Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج :معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای مقابله با آتش سوزی و بحران‌های طبیعی در استان 8 قرارگاه در مرکز شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

فیلی با بیان اینکه هر کدام از این قرارگاه‌ها در شهرستان 20 پست دارند که اغلب دستگاه‌های اجرائی استانی در آن نمایندگی و عضو دارند، عنوان کرد: این قرارگاه‌ها کاربردی بوده و همیشه در آمادگی کامل هستند و فرمانداران در شرایط بحرانی به‌خصوص آتش سوزی می‌توانند از ظرفیت و توان آن به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رئیس شهرستانی قرارگاه‌ها فرمانداران و دبیر آن منابع طبیعی است و برای تشکیل، فعالیت و تامین تجهیزات و امکانات لازم منابع مالی به صورت متمرکز در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این قرارگاه‌ها بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد مشارکت دارند، افزود: شهرستانی که دچار آتش سوزی می‌شود، شهرستان همجوار آن به عنوان شهرستان معین انتخاب شده است.

فیلی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی و جنگلی استان، همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و تشکل‌ها همکاری و تعامل داشته باشند و در این رابطه فرهنگ سازی لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/د

وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی و جنگلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

ابوالقاسم کیانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

او افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی گفت: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر افزود: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان