Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی از ساعت 21 امشب (دوشنبه به وقت محلی - 22:30 به وقت تهران) در ورزشگاه موردویا آره‌نا شهر سارانسک به مصاف پرتغال می‌رود که بلیت‌های این بازی در بازار سیاه نیز موجود است.

با وجود اینکه بیشتر بلیت بازی‌ها به نام صادر شده است و با فن آی‌دی کنترل می‌شود، اما بلیت‌هایی هم بی نام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از هواداران که بلیت بازی را در اختیار ندارند، می‌توانند با فن آی‌دی و بلیت بی‌نام وارد ورزشگاه شوند و از این رو بازار سیاه بلیت فروشی نیز وجود دارد. البته با توجه به مسائل امنیتی بازار سیاهی مقابل ورزشگاه نیست، اما قیمت بلیت دیدار ایران و پرتغال به شکلی نجومی به فروش می‌رسد.

با یکی از هواداران تیم ملی ایران که صحبت می‌کردیم در این خصوص گفت بلیت دیدار ایران و پرتغال با ریال ایران به 70 میلیون ریال (7 میلیون تومان) به فروش می‌رسید.

در حال حاضر ورزشگاه موردویا آره‌نا خالی از تماشاگر است و هواداران پشت درهای ورزشگاه منتظر باز شدن گیت‌های ورودی هستند تا وارد ورزشگاه شوند. این در حالی است که ماموران امنیتی ورزشگاه بسیار منظم در جای تعیین شده خود مستقر شده‌اند و با اینکه هواداری روی سکوها نیست، نظم آنها در ورزشگاه جالب توجه به نظر می‌رسد.

هواداران تیم ملی ایران پشت درهای ورزشگاه با شیپور و تشویق ایران ایران بسیار پر شور ظاهر شده‌اند.

سه ساعت پیش از آغاز بازی برنامه‌های پیش از آغاز بازی نظیر سرود ملی دو کشور، موسیقی‌های مخصوص بازی و... تمرین شد و زمین چمن ورزشگاه نیز آبیاری شد تا کیفیت مطلوب را برای بازی امروز داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت

تین نیوز

هنوز سرنوشت قیمت بلیت هواپیما در سال 1403 تعیین تکلیف نشده است و قرار است در  آینده ای نزدیک  قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش در جلسه دیوان عدالت اداری برای تعیین وضعیت نرخ گذاری بلیت هواپیما نظرهای کارشناسی بیان شده و پیشنهاد سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

بنابر توضیح این مقام مسئول سازمان هواپیمایی اولویت تعیین قیمت  بلیت هواپیما ستاد تنظیم بازار است  و در صورتی که دیوان عدالت اداری قیمت بلیت را زودتر از  نظر ستاد اعلام کند قیمت بلیت ها مشخص خواهد شد.

در این شرایط آنچه محرز به نظر می رسد دست اندرکار شدن چند نهاد دولتی در قیمت گذاری بلیت هواپیماست؛ موضوعی که خلاف قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور عنوان می شود.

قیمت گذاری دستوری هیچ کمکی به اقتصاد حمل ونقل نخواهد کرد

حمید غوابش ،کارشناس حمل ونقل هوایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در این رابطه گفت: تا پیش از تصویب قانون برنامه پنج ساله  توسعه قیمت گذاری در شبکه پروازی طبق نظر شورای عالی هواپیمایی بود و پس از تصویب این قانون قرار شد قیمت بلیت هواپیما آزاد شود اما  هم اکنون شاهد نظارت و کنترل دستگاه های مختلفی دولتی در موضوع تعیین قیمت بلیت هواپیما هستیم که باید گفت آنچه در جریان است برخلاف قانون است؛ چرا که در حال حاضر نرخ دستوری است و شورای عالی هواپیمایی تنها ارگانی نیست که در قیمت گذاری دخیل است و سایر نهادهای دولتی نیز در این امر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی یک سردرگمی در بحث قیمت گذاری بلیت هواپیما وجود دارد تاکید کرد: باید دید که قیمت بلیت هواپیما چقدر خواهد شد و حمل ونقل هوایی مسافری چشم انتظار نظر دیوان عدالت اداری و ستاد تنظیم بازار است.

حمید غوابش،کارشناس حمل ونقل هوایی

غوابش با انتقاد از قیمت گذاری دستوری گفت: قیمت گذاری دستوری هیچ کمکی به اقتصاد حمل ونقل نخواهد کرد و برخلاف تصور مسئولان نه تنها فشار را از مردم کم نمی کند بلکه باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد.

اخبار پربازدید مرتبط در بخش هوایی را بخوانید:

لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد تا 6 صبح فردا کاهش 30درصدی عرضه بلیت هواپیما

وی در پاسخ به اینکه کمبود بلیت هواپیما تا چه حد به دلیل قیمت گذاری دولتی است؟ به تین نیوز گفت: عرضه بلیت هواپیما حداقل 30 درصد کاهش یافته و علت کمبود بلیت هواپیما به دلیل فقدان عرضه است؛ اگر عرضه کافی بود قیمت به طور خودکار کاهش پیدا می کرد و قیمت با تقاضا متغیر و تنظیم می شد. قبلا نیز این اتفاق افتاده بود با تصویب برنامه پنجم توسعه قیمت ها باتقاضا تغییر می کرد به خاطر اینکه عرضه تاحدودی با تقاضا تطبیق داشت اما در شرایط کنونی میان عرضه و تقاضا فاصله زیادی وجود دارد.

این کارشناس حمل ونقل هوایی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه ناوگان هوایی کاهش یافته و در خیلی از مواقع شاهد کاهش بهره وری ناوگان هوایی هستیم.

دو گام مهم برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم مردم در توسعه صنعت هوایی مشارکت کنند و سرمایه گذار از بخش خصوصی جذب این صنعت شود لازم است که صنعت هوایی کشور به لحاظ اقتصادی جذاب شود و به مانند سایر صنایع جذابیت در رقابت پذیری می تواند شکل گیرد بنابراین می بایست در گام اول رقابت را آزاد کنیم و اجازه دهیم قیمت گذاری در بازار، آزاد صورت گیرد. در گام بعدی اجازه دهیم بازیگران جدید وارد بازار شوند. ورود بازیگران جدید به معنای ورود بازیگران با هرشکل و شمایلی نیست بلکه به این بدین معناست که این سرمایه گذاران  استانداردهای ایمنی و عملیاتی را لحاظ کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت و کنترل لازم را بر روند فعالیت آنها داشته باشد.

قیمت گذاری دستوری سرمایه گذاری از صنعت را دور خواهد کرد

غوابش در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید برای ایجاد بازیگران جدید مانع ایجاد کنیم. باید بازار را آزاد و ورود به این بازار را تسهیل کنیم و از همه مهمتر قیمت گذاری را آزاد کنیم. این اتفاقات باید رخ دهد. در یک جمله باید محیط کسب و کار را بهبود دهیم. اگر بخواهیم قیمت گذاری دستوری و کنترل شود بدیهی است که این اقدام سرمایه گذاری از صنعت را دور خواهد کرد چرا که سرمایه گذار سرمایه خود را جایی خواهد برد که امنیت و بازدهی آن بیشتر است و با خیال آسوده می تواند به بازگشت سرمایه خود مطمئن باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شب سخت ستاره خائن در بارسلونا: منتظر جهنم!
  • این بازیکن پرسپولیس در آبادان تشویق نخواهد شد
  • عبدالکریم در آبادان تشویق نمی شود
  • طلای سیاه از پاسخ معقول ایران آرام گرفت
  • زمان بلیت‌فروشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
  • بی‌تفاوتی هواداران آرسنال؛ وقتی ورزشگاه امارات، رویا را به فراموش سپرد
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • بلیط فروشی بازی استقلال و شمس‌آذر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ترس از شکست باعث شد مهدی طارمی برای پورتو بازی کند
  • لیورپول حاضر به عقب‌نشینی نشد؛ قیمت بلیت بازی‌های خانگی ۲ درصد افزایش می‌یابد