Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:47:00 GMT

سالی پربار در انتظار عشایر استان اردبیل است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۴۶۹۷

سالی پربار در انتظار عشایر استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: بارندگی های مناسب بهار امسال موجب فراوانی علوفه در مراتع ، چراگاه ها و ییلاقات این استان شده و سالی پربار برای عشایر را نوید می دهد.

به گزارش ایرنا ، معرفت آذری روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری خلخال از برنامه ریزی برای ارتقای سطح زندگی عشایر استان در سال جاری خبرداد و افزود: بر اساس آیین نامه ساماندهی عشایر تمام دستگاه های اجرایی عضو شورای عشایری استان و شهرستان ها در اجرای طرح ساماندهی عشایر اداره کل امور عشایری را همراهی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: نظارت بر نحوه چرای دام ، برگزاری دوره های آموزشی ، ارتقای سطح بهداشت و سلامت ، مرمت و نگهداری راه های عشایری ، تامین آب شرب بهداشتی مورد نیاز عشایر ، مایه کوبی دام ها ، تامین سوخت و ارتقای امنیت اجتماعی از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح ساماندهی عشایر استان اردبیل است.
او همچنین به تلاش برای تشکیل شرکت تعاونی مستقل عشایر خلخال و تفکیک این شرکت از عشایر بیله سوار اشاره کرد و گفت: اداره کل امور عشایری استان همچنین اتحادیه دامداران متحرک با هدف رونق اقتصادی عشایر استان تشکیل داده است.
آذری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دومین جشنواره معرفی قابلیت ها و توانمندی عشایر خلخال در 29 تیر امسال افزود: این جشنواره بصورت استانی با حضور میهمانانی از سایر مناطق کشور برگزارمی شود.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: با توجه به برگزاری جشنواره عشایر در ییلاق زره مور اکراد از توابع بخش مرکزی و محلی واقع در مرز مشترک مراتع خلخال و استان همسایه گیلان ، عشایر گیلان نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
فریدون بابایی با اشاره به نتایج مثبت جشنواره سال گذشته عشایر خلخال در معرفی تولیدات ، توانمندی ها و قابلیت های عشایر افزود: برای مرمت و تسطیح راه دسترسی به ییلاق زره مور محل برگزاری جشنواره اقدام خواهد شد.
وی بر تشکیل کمیته های هفت گانه برگزاری دومین جشنواره معرفی قابلیت ها توانمندیهای عشایر خلخال تاکید کرد و گفت: برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه صنایع دستی ، مسابقات ورزشی ، موسیقی سنتی و برنامه های جنبی برای این جشنواره پیش بینی شده است.
عشایر استان اردبیل 60 هزار هکتار از مراتع استان را که 58.3 از کل مساحت مراتع است را در اختیار دارند و در حالی که 6 درصد از جمعیت کل استان را به خود اختصاص داده اند با برخورداری از یک میلیون و 500 هزار واحد دامی 30 درصد از پروتئین مصرفی این استان را تامین می کنند.
عشایر استان اردبیل با 15 هزار و 192 خانوار و 80 هزار نفر جمعیت در 10 شهرستان استان پراکنده اند و رتبه پنجم از لحاظ جمعیت ، رتبه سوم از لحاظ تعداد خانوار ، رتبه چهارم از نظر مراتع در اختیار ، رتبه سوم تولید فرآورده های لبنی و رتبه سوم از لحاظ ایلی جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده اند.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شوراي عشايري عشاير اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند