Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۰۴۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰۴ میلیارد تومان  و پیش‌بینی چهار هزار و ۷۴۲ فرصت شغلی به بانک‌های عامل در استان مرکزی معرفی شده است. ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد تقی آبایی عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به برگزاری هشتمین کارگروه تخصصی اشتغال در استان مرکزی، اظهار داشت:  سه هزار و 700 نفر متقاضی تسهیلات روستایی تا به امروز در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و دو هزار و 250 هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزار و 570  طرح توسط دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و به کمیته‌های فنی شهرستان و استان معرفی شده که در نهایت هزار و 49 طرح با اعتباری بالغ بر 304 میلیارد تومان  و پیش‌بینی چهار هزار و 742 فرصت شغلی به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد طرح 802 طرح با رقم 252 میلیارد تومان با پیش‌بینی سه هزار و 796 فرصت شغلی در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: 247 طرح در بانک‌های عامل مصوب شده که به عبارتی یک چهارم طرح‌های معرفی شده به رقم 48میلیارد و 500 میلیون  تومان با پیش‌بینی 946فرصت شغلی به تصویب بانک‌ها رسیده است.

آبایی بیان کرد: از این تعداد طرح‌های مصوب شده 144 طرح با رقم 21میلیارد و 600میلیون تومان عقد قرارداد شده که نسبت به یک ماه گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: انعقاد قراردادها با 116 طرح با رقم 17 میلیارد و 450 میلیون تومان پرداخت تسهیلات انجام شده، که از این مبلغ 6 میلیارد و 246 میلیون تومان به پیش‌بینی 404 فرصت شغلی به حساب متقاضیان واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: بانک کشاورزی در پنجم خرداد ماه 268 طرح معرفی کرده و تا امروز هم 539 طرح با رقم 116 میلیارد تومان معرفی کرده که از 50 درصد تسهیلاتی که به این بانک تخصیص داده شده، حدود 228 درصد نسبت به رقم تخصیصی این بانک، طرح به این بانک معرفی شده است.

آبایی خاطرنشان کرد: از این تعداد 539 طرحی که به بانک کشاورزی معرفی شده 469 طرح با رقم حدود 100 میلیارد تومان در دست بررسی است و همچنین 70 طرح با رقم 14 میلیارد و 690 میلیون تومان مصوب شده که نسبت به یک ماه گذشته در حدود 366 درصد افزایش داشته اما نسبت به رقم تخصیصی این بانک، 28 درصد تخصیص انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار است تا پایان تیرماه مرحله نخست این طرح به اتمام برسد، انتظار ما این است که تا پایان تیرماه تعیین تکلیف شود و باید حداقل رقم 51 میلیارد و 200 میلیون تومان بانک کشاورزی تا پایان این ماه مصوبه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در بانک توسعه و تعاون 146 طرح با رقم حدود 100 میلیارد تومان معرفی شده که 21 طرح با رقم 9 میلیارد و 900 میلیون تومان  مصوب شده  که در واقع 58 درصد تسهیلات ابلاغی است.

آبایی بیان کرد: این بانک به طور تقریبی برابر تخصیص مرحله نخست مصوبه دارد و از این رقم مصوب 18 طرح با رقم 9 میلیارد و 570 میلیون تومان انعقاد قرارداد انجام شده و 18 طرح هم  در مرحله پرداخت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقایسه‌ای که در سطح کشور انجام شده  بانک توسعه تعاون استان مرکزی رتبه نخست را در پرداخت تسهیلات کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: در پست بانک 195 طرح با 64 میلیارد و 900 میلیون تومان معرفی شده  که از این تعداد 140 طرح با رقم 50 میلیارد تومان در دست بررسی است و 55 طرح با 14 میلیارد و 700 میلیون تومان مصوب شده است.

آبایی خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید 169 طرح با رقم 22 میلیارد تومان معرفی شده که از این تعداد 68 طرح با رقم 11 میلیارد و 700 میلیون تومان در دست بررسی است این در حالی است که صندوق کارآفرینی امید 100درصد رقم تخصیص را تخصیص دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 40 طرح با اعتباری  91 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان تفرش به بانک‌ها معرفی و هفت طرح با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 120 میلیون ریال مصوب شده و همچنین 104 طرح هم  به مبلغ 430 میلیارد ریال در شهرستان خمین به  معرفی شده که هشت طرح مصوب و هفت طرح در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی تصریح کرد: در شهرستان زرندیه 28 طرح به مبلغ 129 میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد چهار طرح به مبلغ 12 میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت شده و همچنین در شهرستان ساوه 44 طرح در شهرستان به بانک معرفی و دو طرح به مبلغ سه میلیارد و 870 میلیون ریال پرداخت شده است.

آبایی بیان کرد: تسهیلات اعطایی به طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه مشاغل خانگی تا سقف 200 میلیون تومان و طرح‌های خود اشتغالی و خرد در مناطق هدف تا سقف 500میلیون ریال است و این منابع نباید بیش از حداکثر 10درصد سهم استان باشد.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • معرفی مدیر عامل جدید امور شعب بانک ملی استان ایلام
  • سرپرست فدراسیون ورزش روستایی معرفی شد
  • تحقق اشتغال ۱۷۸ درصدی استان مرکزی در سال ۱۴۰۲