Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: کار برداشت محصول گندم از 558 هزار هکتار اراضي زير کشت اين استان 82 هزار بهره بردار هم اکنونرا آغاز کرده اند.

محمدصالح احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه برداشت محصول گندم از اول تير تا اواخر شهريور ادامه دارد، اظهار داشت: اکنون برداشت محصول از شهرستان کامياران آغاز و تا 10 روز آينده در ديگر شهرستان ها نيز شروع مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در سال زراعي جاري 558 هزار هکتار از اراضي استان شامل 225 هزار هکتار ديم و 33 هزار هکتار اراضي آبي به کشت گندم اختصاص يافته و پيش بيني ها حاکي از توليد حدود 940 هزار تني اين محصول است.
احمدي با اشاره به اينکه پيش بيني هاي امسال نسبت به سال گذشته از افزايش قابل توجهي برخوردار است، اضافه کرد: به علت بارش هاي مناسب در فصل بهار رشد محصولات زراعي مناسببود و در نهايت منجر به افزايش 25 درصد عملکرد شده است.
وي يادآور شد: تعداد بهره برداران محصول گندم استان کردستان در سال زراعي جاري حدود 82 هزار نفر و عملکرد برداشت گندم به صورت متوسط در هر هکتار شامل يک هزار و 400 کيلوگرم در مزارع ديم و پنج هزار کيلوگرم در مزارع آبي است.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: خريد تضميني اين محصول از برنامه هاي مهم سازمان جهاد کشاورزي است که پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 820 هزار تن خريداري شود.
احمدي قيمت خريد تضميني گندم را 13 هزار ريال در ازاي هر کيلوگرم اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزي در نظر دارد در سال جاري به منظور جلوگيري از سوء استفاده دلالان از وضعيت بازار و تحقق حقوق بهره برداران، 50 درصد بهاي گندم خريد شده در هفته اول به حساب آنان واريز کند.
وي تاکيد کرد: 98 درصد محصول گندم استان با استفاده از يک هزار 550 دستگاه کمباين به صورت مکانيزه برداشت مي شود و سازمان جهاد کشاورزي در اين راستا براي حمايت از حقوق کشاورزان و کمباين داران و همچنين جلوگيري از ريزش اقدام به نظارت بر فعاليت اين وسايل مکانيزه مي کند.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي کردستان اظهار داشت: گروه هاي نظارت بر روند برداشت شامل 15 اکيپ بخش خصوصي و 12 اکيب بخش دولتي است و به صورت دوره ايي به تمام شهرستان ها سرکشي مي کنند.
احمدي همچنين از تامين سوخت مورد نياز کمباين ها هنگام فصل برداشت خبر داد و افزود: سه هزار ليتر سوخت مورد نياز آنها در هر ماه در دو مرحله تحويل مي شود.
استان کردستان يک ميليون و 220 هزار هکتار اراضي کشاورزي شامل 896 هزار و 235 هکتار اراضي ديم معادل 88 درصد و 121 هزار اراضي آبي معادل 12 درصد دارد.
کشاورزان کردستاني هم اکنون علاوه بر گندم، محصولاتي مانند جو و کلزا را از مزارع خود برداشت مي کنند.
توليد سالانه محصولات کشاورزي کردستان نزديک به دو ميليون تن است که بيش از يک ميليون و 600 هزار تن آن شامل انواع محصولات زراعي و بقيه باغي است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند