Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شوای شهر تهران با حضور در خطوط ۶ و ۷ مترو از روند اجرای این پروژه ها بازدید کردند.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید دلیل بازدید اعضای کمیسیون بودجه  را یافتن دلایل تاخیر در راه اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو و یافتن راه حلی برای آنها دانست و گفت: خطوط ۶ و ۷ مترو از مهمترین خطوط هستند که آغاز به کار آنها از نظر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به طول خط ۶ مترو اشاره کرد و گفت: پیشرفت تونل این خط که لقب طولانی ترین خط خاورمیانه را گرفته است در حدود ۹۵ درصد است و راه اندازی آن تنها نیازمند خرید تجهیزات است.

الویری از راه اندازی ۱۰ کیلومتر از خط ۶ حدفاصل ایستگاه دولت آباد و ایستگاه امام حسین (ع) در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که با تزریق منابع ارزی و ریالی کل این خط به بهره برداری برسد.

وی در مورد خط ۷ مترو نیز با بیان اینکه در زمان قالیباف این خط به صورت موقت راه اندازی شد اما به دلیل لزوم تامین ایمنی تعطیل شد، گفت: به دلیل نداشتن هواکش و سیگنالینگ دستور توقف فعالیت خط ۷ مترو صادر شد و خوشبختانه نهادهای نظارتی نیز این توقف فعالیت را تایید کردند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این خط را راه اندازی کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خط ۷ تجهیزات بیشتری از خط ۶ دارد و هزینه‌های کمتری می‌بایست برای آن انجام داد، گفت: عمده تمرکز بر روی خط ۶ است تا بتوانیم به رغم محدودیت‌های موجود با سرعت کار را پیش ببریم.

وی افزود: بنا به گفته مسئولان مترو ۱۲۰ میلیون یورو برای سیگنالینگ، تجهیزات، پله برقی و آسانسور در خط ۶ لازم است و خوش بین هستیم که تا پایان سال شاهد افتتاح بخشی از خط ۶ و ۷ باشیم اما معتقدیم که باید راه حلی برای تامین منابع مترو پیدا کنیم و در حال حاضر تهاتر، گزینه ما برای تامین منابع و پرداخت دیون است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه برای تکمیل خط ۶ نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: البته تامین منابع و ثبت سفارش باید در یک بستر زمانی فوری صورت گیرد. چرا که از ۱۵ مرداد ماه وارد فاز جدید می‌شویم و وارد کردن مواد لازم سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این خط پیشرفت زیاد بوده است؛ اما تجهیزات کمتری نصب شده، گفت: ما برای خرید تجهیزات این خط کمتر از ۴۵ روز فرصت داریم که باید هر چه سریع‌تر این مهم حل و فصل شود.

کد خبر 4330718 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران مترو مرتضی الویری شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش بیمه ترافیک سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور سازمان هواشناسی قوه قضاییه محمد علی افشانی جام جهانی 2018 روسیه مجلس شورای اسلامی شهر تهران آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱