Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ امیرآبادی زاده، معاون فنی مراکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته از ۱۷ هزار و ۸۸۵ تولد زنده ثبت شده، ۱۳۷ نوزاد فوت کردند.


وی با بیان اینکه براساس شاخصها، پارسال حدود ۸ نوزاد در هر هزار تولد زنده فوت کردند، افزود: در سال ۸۹، ۱۳ هزار و ۶۶۷ نوزاد متولد شد که براساس شاخص‌ها حدود ۱۴ نوزاد در هزار تولد زنده فوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرآبادی زاده علت عمده مرگ و میر نوزادان را نارسی، ناهنجاری و کم وزنی اعلام کرد و گفت: مرگ و میر شیرخواران زیر یکسال هم در این مدت، ۳۸ درصد کاهش داشته که با ارزیابی سال ۸۹، ۲۱ شیرخوار در هزار تولد زنده فوت شده که پارسال این آمار به حدود ۱۱ و نیم نفر در هزار تولد زنده کاهش یافت.


وی افزود: پارسال ۲۰۱ شیرخوار زیر یکسال براثر عواملی از جمله حوادث، مسمومیت‌ها و خفگی فوت کردند.


معاون فنی مراکز بهداشت خراسان جنوبی گفت:عمده دلایل کاهش مرگ و میر انجام آزمایشات غربالگری جنین، سونوگرافی، مصرف اسیدفولیک، مراقبت‌های قبل، حین و پس از بارداری و تغذیه مناسب است.
منبع:صدا و سیما
انتهای پیام/ب


کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر شیرخوارگان در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزادان مراکز بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان