Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: برکناری شهردار احمدآباد مستوفی "بی‌قانون" بوده است. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، رضا کمیلی مقدم امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: با راه‌اندازی 2 دفتر خدمات الکترونیکی قضایی بیش از دو سوم مراجعات حضوری به مجموعه دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری بیان کرد: علی‌رغم اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در رابطه با کاهش جرائم، در یک سال گذشته بالغ بر 100 هزار پرونده در مجموعه دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر وارد و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر افزود: متأسفانه با توجه به حجم پرونده‌های وارده، قضات و کارکنان 2 برابر استانداردهای تعیین شده در قوه قضائیه مشغول به فعالیت هستند و با تلاش مضاعف همکاران در کمترین زمان ممکن به پرونده‌های متشکله رسیدگی می‌شود.

شهرستان اسلامشهر کمترین تعداد پرونده‌های مسن در استان تهران را دارد

کمیلی مقدم تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و همکاری مجموعه کارکنان، تعداد پرونده‌های مسن(دارای عمر بالای 2 سال ) به  کمترین حد خود رسیده و عمده تأخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها به علت  پیچیدگی خاص و سنگینی حجم پرونده و تعداد افراد ذینفع در آن است.

وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده تعداد پرونده‌های مسن در شهرستان اسلامشهر در ردیف کمترین تعداد پرونده‌های دستگاه قضایی در سطح استان تهران است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: بنا بر اعلام رئیس شوراهای حل اختلاف کشور، بیش از 48 درصد از آراء متشکله در مجموعه دستگاه قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود و با توجه به اینکه فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف، سازش میان دو طرف پرونده است، بیشتر پرونده‌های غیرپیچیده به این شوراها ارسال می‌شود.

کمیلی مقدم همچنین با اشاره به پیگیری حقوق عامه از سوی مسئولان اظهار داشت: اگر  تخطی و دست‌درازی در این زمینه به بیت‌المال صورت گیرد، دستگاه قضایی ملکف به ورود است و در زمینه تخلفات مالی هر آنچه که وظیفه دستگاه قضا بوده وارد شده‌ایم.

برکناری شهردار احمدآباد مستوفی "بی قانون" بوده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکناری شهردار احمدآباد مستوفی بدون توجه به قانون بیان کرد: براساس قانون مصوبات شوراهای اسلامی شهرها قبل از تأیید هیئت انطباق شهرستان قابل اجرا نیست، اما اعضای شورای شهر احمدآباد بدون رعایت قانون اقدام به برکناری شهردار منتخب خود کرده‌اند که این اتفاقات در شأن مردم شهرستان نیست.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر افزود: با توجه به اعتراض اعضای شورای شهر به نظر هیئت انطباق، پرونده به شورای حل اختلاف استان ارسال و منتظر ابلاغ رأی این هیئت هستیم، همه باید تمکین به قانون  داشته باشیم حتی اگر قانون را قبول نداشته باشیم، چرا که ملاک ما قانون است و به شخص کاری نداریم.

کمیلی مقدم همچنین با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر با توجه به شرایط جغرافیایی  و اجتماعی بسیار درگیر این موضوعات است و برای رسیدگی به این مسائل کارگروه ویژه‌ای در سطح شهرستان تشکیل و موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعتیاد،  فقر، طلاق، بیکاری، حاشیه‌نشینی و غیره در صدر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مبتلابه شهرستان است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته موفقیت‌هایی نیز به دست آمده است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد پیشگیری از وقوع جرائم در سطح شهرستان گفت: در راستای کاهش آمار طلاق، تمام پرونده‌های طلاق مطرح شده در دستگاه قضایی بدون  مشاوره در دادگستری ثبت نمی‌شود یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بحث تحکیم بنیان خانواده است.

کمیل مقدم همچنین با بیان اینکه علت عمده  طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی، ناشی از عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی است اظهار داشت: خوشبختانه آمار پرونده‌های طلاق نشان از افزایش قابل توجه بازگشت به زندگی است و ماهانه حدود 300 زوج  قبل از ثبت واقعه ازدواج در کلاس‌های مهارت‌های زندگی شرکت می‌کنند.

آزادی 81 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد در اسلامشهر

وی در پایان با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خاطرنشان کرد: در سال 96 به همت خیرین شهرستان و حمایت‌های آنان 81 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت الاسلام اکبری در دیدار با امام جمعه گرمسار بیان کرد: با همراهی و همدلی تمامی مسئولان شهرستان، مأموریت‌ها و برنامه‌های عدلیه در این حوزه قضائی در زمینه‌های نظم، امنیت، آرامش، احقاق حق و ابطال باطل رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای تأثیر گذار کشور است و بنا به اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار مأموریت‌های مختلفی است بیان کرد: دستگاه قضائی در اجرای مأموریت‌های محوله از مردم می‌خواهد در موضوعات مهمی از قبیل؛ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومت‌ها در جامعه مسئولان قضائی استان را یاری رسانند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه در جمع مقامات قضائی شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان اظهار کرد: شاکله و بنای عالم برپایه عدالت است و در مسیر اجرای عدالت افرادی از بیرون سختی‌های خدمت در دادگستری را درک نمی‌کنند. لکن در این مسیر با بکار بستن ظرفیت‌ها، رعایت حساسیت‌ها و دقت نظر کامل ترازو و میزان عدالت را می‌توان در جامعه به درستی ساری و جاری کرد.

اکبری دادگستری خوب و سالم را از نشانه‌های کشور سالم و روبه پیشرفت دانست و بیان کرد: با تحولات بسیار خوبی که در عدلیه نسبت به گذشته رخ داده است حرکت رو به پیشرفت مطلوب مشاهده می‌شود. شاید امروزه به عدلیه در تراز انقلاب اسلامی نرسیده باشیم و نیل به آن تراز نیازمند همراهی، برنامه ریزی، پشتکار و مجاهدت شبانه روزی تمامی کارکنان قضائی و اداری در انجام مأموریت‌ها است که باید این مسیر سخت و حساس را با تلاش‌های مضاعف و به صورت جدی پیگیری کنیم.

در این دیدار دادستان مرکز استان، سرپرست‌های معاونت‌های منابع انسانی و امور فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون قضائی رئیس کل، معاونین توسعه حل اختلاف و مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان و مسئولین قضائی، اجرایی و انتظامی گرمسار، آرادان و ایوانکی رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

کد خبر 6085622

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است