Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@20:59:41 GMT

دستيابي به ظرفيت 190 هزار سو قابل تحقق است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۴۳۳۰

دستيابي به ظرفيت 190 هزار سو قابل تحقق است

خبرگزاري آريا - کاشان-ايرنا- وزير اطلاعات در بازديد از مجتمع هسته اي نطنز گفت: دستيابي به ظرفيت 190 هزار سو غني سازي مورد نظر رهبر معظم انقلاب قابل تحقق است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي روز دوشنبه در حاشيه بازديد از مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن نطنز، با ستايش زحمات ارزشمند کارکنان اين مجتمع افزود: يقين دارم با اين آمادگي، دستور رهبر فرزانه انقلاب براي فعال شدن 190 هزار سو، دست يافتني است و فرزندان انقلاب مي توانند با توانمندي و آمادگي خود، اين فرمان را محقق سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه دشمن از عهدشکني خود پشيمان مي شود، تاکيد کرد: دشمنان بزودي خواهند فهميد که حتي اگر به نيت به زانو درآوردن ايران، اين کار را انجام داده باشند، ملت ايران در برابر آنها زانو نخواهد زد.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا، 18 ارديبهشت 1397بصورت يکجانبه، خروج کشورش از توافق برجم را اعلام کرد.
وزير اطلاعات يادآور شد: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تاکنون نتوانسته اند ملت را به زانو درآورند و اين آرزو را هم به گور خواهند برد.
علوي هشدار داد: تا زماني که ساير اعضاي امضاکننده برجام کارشکني نکنند و از آن خارج نشوند و منافع ايران نيز تامين شود، ما متعهد به اجراي برجام هستيم اما اگر روزي منافع ايران تامين نشود و منافع ما در خروج از اين توافق باشد، برجام در ايران به يک مو بند است و ما بزودي مي توانيم نه تنها در جايگاه قبلي خود قرار بگيريم بلکه مي توانيم فراتر از آن هم برويم.
حجت الاسلام والمسلمين علوي همچنين يادآور شد: اين نخستين بار نيست که من از مجتمع غني سازي شهيد احمدي روشن بازديد مي کنم، وضعيت را با گذشته مقايسه کردم و حاصل زحمات و مجاهدت بي سر و صداي کارکنان فرهيخته اين مجموعه را مشاهده کردم.
وزير اطلاعات همچنين امروز از مجتمع غني سازي شهيد علي محمدي فردو نيز بازديد کرد.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب 14 خرداد سالجاري در اجتماع عظيم مردم در آئين بيست و نهمين سالگرد عروج ملکوتي امام خميني(ره)، مسئولان سازمان انرژي هسته اي را موظف کردند تا بسرعت آمادگي لازم براي رسيدن به 190 هزار سو غني سازي را در قالب برجام فراهم آورند.
آيت الله خامنه اي عنوان داشتند:«سازمان انرژي هسته اي موظف است سريعاً آمادگي‌هاي لازم براي رسيدن به 190 هزار سو، فعلاً در چارچوب برجام را فراهم کند.`
پيشتر علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اينکه ايران براي تامين سوخت سالانه نيروگاه بوشهر به 190 هزار سو غني‌سازي نياز دارد، گفته بود: «معيار اندازه‌گيري غني‌سازي،`سو` (SWU) يا واحد کار جداسازي است که توانمندي يک سانتريفيوژ را در جداسازي نشان مي‌دهد. بنابراين، غني‌سازي را براساس سو تعيين مي‌کنيم نه تعداد يا نوع ماشين‌هاي سانتريفيوژ.»
6027/6136
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال

 اعظم روانشاد  در یکصدو بیست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان و نخستین جلسه این شورا در سال جاری در بیت امام جمعه، با اشاره به اینکه شعار سال یکی از راهبرد‌های اساسی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: در سال جاری با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان با محوریت شورای فرهنگ عمومی
با توجه به زیست‌بوم استان نقاط قوت و ضعف در حوزه ظرفیت‌های تولید استان برای تحقق شعار سال شناسایی می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر شناسایی حلقه‌های میانی و استفاده از مشارکت‌های مردمی گفت: جلسات و کارگروه‌هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل خواهد شد که در زمینه تحقق شعار سال مصوباتی
در شورای فرهنگ عمومی حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور دولتی است، بیان کرد: ۷ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور فقط با مشارکت مردمی انجام می‌شود و ۱۳ درصد توسط بخش خصوصی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تولیدی در لرستان گفت: باید همه ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال بسیج شوند که همین راستا، در شورای فرهنگ عمومی هم اقدامات فرهنگی مورد نیاز برای تحقق شعار سال باید مورد توجه باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از ابلاغ پیوست فرهنگی شعار سال در روز‌های آینده خبر داد و افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شورا‌های فرهنگ عمومی استان تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار خواهند گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند
  • نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • تحقق شعار سال با آغاز به کار اولین مجتمع خورشیدی حمایتی متمرکز کشور در استان اصفهان
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»