Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:37:37 GMT

بخش کالپوش میامی دادگاه عمومی ندارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۴۴۵۷

بخش کالپوش میامی دادگاه عمومی ندارد

شاهرود- ایرنا - مردم بخش کالپوش میامی با مشکلات زیادی در بخش های مختلف مواجه هستند، با این وجود راه اندازی دادگاه عمومی یکی از مهم ترین خواسته های آنهاست.

به گزارش ایرنا ، بخش کوهستانی کالپوش به مرکزیت روستای حسین آباد ، شامل 21 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی ودامداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میامی از سال 90 به شهرستان ارتقاء یافته و هنوز بسیاری ازدستگاه های اجرایی آن راه اندازی نشده و برخی نیز با تاسیس نمایندگی به مردم خدمات می دهند.
نبود دستگاه های اجرایی برای مردم این منطقه مشکلات زیادی را ایجاد می کند که صرف هزینه و وقت زیاد برای رفت و آمد به شاهرود یا مرکز استان سمنان از تبعات آن است.
با این که میامی به عنوان یک منطقه محروم شناخته شده اما عمق محرومیت در روستاها و بویژه بخش کالپوش بیشتر است .
دادگستری شهرستان میامی هم سال 92 پس از 2سال ارتقاء به شهرستان راه اندازی شده ، تا پیش از آن به عنوان دادگاه عمومی در این منطقه فعالیت می کرد.
برخی از مردم بخش کالپوش در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند: با وجود مشکلات بسیاری که مردم این منطقه با آن ها روبرو هستند، راه اندازی دادگاه عمومی از خواسته های ضروری است .
یک روستایی ساکن حسین آباد گفت: فاصله برخی روستاهای این بخش مانند دشت شاد تا مرکز شهرستان بیش از 130 کیلومتر است ، رفت و آمد در این راه به خاطر مناسب نبودن مسیر با دشواری های زیادی همراه است.
محمدرضا عباسی افزود: در فصل زمستان که راه های کوهستانی این بخش با برف و بوران و یخ زدگی مواجه می شود ، خطرهای بسیاری را برای مردم ایجاد می کند.
علی وزیری یکی دیگر از اهالی کالپوش با بیان این که نخستین روستای نزدیک به مرکز شهرستان 100 کیلومتر با میامی فاصله دارد ، افزود:بیشتر روستاییان از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، هر یک ازاهالی برای مراجعه به دادگاه میامی می بایست یک روز کامل را اختصاص دهند، علاوه بر وقت و خطر رفت و برگشت ، هزینه هنگفتی هم به مردم وارد می شود.
عباسعلی اکبری رییس دادگستری میامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت راه اندازی دادگاه عمومی در بخش کالپوش تاکید کرد و گفت: مردم این خواسته را بارها در نشست های مختلف ، یا بصورت غیر حضوری و نیزتوسط اعضای شوراهای اسلامی خود مطرح کرده اند.
وی گفت: جمعیت زیاد این بخش ، پراکندگی جغرافیایی روستاها و دیگر ویژگی های آن ضرورت راه اندازی دادگاه عمومی را بیشتر می کند که در این خصوص کارهایی هم شده است.
اکبری افزود: این امر با مسوولان اداره کل دادگستری استان سمنان مطرح و پیشنهادهایی هم در این باره داده شده و انتظار است که خواسته بحق مردم برآورده شود.
وی با بیان این که دادگستری شهرستان هم با مشکلاتی مواجه است ، ادامه داد: راه اندازی پزشکی قانونی نیاز اساسی مردم این شهرستان است ، پیگیری های بسیار در این باره انجام شده که تا کنون فضای فیزیکی آن تامین گردیده است.
اکبری تصریح کرد : بخش زیادی از حوادث جاده ای استان سمنان در محور سبزوار - میامی روی می دهد که مصدومانی هم برجای می گذارد ، با این همه امور مربوط به پزشکی قانونی آن ها باید در شاهرود انجام شود که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند.
وی افزود: فاصله 80 کیلومتری میامی تا شاهرود ، علاوه برصرف وقت ،هزینه های زیادی هم برای مردم برجا می گذارد.
رییس اداره پزشکی قانونی شاهرود هم در گفت وگو با ایرنا بر ضرورت راه اندازی پزشکی قانونی در شهرستان میامی تاکید کرد و گفت: مشکل اساسی برای راه اندازی آن نبود پزشک است .
مجتبی رحمانیان افزود: تا کنون هیچ پزشکی برای فعالیت در پزشکی قانونی میامی اعلام آمادگی نکرده است.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع شده است ؛ 90 درصد مردم این شهرستان در روستاها به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.
7357/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگاه عمومي بخش كالپوش ميامي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»