Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: بازسازی ۱۲ هزار واحد در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خراسان رضوی مطابق برنامه ششم توسعه کشور در دستور کار قرار دارد.

 علیرضا رشیدیان ظهر دوشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار خراسان رضوی اظهارکرد: شهرهای بزرگ خراسان رضوی از جمله  مشهد ، نیشابور ، سبزوار، کاشمر و تربت حیدریه به دلیل قدمت و گستردگی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با ظرفیت های قانونی برنامه ششم توسعه کشور بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور برای موضوع باز آفرینی بافت های فرسوده کشور ۷۹ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که خراسان رضوی برنامه جامع خود را در این حوزه به وزارت راه وشهرسازی داده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری دستگاه های دیگر از جمله شهرداری ها و بانک ها برای طرح های حاشیه شهر و بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و بافت های فرسوده ناکارآمد داخل شهری راهکارهای را مشخص کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: بازسازی ۱۲ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خراسان رضوی در برنامه قرار دارد که از این تعداد ۶ هزار واحد به صورت بلاعوض به ساکنان بافت ها و  ۶ هزار واحد دیگر به متقاضیان مسکن اول با تسهیلات ارزان قیمت واگذار خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی زمین های دولتی قابل واگذاری در بافت های فرسوده برای تسریع در روند بازسازی ها خبر داد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده