Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمد مهدی تندگویان در دیدار با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی در تبریز، با بیان این‌که بنده خود را نماینده جوانان در دولت می‌بینم،  نه نماینده دولت در بین جوانان، اظهار کرد: همواره سعی می‌کنم مطالبات جوانان را مطرح و پیگیری کرده و به گوش مسئولان برسانم. 

  

وی با اشاره به موضوع سیاسی شدن تشکل‌ها، یادآور شد: مگر می‌شود جوانی در این کشور زندگی کند ولی مطالبات سیاسی نداشته باشد؟ معتقدم که تشکل‌ها باید اخلاق را به سیاسیون یاد بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ 

  

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که اوایل انقلاب احزاب و تشکل‌ها  با وحدت و انسجام در کنارهم فعالیت می‌کردند، بیان کرد: امروزه باید مجددا به وحدت و انسجام گذشته بازگشته و اجازه ندهیم، به هدف اصلی خدشه وارد شود. 

  

وی با بیان این‌که امروزه نبود اصالت‌های لازم در فعالیت‌های سیاسی و تشکل‌ها آفتی برای کشور است، افزود: زمانی اخلاق مداری در کشور حاکم بود و احزاب و گروه‌های سیاسی اخلاق مدارانه کنار هم  کار می کردند، اما امروزه وضعیت مانند گذشته نیست همه باید بدانند که تشکل ها احزاب نیستند و اگر کسی می‌خواهد حزب تشکیل دهد در اینجا جایی ندارد، وگرنه ما مخالف تشکل‌ها نیستیم.

  

تندگویان با تاکید براهمیت اشتغال‌زایی در کشور برای جوانان، نبود اشتغال را یکی از گرفتاری‌های اصلی در کشور عنوان کرد و افزود: امروزه اگر جوان درآمد و اشتغال نداشته باشد، نمی‌تواند مطالبه گری اجتماعی داشته باشد؛ بنابراین در این راستا تشکل‌ها به سمتی بروند که اشتغال زایی در بین جوانان به خصوص در روستاها را توسعه دهند. 

  

وی با اشاره به این‌که تشکل ها باید از مهاجرت‌های غلط که در کشور رخ می دهد، جلوگیری کنند، افزود: تشکل‌ها برای توانمند سازی روستاییان و شهر های کوچک تلاش کنند تا از مهاجرت های غلط جلوگیری شود. 

  

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضرتشکل‌ها شکل گرفته‌اند و روز به روز رو به افزایش هستند، ولی اگر دستاورد مشخصی در حوزه های تخصصی نداشته باشند، ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور برخی از آن‌ها از بین بروند. 

  

وی با اشاره به اهمیت شکل گیری شبکه سازی کشوری، افزود: با تشکیل شبکه، تشکل‌ها بی نیاز از حمایت‌های دولت خواهند شد و دولت نیازمند تشکل‌های مردمی می‌شود.

  

وی با بیان این‌که جوانان از طریق استارت آپ‌ها تحولات نوین ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروزه جوانان اقتصاد را متحول کردند.

  

تندگویان در بخش دیگر سخنانش با بیان این‌که امروزه با تغییر بنیان‌های اعتقادی، موضوع ازدواج تغییر یافته است، افزود: در گذشته جوانان با توکل به خدا ازدواج می‌کردند ولی امروزه جوانان باور و توکلشان بسیار کمرنگ شده است، بنابراین باید در امر ازدواج کار تخصصی انجام شده و دفاتر حوزه ازدواج نیز به طور کامل تخصصی و روانشناسی اداره شود. 

  

وی با بیان این‌که خانه جوان دراستان باید به عنوان پایگاه و مامنی برای جوانانی باشد، گفت: این خانه می تواند به عنوان مکانی برای جذب همه‌ی جوانان در استان باشد. 

  

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از امضای تفاهم نامه بین سازمان ورزش و جوانان و ستاد کل در خصوص حضور سربازان امریه در تشکل ها خبر داد و افزود:  باید کارگروهی شکل بگیرد تا دستورالعمل نحوه استفاده برای گذراندن امریه در تشکل‌ها تا پایان شهریورماه تهیه و تدوین شود، بر اساس این تفاهم نامه کسانی که در داخل تشکل های کارآفرین فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل استفاده کنند که امیدوارم این دستور تا پایان سال اجرایی ‌شود. 

  

وی ادامه داد: در این بحث کسر خدمت نداریم و فقط بحث امریه مطرح است که فرد شش ماه از دوره پایانی خدمت خود را در داخل تشکل سپری کند. 

  

تندگویان با تاکید بر این‌که به دنبال جوانانی هستیم که کارآفرین بوده و بتوانند در جامعه پویا باشند، افزود: بحث نخبگان اجتماعی از موضوعات مهمی است که بنده همواره روی آن تاکید دارم و پیگیر آن نیز هستم تا ثابت کنیم جوانانی که هیچ نوع تخصص دانشگاهی را کسب نکردند، واقعا کارآمد هستند و این چیزی است که امروزه کشور ما  به آن نیاز دارد. 

 

وی مدرک گرایی بدون پایش عملیات را یکی از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به صورت بی رویه در کشور مدرک تحصیلی تولید شده و جوانان ما در این زمینه دچار مشکل شدند در حالی که ما نیاز به نخبگان اجتماعی داریم تا در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده و برای جوانان اشتغال زایی کنند. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که اقدامات بسیار خوبی در آذربایجان شرقی در حوزه‌ی جوانان انجام شده است، گفت: شبکه تخصصی گردشگری در آذربایجان شرقی اقدام بزرگی است که تحقق یافته و به زودی دستاوردهای آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

  

وی با بیان این‌که تشکل‌ها و سمن‌ها با ایجاد شبکه‌ها به سندیکای ملی تبدیل می‌شوند، افزود: البته هنوز در ابتدای راه هستیم و رسیدن به هدف زمان‌بر است.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سربازی منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد