Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا- معاون رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تشکیلات قضایی ما در استان به یکهزار قاضی و سه هزار و 400 کارمند نیاز دارد اما درحال حاضر تنها 530 قاضی و یکهزار و 500 کارمند دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدجواد حسن زاده دوشنبه در نشست شورای اداری استان در سالن شهید هاشمی افزود: در سال 95،  650 هزار پرونده به دادگستری خوزستان وارد شد اما در سال 96 به 690 هزار پرونده رسید که حدود 680 هزار پرونده نیز مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم ارتباط دو سویه بین قوه مجریه و قضاییه به عنوان نخستین شاخصه‌های تعامل تصریح کرد: اختصاص امکانات به دستگاه قضایی باید بدون توقع باشد درواقع اگر به دستگاه قضایی کمکی صورت گرفت، بازخورد آن را در ارائه خدمات بهتر به مردم می توان دید.
حسن زاده حاکمیت قانون را یکی دیگر از شاخصه‌های تعامل اجرایی و قضایی عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر شاخص ها استقلال دستگاه قضایی است؛ اگر این تعامل ایجاد شود قطعا امیدها به دستگاه قضایی بیشتر می شود و امنیت در جامعه نیز افرایش می یابد.
وی در بخشی دیگر با تاکید بر استقلال دستگاه قضا ادامه داد: در برخی از کشورها دادستان توسط رییس جمهور انتخاب می شود اما در جمهوری اسلامی اصل تفکیک قوا پذیرفته شده است.
معاون رییس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: استقلال دستگاه قضایی نسبی است زیرا باید تعامل بین دستگاهی مدنظر قرار گیرد اما قاضی حتما باید استقلال مطلق داشته باشد و در این مسیر تنها به خدا، وجدان و قانون وابسته است.
به گفته وی مردم اگر بخواهند به عدالت و توسعه در استان خوزستان امیدوار باشند باید استقلال قاضی در صدور رأی را باور کنند.

**ظرفیت مراتع استان یک چهارم دام است
 همچنین در این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در خوزستان 255 میلی متر است اظهار داشت: 2و نیم میلیون هکتار مرتع و 980 هزار هکتار جنگل‌ طبیعی در استان وجود دارد.
احمد مطیعی با بیان اینکه 3.7 درصد از 34میلیون هکتار اراضی بیابانی کشور در خوزستان است گفت: 53 درصد مناطق استان را نیز دشت ها تشکیل داده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد دام های خوزستان چهاربرابر ظرفیت مراتع است خاطر نشان کرد: دام موجود در استان خوزستان یکی از عوامل تخریب عرصه‌های طبیعی و ایجاد پدیده ریزگردها شده است.
وی در بخشی دیگر با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی خوزستان را بیابان تشکیل داده است اظهار داشت: جنوب هورالعظیم، شمال خرمشهر، جنوب و جنوب شرق اهواز، بندر امام خمینی (ره)، امیدیه، ماهشهر و هندیجان از جمله کانون های ریزگرد هستند.
مطیعی درخصوص شیوه های تثبیت عرصه های بیابانی نیز یادآور شد: در سال 95 در طرحی ابداعی از مشارکت مردمی استفاده شد. در عرصه هایی که آب کافی وجود داشت عرصه ها در اختیار مردم قرار داده شد.
وی ادامه داد: از سال 86 عملیات بیابان زدایی متوقف و از سال 92 با دستور ریاست جمهوری شروع شد . از سال 96 این عملیات دوباره شروع شد و هشت هزار هکتار از عرصه های شن زار و اراضی در اختیار مردم قرار گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در این مدت چهار میلیون و 800 اصله نهال کشت شد. با تاکید مقام معظم رهبری ستاد نهضت سبز در خوزستان برای محدوده شهرها، شهرک ها، بوستان های روستایی، محدوده مدارس و به ویژه اطراف جاده ها با مشارکت همگانی ایجاد شد.
وی درخصوص آتش سوزی جنگل ها نیز افزود: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 میزان آتش سوزی ها به دلیل برگزاری کلاس های آموزشی بسیار کاهش یافته است.

 9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگستري شوراي اداري خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد، افزود: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 
وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضاییه است، وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.
استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد، گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.
در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.
همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها