Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:10:31 GMT

بررسی مشکلات قضایی زندانیان فارس

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۳۳۸۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس کل دادگستری فارس  در نشستی چهره به چهره به بررسی مشکلات قضایی مددجویان پرداخت .

در این بازدید تقویت حضور قضات در زندان‌ها و بررسی وضعیت قضایی زندانیان به صورت چهره به چهره و اعطای تسهیلات قضایی همچون مرخصی، آزادی مشروط و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی القاصی مهر در بازدید از زندان‌های شیراز گفت: عمده جرائم زندانیان استان ۳۸ درصد مواد مخدر و ۲۸ درصد انواع سرقت  است .

وی افزود: سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز به عنف از جرائمی است که امنیت جامعه را مختل کرده و این جرایم خاص حساسیت ویژه‌ای برای مسئولان قضایی دارند.

القاصی مهر یادآور شد: زندانیانی که مدت ماندگاری زیادی در زندان دارند رسیدگی به پرونده قضایی و صدور حکم آنان در دستور کار قرار گرفت و از تأسیسات حقوقی همچون تخفیف در مجازات، تعلیق و آزادی مشروط برای زندانیان واجد شرایط استفاده می‌شود.
وی افزود: زندانی که مجرم نیست و به خاطر ادای دین و محکومیت مالی در زندان نگهداری می‌شود فرایند رسیدگی به پرونده این افراد در دستور کار شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه استان قرار گرفته است و با همت خیرین و گذشت شکات زمینه آزادی آنان فراهم می‌شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما زندان قضایی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ زندانی جرایم مالی از زندان خلخال آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل آرش جعفری گفت: برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد و محکومین مالی زندان این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.
رئیس دادگستری خلخال با اشاره به برگزاری مراسم جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: استقبال مردم از جشن گلریزان سبب شده تا خلخال همیشه رتبه‌های برتر استان را در زمینه کمک‌های جمع آوری شده به خود اختصاص دهد.
جعفری خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد کمک‌های مالی جمع آوری شده برای کمک به آزادی زندانیان برای حوزه قضایی خلخال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که مردم خلخال بالغ بر ۳ میلیارد ریال به این امر خیر کمک کردند.
وی اضافه کرد: برای جشن گلریزان امسال نیز تعهد حوزه قضایی خلخال برای آزادی زندانیان مالی به این امر خیر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده که پیش بینی می‌شود میزان کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی زندان خلخال بیش از تعهد تعیین شده باشد.
رئیس دادگستری خلخال یادآورشد: سال گذشته با کمک سه میلیارد ریالی مردم خلخال، کمک‌ بلاعوض پنج میلیارد ریالی ستاد دیه ، گذشت شاکیان و آورده زندانیان به همراه تسهیلات ارائه شده به آنان، زمینه آزادی ۱۰ زندانی مالی خلخال فراهم شد.
جعفری گفت: در گذشته بسیاری از مسائل و مشکلات مالی به‌جای طرح دعوا در دادگستری، از طریق صلح و سازش و میانجی‌گری ریش سفیدان حل و فصل می‌شد اما امروز با بروز کوچک‌ترین مشکلات مالی، کار به تشکیل پرونده و زندانی شدن افراد منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان
  • موافقت با خواسته زندانی مادر برای سال نو
  • آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی
  • بهره‌مندی ۴۶۷ نفر از زندانیان کردستان از ارفاقات قانونی
  • ۱۰ زندانی جرایم مالی از زندان خلخال آزاد شدند
  • ۲۲ زندانی استان ایلام در آستانه سال نو آزاد شدند
  • آزاد شدن از زندان بعد از ۱۱ سال
  • دادستان تهران: یک محکوم به پرداخت دیه بعد از ۱۱ سال آزاد شد
  • آزادی ۲۲ زندانی ایلام در آستانه سال نو
  • ستاد دیه : ۱۲ هزار مرد و ۵۵۷ زن به دلیل بدهی در زندان هستند