Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانلود (11.8MB)

طرفداری - اشک‌های سون هیونگ مین، ستاره تیم ملی کره جنوبی پس از شکست دوم این تیم در جام جهانی، با واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی روبرو شده است. او در آغوش رئیس جمعور کره جنوبی شروع به گریه کردن کرد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست اسرائیل؛ ناکامی در دیپلماسی بعد از باخت در میدان

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد و نتایج آن، دومین شکست برای رژیم صهیونیستی بعد از ناکامی این رژیم در تقابل با عملیات تلافی‌جویانه وعده صادق بود. - اخبار بین الملل -

گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم-  نشست اضطراری شورای امنیت که با اسم «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی اقدام تنبیهی یکشنبه ایران علیه رژیم اسرائیل و به درخواست این رژیم تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد.

این نشست بنا به درخواست رژیم صهیونیستی تشکیل شده بود و هدف تل‌آویو از درخواست آن، طبق آمایه ذهنی معمول رژیم، مظلوم‌نمایی و جلب حمایت بین‌المللی و همچنین اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران بود.

با وجود این، جلسه در نهایت به گونه‌ای پیش رفت که اسرائیل بعد از شکست در عرصه میدان در حملات بامداد یکشنبه متحمل شکستی دیگر در عرصه دیپلماسی شد.

تلاش اسرائیل این بود که پاسخ تنبیهی ایران را از زمینه اصلی پدیدآورنده آن که حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق در روز 13 فروردین بود جدا کند اما اغلب کشور‌های حاضر، حتی آنهایی که همراهی چندانی با عملیات ایران نشان ندادند، مجبور شدند تا استدلال‌های خود را -دست‌کم برای اینکه مضحک به نظر نرسد- در چارچوب تنش‌‌آفرینی اسرائیل بگنجانند.

درباره کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه که پاسخ نظامی ایران را بدون کوچکترین اشاره‌ای به حمله دمشق محکوم کردند این رفتار بار دیگر بر ذهنیت شیزوفرنیک و میزان گسست آنها از واقعیت‌های عینی نور تاباند و ریاکاری آنها درباره پایبندی به آنچه اصطلاحاً «نظم‌ قانون‌محور» خوانده می‌شود را آشکار ساخت.

  از طرف دیگر چین و فدراسیون روسیه به نحو مطلوبی به نفع ایران وارد عمل شدند و توانستند با اشاره به واقعیت‌هایی مهم تلاشهای اسرائیل، آمریکا و‌ برخی دیگر از هم پیمانان آنان برای تحت فشار گذاشتن سیاسی ایران را بی‌نتیجه کنند.

به عنوان مثال، «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل عدم محکومیت تناقض در اظهارات «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل را آشکار کرد و گفت: «دبیرکل سازمان ملل حمله ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت. این رویکرد درست نیست.»

سفیر روسیه در سازمان ملل افزود: «ما در نشست شورای امنیت هشدار دادیم که اقدام اسرائیل باید صراحتا محکوم شود اما به آن توجهی نشد. ما پیشنهاد پیش‌نویس برای یک بیانیه دادیم اما آمریکا، انگلیس و فرانسه از پذیرش اصول قوانین بین‌المللی خودداری کردند و آن را نپذیرفتند.»

او تصریح کرد: «کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلیس و آمریکا از حمایت از بیانیه‌ای در محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در اول آوریل خودداری کردند و اکنون ایران را محکوم می کنند و این ریاکاری آنها را نشان می‌دهد.»

سفیر روسیه گفت: «نتیجه اکنون برای همه روشن است. شما به خوبی می‌دانید که حمله به یک مرکز دیپلماتیک اقدامی جنگ طلبانه بر اساس قوانین بین‌المللی است و اگر یک نمایندگی غربی مورد حمله قرار می‌گرفت، بلافاصله شما انتقام‌جویانه واکنش نشان می دادید.»

نماینده روسیه ادامه داد: «این رویکرد به این دلیل است که برای شما، هر امری که به نمایندگی غربی و شهروندان غربی مربوط می شود مقدس است و باید از آن محافظت شود. اما وقتی صحبت از حق سایر کشورها، از جمله حق دفاع از خود در مورد اتباعشان می شود، موضوع متفاوت است. اگر کنسولگری یا سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله همین کشورها آن را محکوم می‌کردند و خواستار تنبیه متجاوز می‌شدند اما وقتی پای کشورهای دیگر وسط می‌آیند و آن‌ها می‌خواهند از حق دفاع از خود استفاده کنند غربی‌ها استانداردِ دوگانه خود را به نمایش می‌گذارند.»

نماینده چین نیز واقعیت‌های مشابهی مطرح کرد.   معاون نماینده چین در سازمان ملل گفت: نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات زیادی برای ایران شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود.

دیپلمات چینی در ادامه اضافه کرد: «از اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق می‌کنیم ولی ایران تاکید کرده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و پایان یافته است. ما خواستار خویشتنداری طرف‌ها و اجتناب از تنش بیشتر در منطقه هستیم.»

این پیروزی دیپلماتیک به دستاوردهایی که ایران از عملیات «وعده صادق» به دست آورد اضافه شد. این عملیات، توانست ضعف بخش دفاعی اسرائیل را به نمایش بگذارد و مشخص کرد که اسرائیل تا چه اندازه وابسته به لایه‌های حفاظتی بین‌المللی و منطقه‌ای است.

ایران موفق شد به گونه‌ای به اسرائیل ضربه بزند که این رژیم تصور نمی‌کرد یا انتظارش را نداشت. نکته مهم دیگر این است که درحالی که اسرائیل برای مقابله با حمله ایران همه کارت‌های دفاعی خود را رو کرد اما ایران از همه کارت‌های تهاجمی خود استفاده نکرد.

این عملیات ایران با شناسایی قابلیت‌های دفاعی نظامی اسرائیل و متحدانش و نحوه عملکرد آن، کمک زیادی به ایران کرد و این کشور و متحدانش می‌توانند در تقابل‌های بزرگتر و جدی‌تر از این اطلاعات استفاده کنند.

عملیات ایران ضد اسرائیل، چشم‌اندازهای نیروهای فعال در منطقه به ویژه آمریکا و ایران را آشکار کرد و نکته مسلمی که بعد از این عملیات روشن شد این بود که این دو طرف در جریان رویارویی گسترده با یکدیگر نیستند و همچنین حالت توازن نسبی میان آنها برقرار است.

بنابراین، بعد از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران را می‌توان پیروز هر دو عرصه میدان و دیپلماسی دانست.

پایان نشست شورای امنیت درباره پاسخ ایران به اسرائیلنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب استضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیلنامه ایران به شورای امنیت در خصوص اقدام نظامی علیه اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوشاد عالمیان با دو شکست متوالی، از جام جهانی تنیس روی میز حذف شد!
  • جام جهانی تنیس روی میز|عالمیان با دومین شکست از صعود بازماند
  • آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران
  • دومین شکست اسرائیل؛ ناکامی در دیپلماسی بعد از باخت در میدان
  • دومین مدال ایران در کشتی قهرمانی آسیا
  • دومین شکست ویرجیل فن دایک در آنفیلد با پیراهن لیورپول
  • ساسولو ۳ - ۳ میلان/ فرار روسونری از شکست+ فیلم
  • حمله ایران به اسرائیل همینه پوشالی این رژیم را برای دومین بار شکست
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • دومین شکست بسکتبال با ویلچر ایران در انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۴