایمان» به مدیر مسؤولی فراست رحمانی صادر شد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سنندج خاطرنشان کرد: آموزش قرآن، احکام، برگزاری محافل و همایش‌های قرآنی و تبلیغات قرآنی از برنامه‌های فعالیت قرآنی این مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت است.

شهسواری اضافه کرد: از ۱۹ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت متقاضی تعداد ۵ مؤسسه قرآنی سنندج پروانه فعالیت خود را از معاونت قرآن و عترت سازمان تبلیغات اسلامی کشور دریافت کرده‌اند.

کد خبر 6084708

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود