Web Analytics Made Easy - Statcounter

   جام جهانی فوتبال پربیننده‌ترین رخداد ورزشی جهان است که هر ۴ سال یکبار برای تعیین قهرمان جهان برگزار می‌شود. این مسابقات بین المللی توسط فدراسیون جهانی فوتبال موسوم به فیفا برگزار شده و تورنمنت ۲۰۱۸ این مسابقات از یک هفته پیش در روسیه آغاز شده است. اگر چه هر ساله اتفاقات جالب و غیرمنتظره‌ای در مسابقات جام جهانی رخ داده و در همین مدت کوتاه نیز شاهد برخی از این اتفاقات جالب در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده ایم، اما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی ساده، اما جالب و باورنکردنی در مورد جام جهانی آشنا کنیم که با احتمال فراوان از بسیاری از آن‌ها بی اطلاع بودید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب را به نقل از روزیاتو بخوانید.


۱- جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ اولین باری است که روسیه میزبانی این مسابقات را برعهده دارد.

۲- جام جهانی ۲۰۱۸ یازدهمین حضور روسیه در این مسابقات است و بهترین رتبه‌ای که این تیم در این مسابقات بدست آورده رتبه چهارم بوده که در سال ۱۹۶۶ بدست آمده است.

۳- ۳٫۲ میلیارد نفر که نزدیک به نیمی از جمعیت جهان هستند مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ را تماشا کردند.

۴- تاکنون ۲۰ دوره از این مسابقات برگزار شده است و برزیل با ۵ قهرمانی رکورددار بردن کاپ قهرمانی این مسابقات به خانه است. ایتالیا و آلمان نیز هر کدام با ۴ قهرمانی در تعقیب برزیل هستند.

۵- برای اولین بار در تاریخ فوتبال، جام جهانی ۲۰۰۲ در دو کشور مختلف برگزار شد: کره جنوبی و ژاپن.

۶- مسن‌ترین گلزن این مسابقات روژه میلا از تیم ملی کامرون است که در سال ۱۹۹۴ و در سن ۴۲ سالگی به روسیه گل زد.

۷- گفته می‌شود که هند از حضور در مسابقات سال ۱۹۵۰ انصراف داد، زیرا به آن‌ها اجازه داده نمی‌شد که با پای برهنه بازی کنند.

۸- یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیشت استادیوم در سوچی است که در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۴ مراسم افتتاحیه و اختتامیه در آن برگزار شد.

۹- اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ برگزار شد و اروگوئه به عنوان میزبان مسابقات توانست برنده کاپ قهرمانی این مسابقات شود.

۱۰- جام قهرمانی این تورنمنت در سال ۱۹۶۶ به مدت یک هفته گم شد، زیرا قبل از مسابقات توسط گروهی از سارقان به سرقت رفته بود.

۱۱- فاصله بین شرقی‌ترین شهر میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اکاترینبورگ، و غربی‌ترین شهر میزبان این مسابقات، کالینینگراد، بیش از ۱٫۵۰۰ مایل (۲٫۴۰۰ کیلومتر) با هم فاصله دارند که تقریباً با فاصله بین مسکو و لندن مساوی است.

۱۲- میانگین تماشاگران حاضر در مسابقات این تورنمنت در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۳٫۰۰۰ نفر در هر بازی بود.

۱۳- پرگل‌ترین بازی تاریخ این تورنمنت مربوط به سال ۱۹۵۴ است که در آن اتریش توانست با نتیجه ۷ بر ۵ سوییس را شکست دهد.

۱۴- ایتالیایی‌های رکورد بیشترین مساوی در این مسابقات را با ۲۱ مساوی در اختیار دارند.

۱۵- در میان تمام کشور‌هایی که تاکنون در این تورنمنت حضور داشته اند، اندونزی با تنها یک بازی در سال ۱۹۳۸ کمترین تعداد بازی در تاریخ این مسابقات را انجام داده است.

۱۶- مکزیک با ۲۵ باخت بیشترین باخت‌ها را در جام جهانی داشته است و ۱۴ برد و ۱۴ مساوی نیز تاکنون در این مسابقات بدست آورده اند.

۱۷- در حالی که در حال حاضر ۳۲ تیم در این بازی‌ها حضور می‌یابند، اما در سال ۲۰۲۶ قرار است که ۴۸ تیم در این تورنمنت بین المللی حضور یابند.

۱۸- رکورد بیشترین گلی که تاکنون در یک مسابقه این تورنمنت بین المللی توسط یک بازیکن به ثمر رسیده به اولگ سالنکو از تیم روسیه تعلق دارد که در یک مسابقه توانست ۵ گل به ثمر برساند.

۱۹- کشوری که برنده این مسابقات می‌شود ۹ ماه بعد از اتمام بازی‌ها با افزایش قابل توجه زاد و ولد‌ها مواجه می‌شود. کمپانی هیوندای کره حتی بر اساس این واقعیت یک آگهی تبلیغاتی ساخته است. منبع: روزیاتو 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوقات فراغت فوتبال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!

اتفاقات بسیار بدی در فوتبال پایه رخ داده است.

طرفداری | در یک اتفاق تاسف‌بار، روز گذشته در جریان بازی بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان دسته دو فوتبال تهران، کمک داور بازی به دلیل اعلام گل مردود، مورد حمله قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داد که بازی تا دقایق پایانی با نتیجه مساوی دنبال می‌شد و اعلام گل مردود توسط کمک داور، خشم و اعتراض شدید نیمکت نشین ها را به دنبال داشت.

متاسفانه این اعتراضات به خشونت کشیده شد و برخی از اعضای تیم به سمت کمک داور حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای ذی‌ربط باید با قاطعیت با اینگونه رفتارها برخورد کنند و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در آینده اتخاذ نمایند.

خشونت جایی در ورزش ندارد و باید با فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح، از بروز چنین رفتارهای غیرورزشی جلوگیری کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش